Facebook data

1
Plugga indonesiska på Bali, med CSN-stöd!
#19642 Plugga indonesiska på Bali, med CSN-stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 3

Niklas
graphgraph
Donerat Brons

Någon som är intresserad av att plugga indonesiska på Bali i 13 veckor? Med CSN stöd!

Är ni intresserade så hör av er till mig:

niklasd at gmail. com.

Det behövs 20 pers för att dra igång en kurs, just nu rekar jag för att se om det finns intresse.

-Den startar 14 januari, 13 veckor framöver kommer kursen att pågå.
-Man pluggar 4 timmar om dagen. Erfarna duktiga lärare.
-Ett av världens lättaste språk.
-Världsklass vågor. Och när man kan språket kan man hitta fler och mer glesbefolkade lineups.
-Fina lokaler i Kuta nära stranden och med luftkonditionering.
-Allt studie material ingår.
-CSN studiemedel berättigat. jag tror 80 % närvaro är ett krav från CSN.

Priset beräknas landa runt 1000 EUR för 13 veckor

Boende och mat är väldigt billigt på Bali. Ingår ej, inte heller resan dit.

Om indonesiska

Indonesiska (Bahasa Indonesia) är det officiella språket i Indonesien. Det är en variant av malajiska, och skillnaden mellan de två språken kan närmast jämföras med skillnaden mellan amerikansk och brittisk engelska.

Fler än 250 miljoner talar indonesiska och det är det 8e största spåket i världen.

Trevlig helg!

Logga in för att svara
#19643 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Bra att känna till innan man drar på kurs är att på Bali pratar dom balinesiska. Det är nog mer skillnad på det än indonesiska-malaysiska. Kanske som svenska-norska eller svenska-danska?

en.wikipedia.org/wiki/Indonesian_language

Logga in för att svara
#19646 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

`Ilio Wahine
graphgraph

Här är några nyttiga fraser du bör kunna....Peter rätta mig om jag har fel....

Saya menchari ombak besar = Jag letar efter stora vågor.
Bahus = bra
Tidak Bahus = inte bra

Logga in för att svara
#19648 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

`Ilio Wahine skrev:

Bahus = bra
Tidak Bahus = inte bra

här e ett till:

bintang

fyller vi bara på här så behöver niklas inte åka ner utan lär sig indonesiska här på forumet.

Logga in för att svara
#19651 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

hade inte bangat men har tajt om pengar, har precis köpt resa till ett ställe som kosta skjortan så bössan kommer va ganska gles nu ett tag...
men som sagt hade inte bangat

Logga in för att svara
#19652 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

`Ilio Wahine skrev:

Bahus = bra
Tidak Bahus = inte bra

Byt ut h mot g så blir de bra, Bagus samt Tidak bagus. du kan även säga Kabar baik om du vill säga att du mår bra.

Ang Balinesiska/Indonesiska så talar dom ju ett lokalt första språk i varje område. På Java finns det tom med ett språk för västra delen och ett för östra. Totalt finns det över 300 sorters språk/dialekter. Det officiella är dock Indonesiska vilket gör att dom flesta talar/förstår det även om de inte använder det till vardags. Men de funkar som sagt ändå och är grymt enkelt/logiskt om man jämför med andra språk.

Ang kursen, tycker de låter rånice, vem håller i kursen? vad får man för storts av visum?

Logga in för att svara
#19655 Svar: Plugga indonesiska på Bali, med CSN-stöd! 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Här är några till:

Sayja tidak mau: Jag vill inte ha.

Cammo tidak mengerti, sayja tidak mau: Du förstår inte, jag vill inte ha.

Mahal: dyrt

Sayja pergi ke Bali serin kali: Jag har varit på Bali många gånger.

Säg inte att det är första gången du är där, för då blåser dom dig.

Logga in för att svara
#19811 Svar: Plugga indonesiska på Bali, Med CSN st 17 år, 9 månader sen Stoke: 3

Niklas
graphgraph
Donerat Brons

lars skrev:
`Ilio Wahine skrev:

Bahus = bra
Tidak Bahus = inte bra

Byt ut h mot g så blir de bra, Bagus samt Tidak bagus. du kan även säga Kabar baik om du vill säga att du mår bra.

Ang Balinesiska/Indonesiska så talar dom ju ett lokalt första språk i varje område. På Java finns det tom med ett språk för västra delen och ett för östra. Totalt finns det över 300 sorters språk/dialekter. Det officiella är dock Indonesiska vilket gör att dom flesta talar/förstår det även om de inte använder det till vardags. Men de funkar som sagt ändå och är grymt enkelt/logiskt om man jämför med andra språk.

Ang kursen, tycker de låter rånice, vem håller i kursen? vad får man för storts av visum?

Hej

Man kan få ett sk social visa som räcker i 60 dagar men som man sen förlänger upp till totalt 6 månader.

Logga in för att svara
#20365 Svar: Plugga indonesiska på Bali, med CSN-stö 17 år, 9 månader sen Stoke: 3

Niklas
graphgraph
Donerat Brons

för alla intresserade.

Joina gruppen Surf and Study on Bali!

Där postas uppdateringar och info.

ha det!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!