|
#20694 |
troncones med omnejd 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Kommer att dra till Troncones den 12 november och undrar om nagon vet natt bra boende runt 50dollars klassen halst lagre.
Andra tips om bra sajter eller sjyst hang outs och surfstallen ar mycket valkomna....
|
|
|
|
|
#20696 |
Svar: troncones med omnejd 17 år, 8 månader sen |
Tore
|
I La Saladita ca 20 min därifrån har du boende för 15 buck/man och uppåt hos bla "Lourdes". Vågen där är en väldigt lång vänster som främst lämpar sig för longboards (lite slö och mesig) men kan vara mycket rolig även för shortboard när det är lite större. Troncones har jag för mig är lite dyrare generellt men har mer urval och under 50 borde inte vara ngt problem att hitta. Bästa vågen i området heter dock The Ranch och ligger ca 30 min med bil norr om Saladita, en snabb,lång och asschön vänster. Tyvärr can det bli lite crowded trots att man måste ha egen bil för att ta sig dit och det inte finns boende. Helt klart värt att lägga ut degen för en hyrbil om man har råd. Längre norrut i Michoacan-staten finns det en massa fina vågor.
Buena suerte!
|
|
|
|
|
#20700 |
|
super!! sa saladita later bra har bara surfat i 8 veckor sa en lang vanster passar mig utmarkt!!
Tack!!
|
|
|
|
|
#20702 |
Tore
|
Ok, i så fall skulle jag råda dig att surfa Saladita eller Troncones när vågorna är 1 1/2 m + där. Är det mindre på de ställena ska du helt klart dra till Ranch om du har möjlighet att få tag i en bil. Det fångar mer swell och kommer att vara lagom stort då. Ska du hyra bil så görs det bäst i Ixtapa där det även finns bra vågor som Playa Linda och Escolleras. Tänk på att det nästan alltid finns militärkontroller på landsvägarna i området där de kollar efter knark så kör inte runt med en massa sådant i bilen.
|
|
|
|
|
#20725 |
|
buena mierda!
jag kan rekomendera la casa de la buena vida i troncones. vi betala 50dollar natten för ett rum för 3.
snubben som ägde det var riktigt cool och hette jimmy(från texas)... han hade sjukt mycket surfbrädor... de flesta helt oanvända... galet rik och gjorde inte mycket annat än söp ochh spela musik o biljard hela dagarna,.... finns pool och massa leksaker, jimmy skjutsa mig till surfet nårra gånger som låg en bit bort.
fast egentligen e troncones bara för rika amerikanare.. finns mycket bättre ställen...
paz
|
|
|
|
|