Facebook data

1
Venezuela aqui voy!
#2184 Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Godagens.

Har en enkel fråga, som jag försäökt få svarad av olika sökningar på the world wide webb. Tyvärr utan resultat. Ska till venezuela snart och tror inte att jag orkar bära med mig min bräda. Jag är allvarlig sugen på att handla en där nere, helst en malibu liten inte mer än 6.10, bredden jaa, som malibus i största allmänhet. Avtagbara fenor. Nu till frågan, hur är det med surfaffärer i Venezuela? Någon som varit där? är det som Brasil så är det inga problem. en annan fråga, hur står det till med Isla Margarita och surfchanser? Har hört att det kan vara platt allt som oftast...

Paz!

G

Logga in för att svara
#2198 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen  

Pepe

Är inga problem at få tag på bräda i Vzla, runt Caracas och La Guaira finns affärer och shapers. På Margarita samma sak, har mest sett shortboards, men du kan säkert hitta nåt.

Margarita har hel del surf på östkusten men är i en övrigt ganska trött och packat med europeiska turister.

Dra till Cuyagua utanför Maracay och släng upp tält på stranden. Sjysst surf, soft häng, fest på helgen när alla Caracas surfare dyker upp, under veckan hur lugnt som helst med bara några få boende på stranden och ingen crowd i vattnet. Sweet!!

Logga in för att svara
#2200 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hmm. så bra, mistänkte att det var så. ska vara där i fyra veckor så vi hinner nog ta allt. är det dyrt då? Vill nog bo på vandrarhem eftersom man nu jobbar och kan unna sig det

är det billigt med boende också? brädor då?

Tack för hjälpen!

G

Logga in för att svara
#2223 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hmmm...

Jag gissar att inte många varit i Venezuela och surfat annars hade det väl varit full med tips....Well. jag antar att GZaa träder ny surfmark och kan bli Surfsverige tipsare nästa gång någon ska dit.

Lev väl!

G

Logga in för att svara
#2226 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Du får ta och avlägga en liten rapport vid hemkomst då, så vi lär oss
Hade grymt i V!

Logga in för att svara
#2241 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Kolla här för spots:

wannasurf.com/spot/South_America/Venezuela/index.html

angående priser mm så fråga på steffo.nu, där hänger alla vindsurfare som åker till isla Margarita varje år..

Nov/dec verkar ju vara bästa tiden så du får de nog nice..

/Lars

Logga in för att svara
#2244 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Goddag!

Ja, jag har kollat in Wannasurf. Mest intresserad av köpställen eftersom jag vill köpa ny bräda, den jag har är fin, men utan avtagbara fenor, vilket ställer till det. Sist lossnade en fena, såg ut som en lös tand;) kostade 50 euros att laga. Helst lägger man till lite mer o köper en ny för de pengarna. Om Venezuela är lika billig som resten av Sydamerika borde man få en bräda för en överkomlig pris (köpte den jag har nu för 600 spänn i Brasil).

Ja, det är svinbra årstid för att åka. Ska hänga lite i Isla Margarita, men mest förmodligen längst med kusten runt Caracas. Ere gött surf någontans stannar man där längre.

G

Logga in för att svara
#2308 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Brazil har sjukt billiga brädor så det lär nog kosta lite mer än 600sek för en bräda..

Logga in för att svara
#2336 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Brasil brädor har rykte om sej att inte hålla så bra. Jag hade en i Costa Rica som jag trashade totalt på alla sätt som går. Men kostar de 600pix kan man ju köpa 3-4 stycken

Logga in för att svara
#2343 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Ja de är faktisk ganska sköra, men faktisk lätta som luft och väldigt smidiga att styra på väg ut. Den jag har köpte jag hos en shaper som vi lärde känna. Den var specialgjord för mig med mina önskemål om bred, smidighet och längd. Med rabatt 600 annars lite mer.

Åker om ca sex´veckor. Avlägger full rapport vid hemkomnst med bilder och allt.

Buenas!

G

Logga in för att svara
#2440 Svar: Venezuela aqui voy! 18 år, 6 månader sen  

Sanyama

Min sambo är där nu och 6månader framåt. Ska fråga vad hon vet. Själv åker jag dit i januari.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!