Facebook data

1
resa till fillipinerna bokad, finns de surf!?
#20809 resa till fillipinerna bokad, finns de surf!? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

mrgyrosman
graphgraph

kommer vara i fillinpinerna mellan 17e dec och 15 januari, min fråga är finns det några som helst vågor då eller hur ser säsongen ut? Är det värt att ta med sig brädan?
Vore schysst om någon kunde svara så fort som möjligt, finns det vågor får jag med mig en polare till från sverige vilket vore rätt chill.

Det borde väll vara olika säsong på öst/väst sidan?

Me want surf for christmas!

-Chris

Logga in för att svara
#20812 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de surf!? 17 år, 8 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

ligger inte Cloud Nine i filipinerna? har för mig att jag läst nån svensk surftrip till just cloud nine och om inte minnet sviker så är dom just i filipinerna. Jävla jobbigt att skriva f i l i p i n e r n a

Logga in för att svara
#20814 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

mrgyrosman
graphgraph

Jo, visst är det så, cloud nine ligger på östsidan, de finns massa mer surf på nordvästra sidan av luzon.

Jag har också läst om dom svenskarna som var där, verkade vara hur fint som helst, plus grymma vågor. Frågan är bara när säsongen sätter igång..

Logga in för att svara
#20951 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de 17 år, 8 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#20952 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de surf!? 17 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Phillipines har kort swell säsong.
Under den period du är där så skall du satsa på North west Luzon som har swell consistency 80% och swellsize 3 f.
Läs mer i Stormrider world guide 2 eller Wannasurf.

Have fun!

Logga in för att svara
#20956 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

herrstrom
graphgraph

jag var i san fernando, nordvästra luzon under februari. helt ok, men finns bättre ställen på östra luzon istället.. Men om inget annat så är san fernando ett sjukt skönt ställe..

Logga in för att svara
#20960 Svar: resa till fillipinerna bokad, finns de surf!? 17 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Östra Luzon har bästa swellseason under sep-december medan north west luzon har bästa swellseason under Aug, nov-januari!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!