Facebook data

1
Surfade ni stormen??
#1943 Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag tog ledigt från jobbet o drog från Oslo till Varberg för att få mig lite surf.. Blåste som fan men vips så dog vinden o solen tittade fram.... Sharkboy o hans gäng låg redan i vattnet.. Vi fick vindsvallvågor i ett bra tag o alla var glada:) synd att det inte var större.. Men va fan det blev surf!!!!... Hur var skåne m.m.????

Logga in för att svara
#1945 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

t ö från 3tiden tyckte jag va en av årets absolut bästa!! inte stort men FRÅNLANDSVIND!!!

Logga in för att svara
#1953 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Utsidan i Kåseberga var epic runt 15-tiden. Inte jättestort, lite över huvud, men riiiiktigt långa åk (runt 200 m), superfina linjer med en 7-8 sekunder mellan vågorna och sideshore-vind. Bästa surf jag har fått i Kåseberga någonsin. Är så jäkla nöjd, kan tillägga att vi som mest var 4 pers ute.

Logga in för att svara
#1957 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Kan sammanfatta eftermiddagen på Torö lite kort:

FUCKING A!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#1958 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

LÅter som om alla var nöjda!

Tur att stormen levde upp till lite av hypen

Logga in för att svara
#1964 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Swingen: du skulle cyklat lite fortare från Oslo och varit i vattnet 3h tidigare, då kokade havet..
Gick inte att paddla ut utan man fick gå ut till udden å hoppa i..

Logga in för att svara
#1978 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Cyklade inte från Oslo Buss !!! Cyklade från mina föräldrars hus 10 min cykelväg från brytet, hehe!! Jag tyckte det var najs med cleana sets, vänner o solsken.. Gillar inte när det blir för sönderblåst och så e det jobbigt att hoppa i från stenarna hela tiden....

Logga in för att svara
#1980 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

arnet
graphgraph

Stoney skrev:
Utsidan i Kåseberga var epic runt 15-tiden. Inte jättestort, lite över huvud, men riiiiktigt långa åk (runt 200 m), superfina linjer med en 7-8 sekunder mellan vågorna och sideshore-vind. Bästa surf jag har fått i Kåseberga någonsin. Är så jäkla nöjd, kan tillägga att vi som mest var 4 pers ute.

Hmm brukar alltid digga utsidan men pallade inte gå dit i den extrema motvinden ..De kanske man skulle gjort .. Är de du som brassar runt i den röda saaben ? Ska nog chansa o dra till KB idag igen ... borde väl finnas lite eftersvall ..

Logga in för att svara
#1981 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Åkte över till västkusten för en riktigt sjysst session- motvind hela vägen dit och bråttom. tror bilen drog det dubbla mot normalt:unsure: Men det var bra när jag kom fram vid 2-tiden men ju mer vinden vred, blev det mer o mer:( men va fasen, de var bra vågor men fruktansvärt strömmt. Efter 3 timmar i vattnet fanns inte en gnutta ork kvar i padelarmarna!

Logga in för att svara
#1982 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Arnet, mycket riktigt att det är jag som drar runt i röd saab. Motvinden var inte så farlig, man var i lä nästan hela vägen ut. När man klev i var det lite småhalkigt eftersom det var så lågt vatten, men det gick fint att komma ut genom beachbreaket med torrt huvud och sedan fick man dyka genom en eller två vågor innan man var ute. Inte alls så jobbigt som det kan vara andra dagar med kortare vågperiod. Hade iofs varit jobbigt om man hade haft en longboard som man inte kan dyka med.

Logga in för att svara
#1984 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

tillägg till, tror inte att det finns några vågor kvar i KB, det la sig när det blev mörkt igår.

Logga in för att svara
#1985 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Stoney....du har visst koll på läget hemma i skåne. tänkte ta mig hem nästa helg för att få mig lite kallsupar. bästa vind i KB ??? vet du om det ska bli bra nästa helg eller?

Logga in för att svara
#1995 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Bäst är när det är som igår, riktigt starkt västligt (om man har shortboard och vill köra utsidan), funkar dock redan från 10 m/s och mindre dagar kan utsidan bli jättefin för longboard med. insidan funkar bäst på SO-SV, desto mer åt SV-VSV desto mer måste det blåsa för att insidan ska funka. För tidigt än så länge att säga något om prognoserna för nästa helg, kolla på ocean.dmi.dk, välj denmark och significant wave height. Du kan också kolla på www.windguru.com och välja ystad eller bornholm som spot.

Logga in för att svara
#2121 Svar: Surfade ni stormen?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tack Stoney. Brukar kolla både DMI och Windguru. ser ut till att bli frånlandsvind till helgen. tänkte köra longboard eftersom jag behöver en ny short. ska ner till skåne oavsett till helgen och hoppas man kan få lite bra surf .får hålla tummarna och hoppas på att vinden går vår väg. ses i vattnet brother in arms.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!