Facebook data

1
Cleanlines rekommendationer
#19799 Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Är det någon som nånsin fått nån annan vinterdräkt än Ripcurl rekommenderat av Cleanline. Jag börjar bli lite misstänksam. Jag frågade vilken dräkt som de ansåg sig vara den varmaste. Jag var inte ute efter någon som helst stretch eller andra finesser i den stilen utan jag poängterade att jag ville bara ha den varmaste dräkten. De rekommenderade en Ripcurl F-bomb 6/5/4.

Men Quiksilver Ignite är 6/5 och har mer hollowfiber/fireskin/fleece. Den är alltså både tjockare och med mer värmeisolerande material. Borde inte den vara varmare då??

Vad har ni för erfarenheter? Vill Cleanline bara sälja Ripcurl?

Känner ni till några andra butiker som är bra att beställa från? Jag hittade en tråd här där någon rekommenderade en butik i England men de sålde in Quik.

Logga in för att svara
#19800 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Vi har beställt från cleanline några gånger, visst de verkar jävligt gärna vilja sälja rip curl, men vi har även fått både quiksilver rekommendderat,, och vad var det för skumt märke du köpte sist andres?

Logga in för att svara
#19801 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

jag fick höra att dom inte kan skicka quickie eller o'neill till europa för att det strider mot överenskommelser med europeiska återförsäljare!! Vem vet, sann sanning eller simpel lögn.. handla på ebay annars, både billigare och mer att välja på!!!

Logga in för att svara
#19804 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Willy skrev:
Är det någon som nånsin fått nån annan vinterdräkt än Ripcurl rekommenderat av Cleanline. Jag börjar bli lite misstänksam. Jag frågade vilken dräkt som de ansåg sig vara den varmaste. Jag var inte ute efter någon som helst stretch eller andra finesser i den stilen utan jag poängterade att jag ville bara ha den varmaste dräkten. De rekommenderade en Ripcurl F-bomb 6/5/4.

Men Quiksilver Ignite är 6/5 och har mer hollowfiber/fireskin/fleece. Den är alltså både tjockare och med mer värmeisolerande material. Borde inte den vara varmare då??

Vad har ni för erfarenheter? Vill Cleanline bara sälja Ripcurl?

Känner ni till några andra butiker som är bra att beställa från? Jag hittade en tråd här där någon rekommenderade en butik i England men de sålde in Quik.

om du nu vet att quiksilvers är varmare så ere väl onödigt att fråga....eller?

Logga in för att svara
#19805 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

hehe...det kan man kanske tycka. Men jag vet ju inte. Blev bara misstänksam när alla jag känner fått Rip-grejer av cleanline.

Logga in för att svara
#19806 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Willy skrev:
hehe...det kan man kanske tycka. Men jag vet ju inte. Blev bara misstänksam när alla jag känner fått Rip-grejer av cleanline.

ah. när man läser svaren så verkar det ju som du har rätt. tycker att det borde stå på sidan att dom bara skickar rip curl till europa. annars e cleanline en bra sida tycker jag.

Logga in för att svara
#19807 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

Det stämmer att amerikanska handlare inte kan skicka exempelvis Quiksilver och O'neill till Europa. Det är ju dock konstigt om Cleanline rekommenderar enbart Rip Curl till Europeiska kunder, de borde ju definitivt vara ärliga om man frågar efter den absolut varmaste dräkten.

Logga in för att svara
#19839 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Aha men jag fick hem en Quik från Usa nu i våras, det är den varmaste dräkt jag haft och det var inte ETT hål nånstans på den förra trots tre eller fyra års slitage. Aningen stelare än de andra kanske eftersom det är fleece på HELA innerkroppen.

Jag gav 2200 kr med frakt och tull från en snubbe på Ebay.

Logga in för att svara
#19847 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Chakka ripcurl. svinbra stretch, varmt som fan med fireskin och billigare än qs. dessutom brukar de skriva ner innehållets värde på kartongen, så att eventuell tull, blir mindre.

Logga in för att svara
#19850 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

cleanline snittar ju typ tre dräkter per vecka till svedala så dom är definitivt rutti påområdet!!

Logga in för att svara
#19861 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

ErikG skrev:
Aha men jag fick hem en Quik från Usa nu i våras, det är den varmaste dräkt jag haft och det var inte ETT hål nånstans på den förra trots tre eller fyra års slitage. Aningen stelare än de andra kanske eftersom det är fleece på HELA innerkroppen.

Jag gav 2200 kr med frakt och tull från en snubbe på Ebay.

Köpte du den gamla cell eller den nya ignite? Funderar på en quik 6/5/4 ignite, verkar vara den som finns nu.

Logga in för att svara
#19866 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

cgi.ebay.com/QUIKSILVER-CELL-CL5-HFT-6-5-Hooded-Wetsuit-size-M-grey_W0QQitemZ110162679877QQihZ001QQcategoryZ22712QQcmdZViewItem

Jag köpte den som länken går till, möjligt att ignite är flexigare, det är tjock gul fleece på insidan och ärmarna och lite andra delar är i fem mm aningens flexigare än kroppen.
Ingen fleece i dessa lite flexigare delar, min förra Quik var VARM, denna likaså.

fräsig 50-tals sciensefiction rymddräktsgrå var den jag fick tag i..

Logga in för att svara
#19867 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

stores.ebay.com/WetsuitPlanet-Wetsuit-Outlet

Den här shopen hittade jag också på Ebay, kanske finns ännu fler vad vet jag?

Logga in för att svara
#19868 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

erik g, har också funderat på den, hur mkt fick du pröjsa, åkte du på tull o grejer?
med dagens kurs bör det bli ca 2300 spänn med frakt?

Logga in för att svara
#19914 Svar: Cleanlines rekommendationer 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Hm. Quiksilver också? I deras villkor är det bara O'Neill, Oakley och Nixon, troligen för att alla tre är US brands och inte vill skinna sina europeiska distributörer. Sen vet jag att Freakfish och progaperar stenhårt för Rip Curl mot t ex O'Neill, komplott eller inte.

Försök köpa i europa, frakt är billigare och tull och moms slipper man. Eller ännu bättre köp i Sverige, så slipper ni garantiärenden med utlandet....men det kanske är värt den där tusingen extra när ni skall reklamera vinterdräkten i oktober?

Va gött det är att få prata av sig ibland, så jälva hunsad på jobbet....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!