Facebook data

1
Surf i Kroatien? Har någon info?
#18740 Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Hej!
Jag är på väg till Kroatien och undrar om det är någon mening med att ta med brädan och hoppas på att få lite surf. Är det någon som har info om surfing i Kriatien eller vet var jag kan söka info? Jag har sökt på forumet och på nätet och hittar bara vindsurfing...

Tacksam för tips.
Marre

Logga in för att svara
#18751 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Effet
graphgraph

Who dares wins... men jag skulle nog inte tro att du hittar något. Den surf som finns i medelhavet är ganska koncentrerad till Italien, Korsika och Sardinien vilket geografiskt är nära Kroatien men landets kust har för mycket öar i vägen. Jag gjorde själv ett tappert försök att hitta surf i Tunisien och det är inte helt lätt att kånka runt en surfbräda i ett land där man undrar varför jag tagit med mig en båt!?! Trots att jag faktiskt såg något som liknade en knähög liten våg inne i en vik inså jag att jag aldrig skulle få in min bräda i de Fiat Punto som alla taxichaffisar körde.

Vill du fortfarande plaska runt i vattnet skulle jag satsa på att hyra en havskajak. Det skall tydligen vara grymt att paddla runt i deras skärgård.

Ps. Sedan finns det ju även surf på frankrikes sydkust och i Isreal, bäst att nämna det så ingen lustigkurre drygar sig Ds.

Logga in för att svara
#18782 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Effet skrev:
Who dares wins... en knähög liten våg

Ps. Sedan finns det ju även surf på frankrikes sydkust och i Isreal, bäst att nämna det så ingen lustigkurre drygar sig Ds.

Att ta med en surfbräda till Kroatien eller åka på surfresa till medelhavet, om man inte är ute efter att bli tagen för en iddi, är som att ta med snorkelutrustning till döda havet - man gör det inte!

Logga in för att svara
#18789 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Surt...men tack för tipsen, jag visste att det var något skumt med hela upplägget.
Marre

Logga in för att svara
#18790 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

sverre skrev:
Effet skrev:
Who dares wins... en knähög liten våg

Att ta med en surfbräda till Kroatien eller åka på surfresa till medelhavet, om man inte är ute efter att bli tagen för en iddi, är som att ta med snorkelutrustning till döda havet - man gör det inte!

eller.... att surfa i medelhavet är väll ungefär 50%bättre än sverige

Logga in för att svara
#18796 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

När ni ändå snackar om medelhavssurfing, är det någon som vet någon sida med spots för spaniens medelhavskust?

Logga in för att svara
#18801 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Effet
graphgraph

Det var den här bilden som fick mig att ändå våga hoppas på surf i Tunisien...

Logga in för att svara
#18874 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

JohanBTZ skrev:

eller.... att surfa i medelhavet är väll ungefär 50%bättre än sverige[/quote]

Ok? 50 procent = hälften. Men du har använt ordet bättre istället för "så bra" så du menar nog 150 procent då da.

Men eftersom surfet i Sverige är kasst så säger det inte så mycket. Speciellt måste man väga 150 procent bättre mot sträckan som kanske är 15000 procent längre än till stranden här hemma.

BASTA

Logga in för att svara
#18879 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

sverre skrev:
JohanBTZ skrev:

Ok? 50 procent = hälften. Men du har använt ordet bättre istället för "så bra" så du menar nog 150 procent då da.

Men eftersom surfet i Sverige är kasst så säger det inte så mycket. Speciellt måste man väga 150 procent bättre mot sträckan som kanske är 15000 procent längre än till stranden här hemma.

BASTA [/quote]

brukar inte kommentera "mindre intelligenta" inlägg, men kan fan inte hålla mig.

1. Angående att man är idiot om man tar med sig en bräda till medelhavet: vad jag vet så har iaf italien riktigt bra surf, säkert flera andra länder där omkring också. Klart det finns större hav än medelhavet, men det skänker iaf helt ok vågor. Checka wannasurf.com

2. Vad är det som är så svårt att förstå med "50% BÄTTRE"? 100% bättre är samma som "dubbelt så bra" Det johan tycker/menar, och som vi alla andra förstår, är att surfet i medelhavet är just 50% bättre än i sverige. Svårt att utrycka det på annat sätt.

Eller ska man skriva: "surfet i medelhavet är 150% så bra som i sverige"

over and out.

peace

Logga in för att svara
#18881 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

MUHAHAHAHAHA

Har alltid haft lite svårt med procenten men nu tror jag att jag fattar!

Men det är fortfarande helt KOKO att åka på surfresa till medelhavet, om du inte tycker det är du alltså också KOKO bäng kanske?

Logga in för att svara
#18882 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

cobben skrev:
sverre skrev:
JohanBTZ skrev:

BASTA

brukar inte kommentera "mindre intelligenta" inlägg, men kan fan inte hålla mig.

Klart det finns större hav än medelhavet, men det skänker iaf helt ok vågor. Checka wannasurf.com

over and out.

peace[/quote]

JO MEN VISST! På norrländska, du kan ju ta o kolla in Sverige på wannasurf också för den delen! Fan va bra spots vi har! Wannasurf är inte surf, wannabe är inte be

Basta

Logga in för att svara
#18911 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

1. Angående att man är idiot om man tar med sig en bräda till medelhavet: vad jag vet så har iaf italien riktigt bra surf, säkert flera andra länder där omkring också. Klart det finns större hav än medelhavet, men det skänker iaf helt ok vågor. Checka wannasurf.com

2. Vad är det som är så svårt att förstå med "50% BÄTTRE"? 100% bättre är samma som "dubbelt så bra" Det johan tycker/menar, och som vi alla andra förstår, är att surfet i medelhavet är just 50% bättre än i sverige. Svårt att utrycka det på annat sätt.

Eller ska man skriva: "surfet i medelhavet är 150% så bra som i sverige"

over and out.

peace[/quote]

word

Logga in för att svara
#18912 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Ta med dig brädan!!! Dom har surf!!! Jag har en polare som jobbade som surfinstruktör i Slovenien.. Minst lika bra surf som i Sverige!!!
Lycka till!

Logga in för att svara
#18924 Svar: Surf i Kroatien? Har någon info? 17 år, 8 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Captain_Kangaroo skrev:
När ni ändå snackar om medelhavssurfing, är det någon som vet någon sida med spots för spaniens medelhavskust?

Det beror lite på vilken del av kusten du är ute efter info om men några bra ställen att börja på är:
www.surftgn.com/ (har många länkar...)
www.surfbcn.com
och förstås wannasurf.

Om det är surf i Barcelona du vill ha info om så finns det många trådar om det, jag har t.ex. skrivit om det ett antal gånger...bara att använda sökfunktionen så kommer du hitta dem! =)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!