Facebook data

1
Tips på vinterdräkt
#2062 Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

Less på att frysa, finns det något relativt billigt alternativ?
Verkar ju va en djungel, har verkligen ingen aning om vilka som är bra

Logga in för att svara
#2063 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

min exel infinity funkar bra...
Men jag skulle behöva tipps på ett par riktigt varma skor.

Logga in för att svara
#2068 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

jag vetefan vad jag har för skor, de är relativt tunna, brukade frysa TILLS jag provade att använda yllesockar under, rekomenderas!
går nu i tankarna att investera i ett ylleundersställ om man kan få samma effekt på hela kroppen, men det kanske blir bylsigt?...

OK, var har du köpt din dräkt?

Logga in för att svara
#2073 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag är den mest frusna om fötterna i världshistorien, kör på ett par 7mm round toe Xcel Infinti, funkar fin fint, skippa split-toe för vintersurfet, lätt att stortån blir rackarns kall då.

Trixet är när det är kallt ute, med is, snö och tjäle i marken, att vara riktigt toasty om fötterna innan du stoppar ner fossingarna, jag brukar låta bootisarna ligga under fläkten i passagerarsätet.

Xcel prylar hittar du hos Backdoor i norra Halland eller hos OneOff i Stockholm.

Kan säga att du behöver inte ylleunderställ om du har en riktig vinterdräkt, å andra sidan har jag inte surfat mer än några få minus i luften och lite under nollan i vattnet, inte så ofta det blir kallare än så här på västkusten, även om jag hört att gubbsen i Skåne surfat med -10 i luften *brrr*

Logga in för att svara
#2081 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Kör själv på Atan-skorna 7 mm rountoe. Finns på Surfers paradise. Underbara! Kanonbra kvalité också!

Logga in för att svara
#2084 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

testar...

Logga in för att svara
#2090 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

jag köpte ett par neopren/yllestrumpor från en fiskebutik i norr. kanske 0,5 m tjocka men perfekta att ha som komplement till skorna. Jag surfade i -7 i luften o coctail i vattnet med is o drinkpinnar i vattnet utan problem. Fötterna hålls varma som aldrig förr!!!

Logga in för att svara
#2092 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

Shieet dom va dyra de där exceldräkterna..
Finns det något för under 2500:- som pallar surf i norrland under vintertid?

Logga in för att svara
#2096 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Snackade med en aussie i fredags som bott och surfat ett tag i Umeå som nu flyttat ner hit, han sa att det som regel är is efter mitten av december. Den enda dräkt jag kan tänka mig som ny kostar runt det du säger, är Salomon Myo Hot, men tror de har slutat tillverka den. Den finns i 5/3 på Uden´s Sport i Gbg och Surfers Paradise i Varberg, bland annat. Annars så tror jag RC UE har ett retail på runt 4 000:-, med 30% rabatt som Sharkboy pratade om så kommer du kanske ner runt 3 000:-, vem vet, det kanske blir ännu billgare.

Logga in för att svara
#2101 Svar: Tips på vinterdräkt 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

bloom
graphgraph

Håller med skidåkarn, Atan är lätt det bästa jag har hafft på fötterna, surfar hela vintern och fryser aldrig om fötterna.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!