Facebook data

1
ny bräda klar igen!
#20722 ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Ännu en bräda klar! Designen är lite old school med lite vidare mått. 6´3´´, 20´´ wide och 14 7/8´´ i tailen. bottenform är singlekonkav övergående till v vid fenorna.

Den är en variant av den extrema fishen jag byggde tidigare i vintras och som visat sig gå helt otroligt bra i svenska förhållanden. Den hade måtten 6´0´´ 22´´ wide och 17´´ i tailen!? den har visat sig gå perfekt i svenska vågor upp till 1,5 gubbe. provade den i Lofoten med lite mer power och storlek ca: 2 gubbar, men där blev den lite svår att hålla in i bottomturn.

Sen har jag blivit förtjust i fyra fenor, beroende på att det har tvingat mig utveckla min egen surfing till det bättre. Eftersom man har fyra fenor som står på tvären när man åker rakt fram så har jag blivit tvungen att börja jobba mer på rail to rail surfing. Först då har brädan och fenorna gett den effekt som man kan vänta av en quad! fart fart fart!

Den nya brädan är helt enkelt en 10% procent nedbantad modell av den gamla, men lite längre för att kompensera paddling och wavecatching!

Här kommer lite bilder.

Logga in för att svara
#20723 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Outline

Logga in för att svara
#20729 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

u got a couple of distinct hips in that one fugusports...was that intentional??..the back one looks like it is ok but the one up front looks a little odd..It looks like u should have pull the weight a little more either up to the front or just a fraction to the back depending on what u want out of the board...that would have made the outline more balanced to the eye......I guess its up to the old 'try it out and see' test..I bet it flies!!!
peace and keep shaping ..RAT;)

Logga in för att svara
#20737 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Congrats and repeckt! The left side is a bit straighter, the right side has a more evn curve or is it just the surroundings that fool the eye?

Logga in för att svara
#20770 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Vafan Kenna har du byggt en till igen:pinch: Och jag som alldrig kommer till skott med mina två:sick: Tror jag fick lite huvudvärk.Bäst att lägga sig på soffan igen:S

Logga in för att svara
#20779 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Inga hips eller assymetriska sidor på denna bräda! , det beror nog på att bilden är tagen lite från sidan plus dåligt ljus. Bilder kan aldrig göra en bräda rättvisa. Den är helt smooth i sin outline, då jag inte gillar att bryta jämna fina kurvor för flow i vattenflödet!

Med lite tur verkar det bli nordliga vindar imorgon så jag håller tummarna för en första provkörning då!

Logga in för att svara
#20781 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Thought as much! Must be a very good feeling to surf you're own stick man! Cred - and have fun on her!!

Logga in för att svara
#20787 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
Must be a very good feeling to surf you're own stick man! Cred - and have fun on her!!

Yeah must be like letting your own girlfriend ride upon your stick!

Logga in för att svara
#20804 Svar: ny bräda klar igen! 17 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Kenna.Det verkar bli nordväst/nord i natt. Kanske blackrock på tors morgon.Men tror mer på Bommbas fredag/lördag syd 13-14

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!