Facebook data

1
Surfresa m familj
#19451 Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Tjena,

Vet att liknande frågor varit uppe tidigare men ändå...

Tänkte åka nånstans i höst/vinter en eller två veckor tillsammans med fru och barn (1 ½ år). Någon som har lite bra förslag på var man ska åka. Jag vill kunna ha gångavstånd till surf och möjlighet för resten av familjen att hänga på en varm strand med sol...

Det bästa förslaget jag har hittilss är Tenerife och kanske Las Americas. Känns som max längd på en flygresa med lillkillen. Nån som har något annat bättre förslag?

Logga in för att svara
#19452 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Åk till Sal och surfa Ponta preta. Varmare än kanarieöarna, dyrare och längre flygning dock.

Logga in för att svara
#19457 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Tenerifa/kanarieholkarna är för kallt mitt i vintern. Fram tom november är det ok, men jag var där i januari förra året, hela familjen höll på att frysa arslet av oss.
Jag undrar också: Guadelope? Karibien? Hur funkar det över jul med barn? Det man vill ha är ju egentligen tre-fyra saker: ok hotell, bra surf, säkert land och sjjukhus som är bra.
Och vad är Sal?

Logga in för att svara
#19458 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sal tillhör ögruppen Kap Verde.

Logga in för att svara
#19475 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Är det inte grymt blåsigt där - tom mer än kanarieöarna under vintern. Min icke surfande brorsa var där och hade kuling hela tiden, typ.

Logga in för att svara
#19476 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Har du verkligen tänkt igenom det här ? Själv har jag inte lyckats med kombinationen surf/familjeresa ngn gång och jag har provat många ggr. Vet ingen annan heller, som varit speciellt lyckosam i sina försök att smälla på flera flugor. Sitta i bil & reka går bort, det måste finnas ok shopping, bra och billiga restauranger samt vara vackert som en saga dessutom lagom varmt . Inte för lång flygning heller sa du...........hmmm ??? Dompan (D.R) kanske 9-10 h flyg, fanns som charter förut iaf. (okt - nov är det inte så blåsigt )
Las Palmas, finns mkt att göra där, vågsäkert, gångavstånd, - lito frio dock ( kallt kanske) men hellre det än Playa Las Americas som har en ganska tight crowd + att det känndes lite 70-tals chartertrashigt där.
Marocko har vi ju sett att det finns surf i, vet inte vad din tjej skulle tycka om Tagazout´s Brittiska haschpolare, kanske ett schysst hotell i Agadir, men då åker du på en hyrbil.
Som sagt var, ingen lätt combo med barn och tjej. Billigaste och kanske det bästa tipset är Las Palmas och så kör du super early sessions på Las Canteras, kanske du kan klämma in en till innan solen går ner.
Lycka till // Cagge;)

Logga in för att svara
#19477 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Till och från när jag var där var det blåsigt men inte mer än på kanarieöarna. Dessutom är vinden aningen mer ostlig eftersom det ligger längre söderut ner mot passadvindsområdet. Mer ONO mao.

Logga in för att svara
#19478 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Cagge: tricket är att vara flera familjer - en förmiddag för för surf, en eft4ermiddag med familj, osv, osv. Då kan de som inte vill surfa hänga ihop och så byts man av. Iof surfar min fru också - kanske blir enklare då, men visst kan det bli gnissel....

Logga in för att svara
#19480 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Antar att det är relativt uncrowded, eller?

Logga in för att svara
#19481 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Cabo Verde, tror det går charter dit from förra året. Förut var det dyrt att åka - lika mkt som två Agadir resor. Jo, det där att åka ett gäng kan vara bra, riktigt bra. Mitt senaste upplägg är att frugan tar med en vännina och så hyr vi två bilar. Vi får se hur det funkar. Det är visst inplanerade dagsutflykter på dagordningen antagligen de dagar då Ankarudden går av.

Logga in för att svara
#19485 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

I'm intrigued... Ankarudden?

Logga in för att svara
#19488 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Anchor point kanske?!

Logga in för att svara
#19499 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Bra, kanske blir en fredlig marocko-resa för er, med andra ord! Tack för tipsen!

Logga in för att svara
#19508 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

hehe sista stället jag skulle ta min (icke befintliga) familj till vore Sal. vindpinad öken-ö, absolut inget av intresse att se eller göra. vill man bara ligga på stranden räkna med att bli blästrad. dyrt (för att vara ett av de fattigaste länderna) och inkonsistent surf. positivt: skönt folk (förutom alla kitare, vindsurfare och fransoser:)), mkt fisk samt när ponta p. väl var på, jävlar då var det fett (bild i galleriet).

Logga in för att svara
#19512 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Hmmm,

Som sagt 6 timmar är nog max vad familjen pallar med i flygning. Räknar inte med att hinna surfa så mycket mer än tidiga morgonsessions, sova får man göra när man blir gammal... Vi åkte till Sydney förra året i tre veckor och det var ju en resa på 36 timmar men då var kotten betydligt lugnare...

Las Palmas lät ju i sådan fall som ett bra alternativ får kolla in det lite nogrannare. Tack för tipsen, gärna fler tack, om någon har nåt mer att säga i frågan.

/Erik

Logga in för att svara
#19528 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Jag har för mig att jag ställde en liknande fråga och blev rekommenderad Portugal. Hälften av sveriges surfande population verkar ha varit där sen dess så det borde finnas mer info

Logga in för att svara
#19529 Svar: Surfresa m familj 17 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Daniel skrev:
Anchor point kanske?!

Ah hehe, jag som tänkte man skulle låta bli att svänga upp på sandvägen nästa gång man är på Torö.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!