Facebook data

1
rekordet står sig än..
#19636 rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

När jag var 12 år försökte vi slå rekord i att hoppa så många från hopptornet på Nicksta som möjligt, alla
som vågade hoppa kallades in flera dagar i förväg... jag skämtar inte, vi var så många att man nästan
satt eller stod på varandra, säkert 60- 70 pers. Jag som var häftigast (eller kanske dummast med tanke
på hur "Betong Böke" fick sitt smeknamn) och två andra hoppade bakåt från tians räcke!! Behöver jag
berätta att vi lyckades!!!

Logga in för att svara
#19641 Svar: rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

När var det Ejja, typ 2 år sedan ? På min tid, typ medeltiden, kallades det för att kryssa räcket, dvs man hoppade mellan betongen och träbryggan på sydsidan, mycket liten nedslagsplats vill jag minnas. Sen minns jag också - BOLLKULL- dj...ligt tufft. A-laget i handboll var ofta med......det gjorde ont,ont,ont om man blev träffad så ett misslyckat nasse eller raspdyk kändes befriande så länge man inte "hade den " eller rättare sagt "fick den". Ja ..det fanns betongstrykare då med. Carlas brorsa drog i hela ryggen och bakskallen mot kanten.....såg honom häromdan nere på stan, såg ut som vanligt, faktiskt. Sen fanns det ju UFON som gömde sig under betongplattans luftfickor under leken. Tänk att andas 20 år gammal betongluft efter en 25 m undervattenssimmning.........AAAhhhh...fresh air !! Jobbigt med alla gamla sparkar och armeringsjärn som satt nerkörda i botten Nuförtiden kör jag mest skateboardtricks från ettan. Been there done that !! Vad ere för inlägg egentligen? Gammalt Nifen tugg .// C

Logga in för att svara
#19644 Svar: rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

hur gick det till? Är rekordet att ni hoppade väldigt många under en viss tid, eller hoppade ni samtidigt`?

Logga in för att svara
#19645 Svar: rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hehehehe... Bollkull! Grym företelse man gör allt för sällan nu förtiden. Min venue var Solviksbadet och där kunde man gömma sig under bryggorna mellan flytpontonerna eller simma ut till en liten bryggjävel som låg som en ö och guppa en bit ut. En annan skön bakisföreteelse var (och är) Vattenkrig som helst utföres i bebyggelse med ICA-kassar och såna där små genomskinliga eller om man vill slå på trumman; vattenbalonger. Sen är ju Kull (utan boll) på krogen en höjdare. Gärna stora ställen med flera våningar och uteplatser, typ Munken i Visby. Bland nattliga aktiviteter så måste jag rekommendera Burken. Med eller utan ficklampa till den som är "han". Helst i kuperad terräng i anslutning till ett sommarställe eller motsv. Inväntar mörkret gör man helst med pokerspel och rödtjut, alternativt Rappakalja.

Logga in för att svara
#19661 Svar: rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

alla hoppade samtidigt, eller var i luften samtidigt kanske..

haha, Cagge, det var på glada -90 talet, å klart det var bollkull, men vi var mer rädda för Goran och Packe Polack än för A-laget!!
kryssa klart galet, men hoppa bakåt innebär lite större shans att få äta concreten.. långsökt inlägg jag vet.. men tänk, 60-70 pers... ganska många ändå!! fresten Cagge, med eller utan skejt? kryssa, raspa, nasse, va fint att höra...

Logga in för att svara
#19730 Svar: rekordet står sig än.. 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jona
graphgraph

ejja skrev:
kryssa, raspa, nasse, va fint att höra...

Ja fick alltid vara den som raspade, dvs kuta och hoppa över dom som satt ner längst med kanten rakt ut från tian...föresten ejja..du har för mycket surftime på ditt jobb:)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!