Facebook data

1
Guadalope?
#19479 Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Ngn som varit där och kan ge mer info utöver wannasurf och alla jäkla surfskolor som verkar vara där. Crowded? Behövs bil i ngn större utsträckning?
Är intresserad eftersom det verkar vara varmt och säkert och bra sjukhus - passande med familj över jul/nyår.

Logga in för att svara
#19482 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jovisst, men så har Pontus Langley köpt sig ett hotel där och öppnar troligen i vinter....kanske inte det vågsäkraste i regionen, men lär väl finnas surf, om du tar dig till rätt sida av ön...

Logga in för att svara
#19489 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 1

coldwatersurfer
graphgraph

Hej Jorgenl, kan defenítivt rekommendera guada. från nov tom mars ganska vågsäkert kring Le Moule. Andra tider på året kolla Anse Bertrand eller St Francois. Le Moule är en schysst reef break med kraftiga vågor. Tar med en liten bräda. Billig boende finns i Le Moule som är för övrigt inget charmigt stad men en bra billig alternativ. Bil är ett måste. Kolla även reven söder om Le Moule, offshore reefs som kräver en liten paddling att tar sig till men i klass med indo. Lycka till.

Logga in för att svara
#19490 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag skrev kort om det häromveckan i tråden
surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&catid=2&id=18851#18851

Om du ska dit med familjen så skulle jag inte rekommendera Le Moule -inte så värst kul som jag minns det. Langley-hotellet ligger inte bra till för surf - om inte mitt minne sviker mig ligger det på absolut sämsta stället surfmässigt... Jag rekommenderar också helt klart att hyra bil!

Logga in för att svara
#19498 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Nic: Anse Gorude, är det ett bra ställe för att hänga med familjen (finns det beach nära som har lite enkla vågor på för tex min fru?) - och finns det schyssta hotell?

Logga in för att svara
#19504 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Näe, det finns inget nybörjarbryt precis vid Anse Gourde. Det är en stor ödsligt belägen strand med ett fint revbryt (& fina rev att snorkla på) & en samling (fräscha men kanske inte fancy) bungalows & en pool alldeles ovanför. När vi var där (precis slutet av/efter orkansäsongen) var det egentligen stängt men vi fick hyra en bungalow ändå - han som ägde stället hade även ett hotell i St Francois där vi hittade honom. Det vackraste stället jag någonsin bott på! Tror det som mest var 6 pers på stranden & den var stor!

Sen bodde vi en natt i Le Moule & det var inte riktigt samma sak...

Coldwatersurfer kanske vet mer om de olika bryten i närheten - det var 7-8 år sedan jag var där...fast det står väl lite mer på spotkartslänken jag lade med i andra tråden? Å just det, jag fick en del tips av en supertrevlig shaper/surfbutiksägare i St Francois som lagade min bräda som dingades på flyget. Det var nog han som rekommenderade Anse Gourde.

Logga in för att svara
#19506 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Såg nu att Langley har två hotell - hade bara koll på det ena vid Fort Royal. Det andra ligger vid Ste Anne & det är ju lite bättre beläget surfmässigt (närmare de flesta spots med bil) men Ste Anne kändes sjukt turistigt & trist när jag var där. Fixa eget boende i stället!

Ska också förtydliga mig om bungalowsen vid Anse Gourde: De var grymt schyssta men det var alltså ingen lyxresort - bara små hus som delvis hängde ihop & hade en gemensam pool. Det kan förstås ha förändrats på 8 år...

Logga in för att svara
#19523 Svar: Guadalope? 17 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Saxat från Langleys nyhetsbrev:

"Kolla in När & Fjärran på torsdag den 23/8 i TV4+ kl. 20.00. Då visar de en hel timmes reportage om Guadeloupe."

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!