|
#20528 |
Skäret vs. Mölle. 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Kära vänner...!
Jag har ju i egenskap av Österlensurfare aldrig satt min fot i vad många kallar Skånes bästa våg, jag talar om Mölle och den närliggande Skäret. Vi funderar på att sticka dit i morgon då det lovas blåst av styrkan 11ms.
Jag och mina surfkamrater skulle vilja veta hur bra dessa platser funkar i blåst av styrkan 11 ms? Vi vill gärna dit i morgon som sagt, men vill gärna inte satsa en och en halvtimmes resa endast för att finna att det var olönt och att vi lika bra kunde ha tagit den där sista ölen på Debaser dagen innan.
Så hjälp oss är ni snälla ni som sitter inne med info!!
Tack! GZ med surfgänget "Los Calsones" 
|
|
|
|
|
#20529 |
Svar: Skäret vs. Mölle. 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 33 |
|
Det kommer inte funka plus du kommer nog mest kaka sten..
"kaka sten" - aven ett vulgo uttryck anvant av mr sverre [img]
|
|
|
|
|
#20530 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Kunskap om havet kan man inte få på internetforum...hahaha
|
|
|
|
|
#20531 |
GZaa
|
Där kom det......Tog två svar...
nej man kan inte få det, men man kan få tips...!
Okej så du säger att det inte funkar Andiss. tror att Los Calsones inte nöjer sig med det svaret. De är så surfsugna. Få se vad man gör. Den där sista ölen får väl avgöra för om man orkar eller ej.
G
|
|
|
|
|
#20532 |
|
Drick dig stendyngad, sov i bilen, titta pa nagra knappt ankelhoga vagor o sov pa vagen tebaks..
mer an sa blire ente
|
|
|
|
|
#20533 |
|
andra stallen kan funka battre.... var sajer ja ente:P
|
|
|
|
|
#20568 |
Stoke: 1 |
Seth
|
Jag vet vart jag ska i alla fall...
|
|
|
|
|
#20571 |
Stoke: 2 |
|
11 är som Andiss säger för lite, du får nog vänta tills det är stadig blåst på uppåt 14 i alla fall.
|
|
|
|
|
#20616 |
Stoke: -2 |
|
Det funkade igår (skäret), det kom igång sent men det funkade. Det var lite ojämn vind men högre än 11 på på vindskalan. Ingen epic session precis, men funkade. ...
|
|
|
|
|
#20628 |
GZaa
|
Tja Robban!
Vi var vid Mölle istället och mot 6 tiden var det epic. Såååååååååå nöjd!!! en av de bästa sessions jag fått i gamla svedala...Så här såg jag ut efter det
Var och kollade vid Skäret också, låg lite folk vid vattnet men det såg inte så givande ut. Någon tog nån våg emellanåt. Well till alla som lämnade "tips" tack för det, nu vet jag att jag aldrig mer frågar något här. Första o sista gången..Så kan d va...
G
|
|
|
|
|
#20659 |
Stoke: 5 |
hman
|
Fattar inte varför ni måste diskutera vid vilka förhållande olika ställan funkar. Illa nog att ni namnger dom- även om ni betraktar dom som välkända
|
|
|
|
|
#20660 |
|
|
|
|
|
#20661 |
GZaa
|
Tjurar inte. antar bra ett faktum. Snälla Stoney, tryck inte mer på denna olustiga känsla varje gång man skriver något här. Det var första och sista gången. Jag tycker att du verkar va en shysst snubbe, förstör inte det.
och h-man... Que???
Ha det!
G
|
|
|
|
|
#20665 |
Stoke: 25 |
lars
|
G:
Du kan skriva/fråga precis vad du vill här och du kommer alltid få vettiga svar, men att t.ex fråga om ett ställe kommer funka imorrn mm (var? när? hur?) är ganska respektlöst mot folket som surfar där varje gång.
Frågar du vem som helst i vattnet om tips ska du nog se du får bra svar av alla, men här är du ju inte ensam om att läsa svaret och helt plötsligt dyker det upp massa mer folk..
Enkel surfetikett typ, hänger du med?
|
|
|
|
|
#20667 |
Stoke: -234 |
|
DET ÄR HELT RIKTIGT! Inget att vara bitter för, Lars har inte bara en poäng, det han säger är helt igenom korrekt!
Du förstår det säkert också nu.
Om det är nån som inte förstår detta nu så har ni inte fattat någonting av sporten överhuvudtaget, ni borde då ögonblickeligen erejsa er själva från detta forum, sälja brädan o gå med i en scoutförening eller liknande eller varför inte en supporterklubb i nått fotbollslag där man vill va många på samma plats samtidigt.
|
|
|
|
|
#20677 |
|
GZaa skrev:
Jag tycker att du verkar va en shysst snubbe, förstör inte det.
|
|
|
|
|
#20678 |
|
Oj, gick lite fort där. Det jag skulel säga är:
1. Klart jag är en schysst snubbe.
2. Hade jag trott att det hade funkat på 11 m/s hade jag skrivit det, jag har varit där ett flertal ggr när det har blåst mer än så då det inte har funkat, så antingen hade ni väl flyt med vindriktningen eller att det låg på tillräckligt länge eller så blåste det mer. Nog om det. Hade jag inte velat ha dit dig hade jag inte svarat något alls. Som en sista sak ska sägas att jag inte har fullkoll på varken mölle eller skäret, håller oftast till i kåseberga, där vet jag däremot precis när det blir minsta dyning
Dags att öka på vinterspäcket med lite äppelpaj.
Ha det!
|
|
|
|
|
#20679 |
GZaa
|
Ingen fara!!!