Ännu en bräda klar! Designen är lite old school med lite vidare mått. 6´3´´, 20´´ wide och 14 7/8´´ i tailen. bottenform är singlekonkav övergående till v vid fenorna.
Den är en variant av den extrema fishen jag byggde tidigare i vintras och som visat sig gå helt otroligt bra i svenska förhållanden. Den hade måtten 6´0´´ 22´´ wide och 17´´ i tailen!? den har visat sig gå perfekt i svenska vågor upp till 1,5 gubbe. provade den i Lofoten med lite mer power och storlek ca: 2 gubbar, men där blev den lite svår att hålla in i bottomturn.
Sen har jag blivit förtjust i fyra fenor, beroende på att det har tvingat mig utveckla min egen surfing till det bättre. Eftersom man har fyra fenor som står på tvären när man åker rakt fram så har jag blivit tvungen att börja jobba mer på rail to rail surfing. Först då har brädan och fenorna gett den effekt som man kan vänta av en quad! fart fart fart!
Den nya brädan är helt enkelt en 10% procent nedbantad modell av den gamla, men lite längre för att kompensera paddling och wavecatching!
Här kommer lite bilder.