Facebook data

1
Peniche Surf Camp
#18229 Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Perieux
graphgraph

Hej!

Någon som har någon erfarenhet av www.penichesurfcamp.com/ eller har surfat i området så här års?

Logga in för att svara
#18232 Svar: Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Har surfat Peniche i juli och fått det riktigt bra på Bailan eller va fan det hette men kanske kan va platt, vet ej. Supertubes var platt hela tiden, men du har olika stränder för olika swell

Logga in för att svara
#18233 Svar: Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Jag kan verkligen rekomendera Penishe! Men jag tycker Baleal Surfcamp e softare.

Här är bilder från Baleal www.nordsurf.com/Default.aspx?tabid=150

Baleal Surfcamp: balealsurfcamp.com/

Coolers!

Logga in för att svara
#18234 Svar: Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Räven
graphgraph

Hej, var på penichekitecenter. Vill man ta lektioner var det kanon för dom va riktigt noga med att det skulle vara små grupper (max 6/lärare) och så var det billigare än dom andra campsen. Verkade som hänget var bättre i Baleal, men har man bil spelar ju det mindre roll. Halvön gör att det brukar finnas vågor nästan oavsett hur det blåser, även om det ju blir bättre frånt hösten/vinter.

Logga in för att svara
#18238 Svar: Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

punkten
graphgraph

Bodde där ett par dagar hösten 06. Tyckte det va skön stämning där. De har lite olika boendealternativ men jag och min polare fick iaf plats i ett fyrbäddsrum som vi delade med två frassar som faktiskt va riktigt trevliga.

Jag skulle nog bo där om jag åker dit igen. Frassarna hade ordnat med campet så de kunde äta (frukost och middag) på en restaurang 50m bort. Annars finns ett Lidl inne i Penishe med grym 1Kg lasagne och vin för 50Cent. Har man tur har fransoserna redan köpt vin på Lidl och då får man det gratis.

Även om det är nära till stranden så är bil bra att ha. Krävs för Lidl och om du vill hitta en peak för dig själv längre bort.

./Kristofer

Logga in för att svara
#18240 Svar: Peniche Surf Camp 17 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ha..ha...ja vilket ställe! Å så placerar de alla tjejer i huset de har kontoret i. Grabbar placerar de oftast lite utanför i något hus. Undrar varför....
Själva fick vi låna cyklar, eftersom vi fick bo en bit ifrån. Men bara i 2 dar..!!?? Sen kom Bruno å va skitsur för att vi bara hade TAGIT deras cyklar! Fast vi hade fått nycklar till lås m.m när vi checkade in....!? Skum jävel det där!
Men deras hus vid stranden e´juste som tusan. Fina fester nästan varje kväll.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!