Facebook data

1
Torr våtdräkt fort!
#19177 Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

idi
graphgraph

"Den här härliga uppfinningen kanske ser ut som ett skämt men den kan göra underverk för din våtdräkt. Ger din våtdräkt längre livstid och eliminerar dålig lukt då den ser till att din våtdräkt torkar i ett nafs. Du kan även köpa till en 12-volts adapter så att den funkar i bilen."

Någon som testat Hangair eller som tror att den är en bra investering?

Logga in för att svara
#19185 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Den ser ju onekligen rätt fiffig ut. själv kör jag skotork från Claes Ohlson, den har värme också och sen kan man torka ur skorna med den.

Skorna är omöjliga att få torra utan riktig skotork, blir lätt en skön bakterieodling om man inte torkar ut dom.

Sen det där med att torka en dräkt inne i en bil låter sådär smart.. Drar man inte ur ett bilbatteri rätt snabbt?
Torka på en galge under ett träd eller liknande

Logga in för att svara
#19187 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Kör också skotork till våtdräkten. Funkar klockrent! Man ska bara se till att inte luften går genom halsöppningen så att man får bättre flöde genom ärmarna. Använder den bara när jag ska surfa andra dagen i rad.

Logga in för att svara
#19206 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ÄÄ VA fan!

Det finns inget härligare än att dra på sig en pissvåt dräkt dag 2.

Logga in för att svara
#19231 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

idi
graphgraph

Tack för tipsen!

Får väl investera i en skotork då.
Fast jag undrar lite hur man ska göra. Hänga den över galgen på nåt konstigt sätt eller?

Logga in för att svara
#19248 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

lägg dräkten på golvet, trä ner gummislangarna på strategiska ställen...TaDDAAA:blink:

Logga in för att svara
#19260 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Hänger min på galge på duschstången. Sen ställer jag skotorken under och för in en slang i varje ben. Lägger något för halsöppningen så att inte luften går ut den vägen utan i armarna istället och man får luftcirculation i hela dräkten.

En sån här är det. Köpte den på Jula, Rusta elller var det nu var för några hundralappar.

Logga in för att svara
#19272 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Skitbra sätt att få dräkten torr, samma som att slänga dojsen på handukstorken eller elementet, däremot är det mindre bra för limningar i sömmar, smidighet i neopren etc., men hellre än torr dräkt en kall dag och några års mindre livslängd.

Själv lyckas jag torka vinterdräkten på insidan utan hjälpmedel på 12hrs, fast det krävs en del besök i dushen för att krama ur ben och armar, och visst huvan brukar vara lite fuktig. Skorna är värre, men tidningspapper både desinficerar och torkar ur, utan att paja, men det tar lite tid att knyckla röda Siba bollar i dojsen....

Fan va gött det är med surf!

Logga in för att svara
#19274 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Bah det där sista tror jag inte allt för mycket på...värmen från min skotork är ljummen, inte varm nog att öppna några limningar. Tror inte varmluften håller mer än runt 40 grader.

Det finns ju värre saker för en dräkt anser JAG, som tex salt och uvljus

Min skotork är förresten av märket "malmbergs" 300w fyra slangar och säkring som slår a v om fläktblåsen täpps. tror den kostar runt 200 spänn på Ö&B.
Lätt värt varenda spänn, fick aldrig min 6/5 a helt torr runt alla krag/huvveck innan och brukade lukta lite fuktigt.

Logga in för att svara
#19275 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Tycker vinterdräkten torkar ganska bra av sig själv. Jag torkar alltid min ut och in. Då brukar insidan vara nästan helt torr på 12 h, bara lite fuktig i ben- och armändar.

Logga in för att svara
#19277 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Inte alltid man har 12h på sig. Min tork är förresten också som en ljummen sommarvind så jag tror inte det skadar nämnvärt men som sagt så använder jag den bara på dräkten när det behövs.

Logga in för att svara
#19283 Svar: Torr våtdräkt fort! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

KÄRRINGAR !!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!