Facebook data

1
Australien. tipps på flygbolag?
#20334 Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Ska till Australien för femtioelfte gången. Har fygit med alla möjliga flygbolag och alltid bivigt rånad när det kommer till brädavgiften. Tänkte va smart denna gång och kolla upp ordentilgt innan ja drar. Har typ ringt en massa flygbolag men inte hittat nått billigt alternativ! Nån som har träffat på nått billigt flygbolag som inte tar ut mer än vad brädan är värd i extraavgift?

Logga in för att svara
#20342 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

kom 4 timmar innan å va först i kön å va snäll å motivera å jämför med saker som är gratis
tex golfklubbor, wakeboard e väl gratis me?

Logga in för att svara
#20344 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen  

drottsater

Kikar också på lite flights till Australien (Sydney). Verkar som att Kilroy har en deal med Cathay Pacific (Hong Kong-baserat) då de oftast ligger någon tusenlapp under övriga resebyråer.

Verkar också som att Cathay Pacific inte tar något extra för surfbrädor:
www.wetsand.com/article.asp?locationid=3&resourceid=3549&ProdId=0&CatId=183&TabID=0&SubTabID=0

Någon som har flugit med dem?

Logga in för att svara
#20348 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vet att Yann flög förra året med dem delvis till Bali och hem....minns bara inte vad han sa, men Cathay rocks i övrigt som flygbolag, om man bara ser till resenär, flygflottan etc. sen att HK airport inte är kul är en annan sak...

Logga in för att svara
#20355 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Axil
graphgraph

Cathy är bäst, ingen avgift för surfbrädor, om dom är under en viss längd. Dock kommer jag inte ihåg längden...

Logga in för att svara
#20357 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Yo Freddie. Bar det av till Thirroul igen eller?

Logga in för att svara
#20391 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Tack för alla svar gubbar! Har kollat med Cathy och kunde inte heller hitta att det kosta nått! Ska bli skönt att dra ner till värmen igen,,,,,brrrrrr! Tack igen kompisar!

Jo Thirroul sparka av några ggr innan jag drog hem till Sverige igen. Hade en så fruktansvärt skön morgon en dag, kl 5, onshore, 4-5 ft s-sw svall med en intervall på typ 13-15 sec. Vinden gjorde att det var ner blåst och svallen var fel för headlands. Satt och kolla i en halvtimme sedan vände vinden till offshore och sedan dog den helt. Bara jag och en polare ute, och han bodyboarda så jag fick 2 timmar drömsurf för mig själv. Var lite läskigt stort innan man vande sig. Headlands är ju inget ställe man vill ha en wipeout på i lågvatten annars menar jag! Bästa surf dagen i mitt liv tror jag.

Logga in för att svara
#20392 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Daniel skrev:
Vet att Yann flög förra året med dem delvis till Bali och hem....minns bara inte vad han sa, men Cathay rocks i övrigt som flygbolag, om man bara ser till resenär, flygflottan etc. sen att HK airport inte är kul är en annan sak...

Vad är det för fel på Hong Kongs flygplats? Den är ju helt ny, rankad som en av de bästa och smidigaste i hela världen.

CP gratis för surfbrädor. Var det i år till Bali iallfall. Brukar inte Quantas ta brädor gratis?

Logga in för att svara
#20402 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

rufus
graphgraph

flygit med cathay, quantas och thai ett antal gånger sve - aus och har aldrig betalt extra för bräda/ brädor.

Logga in för att svara
#20423 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Med BA var det gratis förra året iaf. Max 2.77 lång bräda dock.

Logga in för att svara
#20467 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Freddy81 skrev:
Tack för alla svar gubbar! Har kollat med Cathy och kunde inte heller hitta att det kosta nått! Ska bli skönt att dra ner till värmen igen,,,,,brrrrrr! Tack igen kompisar!

Jo Thirroul sparka av några ggr innan jag drog hem till Sverige igen. Hade en så fruktansvärt skön morgon en dag, kl 5, onshore, 4-5 ft s-sw svall med en intervall på typ 13-15 sec. Vinden gjorde att det var ner blåst och svallen var fel för headlands. Satt och kolla i en halvtimme sedan vände vinden till offshore och sedan dog den helt. Bara jag och en polare ute, och han bodyboarda så jag fick 2 timmar drömsurf för mig själv. Var lite läskigt stort innan man vande sig. Headlands är ju inget ställe man vill ha en wipeout på i lågvatten annars menar jag! Bästa surf dagen i mitt liv tror jag.

Dessa jävla engelska tangentbord. Det jag frågade var "Bär det av till Thirroul igen"? Alltså, ska du dunka dit igen? Hade för mig att du bodde i de krokarna.

Låter grymt förövrigt! Headies är en gammal favorit. Hade några sköna sessions på Peggy's och McCauleys härom veckan å i helgen bär det av igen, men förmodligen än bra bit ännu längre söderut.

Logga in för att svara
#20478 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

rik
graphgraph

Åk inte med Air France, dom sa 40 euro till mig på telefon men när jag kom till Arlanda var det plötsligt 80 eftersom det var utanför europa.

Logga in för att svara
#20716 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Hej igen! Jo jag bodde ju ett halvår i Thirroul, men som synd var tog ju mitt visum slut (pengarna med för den delen) så jag fick dra hemmåt. Ska ner igen dock, kommer nog i början av Feburari nästa gång. Ska upp till Åre nu för att tjäna lite pengar och passa på att åka lite snowboard när snön kommer! Går med planer på att söka medborgarskap i Australien, har ju flickvänn i Thirroul sedan ett tag sedan. Får se hur det går! Jag kan ju höra av mig när jag kommer ner kanske vi kan ta en kaffe på headlands kafét eller nått!
ps. Skönt att du surfar McCauleys föresten, alla mina polare där nere och min flickvänn har gett mig så mycket skit för att jag gillar att glida runt på McCauleys högern. Men så är de ju bodyboardare allihop, de är ju för coola för en sådan "barnslig våg".

Hörde att headlands gick av i dag (11 sep) och tuberna var fler än vad de hann ta vågor......längtar så förbannat till man ligger i vattnet igen.

McCauleys en morgon i maj, litet men roligt!

Logga in för att svara
#20718 Svar: Australien. tipps på flygbolag? 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Där kom bilden iaf!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!