Facebook data

1
Torô
#20476 Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

Hei,

Jeg er nordmann og skal være i Stockholm et par uker fremover. Tenkte å stikke ned til Torø for å sjekke ut surfen der om det funker en dag, eventuelt andre spots i området. Noen som vil sitte på og være veivisere? Jeg har bil, men dårlig orienteringsevne...Jeg har opptil tre plasser i bilen og takgrind for brett. Jeg kan reise når som helst, inkludert alle ukedager.

Logga in för att svara
#20477 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Fan, vad trevligt! Kan du komma och hämta mig I Östhammar om det blir surf? Jag hittar till Torö i alla fall.

Logga in för att svara
#20479 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

skriv ditt nr i min gästbok så kan jag höra av mig ifall delar av The nerd crew drar ut och surfar

JEJ ER EN HUMMER

Logga in för att svara
#20480 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

No stress, jeg kan nok finne ut hvor Østhammar er. Selv bor jeg i Hammarbyhøyden mens jeg er her. Jeg kommer til å sjekke denne siden daglig fremover så gi meg en lyd her når det ser ut som det blir bølger så er jeg parat når som helst. Eventuelt har jeg telefon +47 95278718 (mobil)

Logga in för att svara
#20495 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hvis du trenger nåen te o oversatt fra nörsk te svensk du må bare fortälje meg o jej vill göre det. De må vare grejt de da!

bölgehåle = tub
röv = rev
grippetöj = wax
benetråd = legrope
bröste = bräda
väntetur = lineup
gummiklär = våtdräkt
ankedyke = duckdive
bakeskäre = cutback

Logga in för att svara
#20510 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Jag följer gärna med i helgen hvis det är några bölger och om det finns plats i bilen. Jag kan ta mig till Hammarbyhöjden. Jag har inte varit till Torö tidigare, men jag är en bra kartläsare! =)

/Daniel

Logga in för att svara
#20512 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nordbagg skrev:
No stress, jeg kan nok finne ut hvor Østhammar er. Selv bor jeg i Hammarbyhøyden mens jeg er her. Jeg kommer til å sjekke denne siden daglig fremover så gi meg en lyd her når det ser ut som det blir bølger så er jeg parat når som helst. Eventuelt har jeg telefon +47 95278718 (mobil)

Har kontoret i min lägenhet på Hammarbyhöjden, men bor på Gudö i stugan. Är på dagarna mest på Hammarbyhöjden så om det blir surf på vardagarna så kan vi samåka från Hammarbyhöjden, annars kan du ta dig till Gudö (på vägen) så samåker vi därifrån.. +46 73 545 91 00

Logga in för att svara
#20534 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

sverre skrev:
Hvis du trenger nåen te o oversatt fra nörsk te svensk du må bare fortälje meg o jej vill göre det. De må vare grejt de da!

bölgehåle = tub
röv = rev
grippetöj = wax
benetråd = legrope
bröste = bräda
väntetur = lineup
gummiklär = våtdräkt
ankedyke = duckdive
bakeskäre = cutback

Takk for oversetting, det kommer godt med så jeg kan gjøre meg forstått ute i venteturen;)

Logga in för att svara
#20535 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

Takk for alle tilbakemeldinger, jeg er klar når som helst. Ser det ut som det kan bli noe til helgen eller? Har sjekket ut linkene mot vær og vind, men det er vel litt andre forhold man ser etter her enn jeg er vant med. Det bør vel blåse som fan pålands for at det skal piskes opp noe bølger såvidt jeg har skjønt det eller?

Logga in för att svara
#20537 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

nordbagg jag bor också i hammarbyheights. om vi har en plats över på en blåsig dag så kan du åka med oss. vilken gata bor du på?

Logga in för att svara
#20569 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

Flottings, jeg bor i Alingsåsvegen:) Om dere ikke har plass er det bare å si ifra så kjører jeg bak dere nedoer.

Logga in för att svara
#20570 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Det verkar blåsa sydvästvindar på söndag, så då borde det funka. Jag hakar gärna på då!

Logga in för att svara
#20574 Svar: Torô 17 år, 8 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Nordbagg skrev:
Flottings, jeg bor i Alingsåsvegen:) Om dere ikke har plass er det bare å si ifra så kjører jeg bak dere nedoer.

ja det löser sig alltid. fan då e vi grannar, jag huserar på tidaholmsvägen så vi kanske får slänga ihop en surföl på lokalkrogen hehehe.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!