Facebook data

1
Vattentålig kamera?
#19560 Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

Tänkte spana in en vattentät kamera så man kan ta lite bilder ute i vattnet. Någon som har lite erfarenhet av detta?

Logga in för att svara
#19564 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

en sak vet jag... undervattenshuset brukar kosta lika mycket som kameran..................

Logga in för att svara
#19565 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Häromveckan köpte jag en Canon G7 med tillhörande undervattenshus. Har tyvärr inte kunnat provplåta surf än. Grrr! Går även att filma med den. Men snart kommer G9:an som e vassare.
Varför uv-hus? Lättare att i höst o vinter fota med 3-fingershandskar och komma åt knapparna.
Men då måste du hosta upp mer än 6 lakan...
Finns billigare alternativ... och dyrare, så klart.

Logga in för att svara
#19566 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Många knappar men med förprogrammerade inställningar behöver jag bara röra 3-4 st.

Logga in för att svara
#19567 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Uv-huset ska vara tåligt o klara ner till 40 m.

Logga in för att svara
#19568 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

fan va läckert. ^^ kommer iofs få leta efter nå budgetvariant eller nåt begagnat. Skulle vilja ha med mig en bra kamera på resa nu. men med bara en vecka kvar tills man drar så blir det lite stressigt att spana runt. mästare på att göra allt dom sista 24h innan man ska dra.

Logga in för att svara
#19569 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

kolla Pentax optiow30

Logga in för att svara
#19571 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Annars har du denna för strax under 3 papp:
www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6002533

Logga in för att svara
#19572 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Haha, telepati eller?

Logga in för att svara
#19574 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

hehe ah fan kollade in den innan. tror det får bli en sån. min vanliga digitalkamera krashade för ett tag sen. displayen dog efter att en metallbit stor som en tändsticka ramlade ur minneskortshålet hah. ok att jag tappat den i backen en eller 2.. 3 gånger men fan såg tillockmed ut som det hade suttit en skruv som lossnat i den också

Logga in för att svara
#19577 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

har haft Pentaxen för att fota utomlandssurf, funkar bra när det e fint ljus men här hemma är den lite sämre... Willy har den och har kört här men har inte varit så imponerad av den...
Jag var dock skit nöjd men detta beror som sagt på att jag bara använde den utomlands där solen ofta skiner; alla korten i mitt galleri som jag tagit är tagna med den..

Logga in för att svara
#19581 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Glöm inte att kolla in Olympus 770 SW. Tar snabba sekvenser i lägre upplösning och helt ok bilder för att vara en kompaktkamera. Vattentät till 10m obegränsad tid.

www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6008880

Logga in för att svara
#19583 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 3

Matt
graphgraph

Jag har använt sony dscw 50 med vatten hus sony sportspack med bra resultat, men de e inte så bra zoom iof. Ett annat tips är olympus mju 770. Båda kamerorna landar på ca 3500 kr st. Olympus e vattentät från början medan sony med vatten hus landar på ca 3500 osså.

www.cyberfoto.se

Lycka till!

Logga in för att svara
#19596 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Gimpen
graphgraph

Yann är det möjligtvis så att jag läst i en tidigare tråd att du skaffat en Olympus 770 SW och skulle på surftrip?? Finns det nån möjlighet att du isf skulle kunna lägga upp några av bilderna så att man kan få en uppfattning om bildkvalitén hos denna kamera. Den verkar ju hur som helst jävligt nice om den håller en bra bildkvalité och går att använda enligt de förutsättningar som sägs.Yann skrev:
Glöm inte att kolla in Olympus 770 SW. Tar snabba sekvenser i lägre upplösning och helt ok bilder för att vara en kompaktkamera. Vattentät till 10m obegränsad tid.

www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6008880

Logga in för att svara
#19598 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Bilderna från Indo i år är tagna både med Olympus och EOS 300D. utgå från att alla surfbilder är tagna med EOS och alla undervattensbilder med Olympus. Alla andra bilder som har samma format (höjd*bredd-förhållande) som undervattensbilderna är tagna med Olympus också.

Kite-bilderna från Läjet 2007-08-18 är tagna bara med Olympusen. Dock är alla bilderna nerskalade och uppskärpta (för att kompensera det man förlorar i nerskalningsprocessen) så det blir kanske lite missvisande.

yann.hervy.nu

Logga in för att svara
#19600 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

mel
graphgraph

Detta kan vara ett alt. som är ganska prisvärt.
www.goprocamera.com/

Logga in för att svara
#19762 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Gimpen
graphgraph

Tjena Yann!
Tack för hjälpen med bilderna! Blev lite klarare över bildkvalitén men som du nämnde så kan det ju bli svårt att ta del av den kvalité som verkligen är när de är nedskalade. Ska fundera lite till på vad för kamera den kan bli. Sköna bilder btw!

Man tackar!

Logga in för att svara
#19782 Svar: Vattentålig kamera? 17 år, 8 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Schyssta bilder Yann!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!