Facebook data

1
Sydafrikatips behövs
#2122 Sydafrikatips behövs 18 år, 6 månader sen  

Niclas

Hej
Jag skall till sydafrika med familjen i januari 2007.

Vi skall till kap staden och har hyrbil. Vi kommer att resa med bilen mot jeffreys bay.
Om det finns tips på surf ställen samt boende längs vägen. hör av er

/Niclas

Logga in för att svara
#2134 Svar: Sydafrikatips behövs 18 år, 6 månader sen  

hoa

Bilade den kuststräckan för två år sedan. Det finns gott om bra ställen. Jag började i Mosselbay där finns det flera bra spots bland annat ett som ligger till vänster om "the point". Finns även ett inte lika bra beach- break längre in i bukten. Mycket vithaj i området eftersom det finns en ö där sälarna hänger mitt i bukten, har dock inte varit så mycket attacker i området. Kan rekommendera Victoria bay som ligger nära George, en bra höger som ofta fungerar. Ett annat ställe är Plettenberg Bay, ett helt ok beach-break. Kolla www.wannasurf.com så får du den info du behöver. Boende är nog bra att fixa iförväg eftersom det är mycket turister under den perioden. Grymt land att bila och surfa i.

Logga in för att svara
#2135 Svar: Sydafrikatips behövs 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Mycket trevlig och vacker del av SA, Finns som hoa säger massor av bryt längs vägen

Angående hajarna kan jag lugna dig, jag har varit på Great White cagediveing tre gånger (olika år) och har inte sett en endaste vithajstjärt.

Logga in för att svara
#2243 Svar: Sydafrikatips behövs 18 år, 6 månader sen  

Christian

Kolla in Victoria Bay - tar upp mycket swell och har en fin höger. Det finns hur mycket surf som helst längs kusten och det är otroligt vackert - du kommer att få det hur bra som helst..

Logga in för att svara
#2306 Svar: Sydafrikatips behövs 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

tja man, jag o okar kommer kora en repa i sydafrika i januari - antagligen samma som du, bila fran capetown till jbay o surfa langs vagen. slang garna ivag ett mail om du vill ta en vag tillsammans!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!