Facebook data

1
SURF RÅD!
#1866 SURF RÅD! 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

phill_k
graphgraph

Jag skulle bli glad om någon hade lite surftips för en som aldrig provat på men är grymt sugen på att lära sig.. Jag ska bege mig till Australien i November, en månad och sen vidare till Bali en månad till. Tanken är att jag ska lära mig surfa..

Det jag tänkt som en bra början är kanske att skaffa sig typ en minimal som jag förstått ska vara lite enklare att lära sig på.. att kasta sig i vattnet är väl nästa men finns det något att tänka på samt några bra ställen som någon kan rekommendera typ bra nybörjar bryt eller dylikt.. några sköna ställen jag inte får missa ?

tack på förhand

Logga in för att svara
#1880 Svar: SURF RÅD! 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Inte så jättedumt att boka ett par timmar med lärare. Det handlar om mycket mer än att bara lära sig stå. Man får otroligt bra tips, om etikett, strömmar osv..

Sedan kan du "tjäna" mkt på att ha fått igång paddelmuskulaturen innan du ger dig ut första gången.
Nu var jag visserligen hyfsat vältränad när jag lärde mig, men jag kände att jag garanterat hade fått fler vågor om jag besökt simhallen lite mer frekvent.

Lycka Till =D Låter som en kanonresa!

/Filip

Logga in för att svara
#8691 Svar: SURF RÅD! 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

phill_k
graphgraph

Tack för bra tips ! resan var riktigt grym! ruggigt skoj att surfa.. även om jag fortfarande är lite vitvatten jagare .... nu ligger satsningen på att köpa en bräda och en 6mm dräkt sen blire torö!!!

Logga in för att svara
#8703 Svar: SURF RÅD! 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Bra råd flip...Att simma mycket crawl är bra ..en tips till är att ta en sån där flöt skum under bröstet och låssas paddla..man få motsånd ifrån vattnet ..man blir starkare...bra tips flip

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!