Facebook data

1
Åsa idag....
#21455 Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Åsa idag var helt ok, ruggit men vågorna kom som dom skulle och lite folk va i. Roligast va när Adam, Seth och jag låg i och vi verkligen delade med oss av vågorna. Tyvärr kom folk som verkligen visste om att "ligger jag till höger" så är vågen min. Shit, vet inte vilka ni va men fan va jobbiga ni va.

Hur som helst, på vägen hem så regnade det som fan. Efter 20 min från åsa tvärbromsar bilen framför mej och det visar sig att han kört in i en älg. Snacka om tur, han hade lätt smackat bilen på mej.

Logga in för att svara
#21458 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Fan det låter som om ni har det kungligt där hemma....surf var och varannan dag och tävlingar på det. Jag har inte surfat på över en månad nu och som det ser ut med skolan och fussballen så blir det inte denna helgen heller. Glöm aldrig vår session i Tamarindo.....haha. Pee south /Kermit

Logga in för att svara
#21462 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Hehe, du måste bli arg oftare Miche. De som kom (de som kom sist, det var ju några till tidigare som bara var i ett litet tag) har surfat där i 50 år så de ansåg nog att de hade mer rätt till vågorna än oss. De verkar vara justa människor men visst blir man lite sne när man bara är 5 personer och vågen bryter på ungefär samma ställe och de lägger sig längst ut varje gång. Då blir det ju bara ett onödigt krig när man lägger sig ännu längre ut och så slutar det med att alla har kommit 2 kilometer från där brytet är. Är man bara några stycken så kan man väl samsas om vågorna, man kan alltid komma på nåt system? Man kan tänka, "nu har jag lagt mig längst ut 67 gånger och tagit alla vågor, nu ska jag skita i att ta en våg så de andra får en". Men du jag och Seth är ju skolade i skejtboardens egalitära anda där man alltid är vänner och samsas ifall man skejtar samma spot. Oavsett ålder, skills och övriga variabler. Visst, det är ju surare att dela på vågor i Sverige än att dela på samma skejtspot. Men va fan! Vi är ju ute i vågorna för att vi älskar det, då borde vi visa mer solidaritet gentemot varandra. Det roligaste är de som ska ha attityd, hahaha, sicket fjanteri (ingen av de igår hade det dock). Sen är det ju roligt att fajtas lite om vågorna också men det måste finnas lite gränser, särskilt om man bara är några få. Nej, mer kärlek och bögeri ute i vågorna! PUSS!

Logga in för att svara
#21463 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Ja fy fan vilket surf vi hade den där morgonen i Tambarindo Kermit

Logga in för att svara
#21465 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Hmm, känner igen det där och vet nog vilka det var. Var såg du älgen? På väg mot motorvägen eller och hur gick det med den bil som krockade med den?

Logga in för att svara
#21467 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

OK, ni som själva vet vilka ni är, eller Daniel eller nån annan, var vänlig o lägg ut namnen på personerna ifråga så tar jag vid därifrån...

Logga in för att svara
#21470 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Sorry Lucas, glömde....MVH/Kramer

Älgen låg på E6:an, jävligt läskigt eftersom det regnade som fan och man såg knappt nånting, kl va runt 20 och det var mörkt med. Först trodde jag det var Seths bil eftersom vi drog ungefär samtidigt och det var samma typ av bil, grå/vit suv. Tänkte dom tappat en bräda el nått men det var en älg som låg och skakade så jag stannade till men vågade fan inte gå ut eftersom det var trafik och var knappast synlig heller. Hade väl slutat med att man låg jämte älgen och skakade ja med så jag ringde 112. Det verkade som bilen framför mej va ok iaf, svårt att se som sagt.

Logga in för att svara
#21471 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

När jag och Seth körde förbi stod bilen intill vägkanten. Den var kvaddad framtill men såg annars ok ut. Älgen låg stendöd. Bra att du varnade oss....

Vi tog med oss älghuvudet för att lägga i sängen på de som nästa gång håller på och snejkar alla vågor. Låter det som en bra vederläggning?

Logga in för att svara
#21472 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

vederläggning? haha, kan inte svenska. Hämd ska det heta!

Logga in för att svara
#21474 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Det var ingen som körde förbi en volvo som fått motorhaveri på väg hem från Åsa igår...

Logga in för att svara
#21475 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jake skrev:
Det var ingen som körde förbi en volvo som fått motorhaveri på väg hem från Åsa igår...

Jaså var det inte! Fan, måste varit väldigt lite trafik ute!

Logga in för att svara
#21476 Svar: Åsa idag.... 17 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

adamski skrev:
Vi tog med oss älghuvudet för att lägga i sängen på de som nästa gång håller på och snejkar alla vågor.

Haha

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!