Facebook data

1
tälta i portugal
#18479 tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

någon som vet om det är lugnt att tälta i portugal? Finns det många campingar och vad kostar det? Har de något motsvarande allamansrätt så att man kan tälta lite varstans?

Logga in för att svara
#18501 Svar: tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

tjena Janosch!

Har gjort lite efterforskningar nu inför avfärd på lördag. Finns ingen motsvarande allemansrätt i portugal, kvinnan på ambassaden sa att man absolut skulle hålla sig på campingarna (om detta är på grund av att de vill att turister ska bränna mer pengar eller inte vet jag inte). Finns rätt mycket campingar, här kommer halvbra länkar.....

www.orbitur.com

www.roteiro-campista.pt

Hur ser er färdväg ut? Vi kommer landa i Faro o ta oss uppåt till Ericeira, borta i 3 veckor.

Ha det!

Logga in för att svara
#18503 Svar: tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Tjena,

Om man skall tälta är det bäst att hålla sig på camping-platserna, däremot brukar det gå bra att bo i bilen även om det egentligen inte är tillåtet. Jag har en kopia av den där roteiro campista och den har rätt mycket bra information. Jag har fått för mig att orbitur-campingarna oftast är lite dyrare, men i övrigt är det väldigt billigt att campa. Hör gärna av er när ni kommer ner. Mitt mobilnummer är +351-914272283. Jag kommer att vara i brädverkstaden på fredag förmiddag, hänga på stranden på eftermiddagen, och sedan åka till Algarve på kvällen.

/Jonas

Logga in för att svara
#18514 Svar: tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Har väldigt goda erfarenheter av campingplatser i Portugal, dom håller bra standard och är förhållandevis billiga.

Logga in för att svara
#18518 Svar: tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Det låter ju fint... Är i köpenhamn hos maddot nu, vi flyger imon..
Surfineurope > Hör av oss när vi kommer ner, funderar lite på att börja nere i algarve, och sen jobba oss uppåt från Sagres. Popup, du har mitt nummer, hör av er när ni landar, vi kanske är i Algarve.

Logga in för att svara
#18593 Svar: tälta i portugal 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Poño
graphgraph

Det är inte tillåtet att campa på stränderna, polisen brukar kunna kontrollera, men om man går tillräckligt långt bort på stranden brukan man klara sig.

God tur!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!