Facebook data

1
Tuflite lagning?
#2155 Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Har fått en rejäl ding på min Mc Coy tuflite bräda, så pass att jag måste fylla i hålet som har blivit. Typ 5 * 3 cm långt och kasnke 1 1/2 cm djupt.. Men vad ska jag för matrial som utfyllnad? Polyten skum?

Logga in för att svara
#2170 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

du kanske är rädd om din bräda och vill göra det "rätt" ....jag fyllde upp ett liknande hål med epoxy bara. sen en väv på.

Logga in för att svara
#2172 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen  

Namn.

du kan fylla hålet med divinylcell (eller nåt liknande) som man köpa från en båtaffär typ Erlandssons mm. kolla bara att det inte smälter innan man lägga på epoxyn. Du kan även laga mindre dingar med gelcoat
lycka till

Logga in för att svara
#2411 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Linda Bengtzing
graphgraph

www.boardlady.com/index.htm

Kände inte till denna sida. Ska själv försöka fixa en smashad tuflite-tail. Fick du tag i divinylcell?

Logga in för att svara
#2412 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Linda Bengtzing
graphgraph

divinycell heter det visst

Logga in för att svara
#2420 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Nej det har jag inte.. Dock var det inte så djupt som jag trodde ifrån början. Det är kanske 5 mm så jag fundera på att bara använda Solarez fiberfill epoxy. Eller bör jag anväda divinylcell ändå?

Slänger in en till fråga.. vill ju göra det så bra som möjligt och skulle då vilja få dit lite färg också. Ser ju tråkigt ut när det bara är genom skinligt. Men vilken färg kan man anväda.. funkar det med oljebaserad. då kan man ju köpa en sådär liten hobby färgburk som de har på färg affärerna.

Logga in för att svara
#2422 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

www.hendigrepair.com/ hittade denna åsso.

Logga in för att svara
#2433 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen  

Namn.

Du kan använder nästan vilken 2 komponents färg som helst för att ger pigment, men testa först, färgen blir mycket starkare efter den har härdat.
lycka till

Logga in för att svara
#2443 Svar: Tuflite lagning? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Linda Bengtzing
graphgraph

2komponent som sagt.

divinycell behöver du nog bara om det är djupare cut. som min bräda tex där själva hela jävla bakpartiet saknas.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!