Facebook data

1
Försäkring?
#18169 Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

worge
graphgraph

Hallå! Ska till portugal i sommar och surfa för första gången.
Antar att det behövs en speciell försäkring, antar att vågsufring tillhör
extreme sport som klättring mm. Och då behövs extra försäkring.
Någon som kan något om detta?
Vart man får tag på det och priser mm.

Och om denna försäkring finns, hur den funkar i allmenhet.

Tack på förhand.

Logga in för att svara
#18173 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Bacca
graphgraph

Ring ditt försäkringsbolag där du har din hemförsäkring...

Logga in för att svara
#18177 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Surfing borde ingå i din olycksfallsförsäkring (även om vissa andra vill få dig att tro nåt annat). Kolla villkoren om det trots allt finns undantag. Om det inte ingår så kan du antingen byta försäkringsbolag alt dra en vit lögn om olyckan skulle vara framme ("jacket i hakan kommer från en solstol du trillade mot vid poolen på hotellet du bodde på")

Prylar täcks av din reseförsäkring (som brukar ingå i hemförsäkring om man är borta kortare än 45dagar)

Logga in för att svara
#18188 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Axil
graphgraph

hman, är det 45? trorde det var 40. Kan man lägga till dagar? för jag ska vara bort 49, kan tänka mig att dom går hårt åt om det händer något.

Logga in för att svara
#18191 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Länsförsäkringar har iallafall 45 dagar sen kan man glatt lägga på dagar men det kostar förstås, dock inte mycket.

Logga in för att svara
#18196 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Hade alltid försäkring på mina vsurfprylar förr men för ett par år sedan gjorde samtliga färsäkringsbolag slag i saken mot alla surfare som utnytjade möjligheten att få nya prylar genom att anmäla dom stulna eller förstörda i flygfrakt mm... Nu verkar det som att maxbeloppet man kan få ut är 5000:- och självrisken är tokigt hög. Ringde runt till alla bolag 2003 tror jag att det var. Det kan ju ha ändrat sig men håll inte förväntningarna för högt.

Logga in för att svara
#18214 Svar: Försäkring? 17 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ska du surfa för första gången!? Då tror jag knappast att du behöver någon extra olycksfallsförsäkring. Så jäkla stora vågor tror jag inte att du vågar dig på...!!? Det tar tid å lära sig! Om man nu inte bara vill surfa skum vill säga. Men visst....Folksam har 45 dar tror jag. Sen får man pröjsa extra! Likn med andra bolag.

Logga in för att svara
#18235 Svar: Försäkring? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Alex ..det är bara vsurf du tänker på va? För med vågsurfing krävs det ju att du har en båtförsäkring när du är ute och reser. Så var det iallafall 03. När det gäller vanliga surfbrädor så fick jag min packning pluss surfbrädan stulen i Nosara, Costa Rica förra året.
Min försäkring (Hemförsäkringen som täcker de 45 första dagarna) från Länsförsäkringar täckte allt lösöre jag hade och det var inklusive surfbrädan. Maxbeloppet på den försäkringen tror jag är på 35k. Jag fick tillbaka 25 nått.

Därimot hade min polare Goudas reseförsäkring och han fick bara ut 5000 tillbaka för sina saker som blev stulna. Goudas maxbelopp är på 5000. Och den skiten hade kostat 4000 spänn för honom också.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!