|
#22284 |
Piha Newzealand 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag undrar om det är någon som har några tipps om stelle att bo på inte allt för långt från auckland, med bra surf. högst en halvtimme typ..
hörde om Piha är det någon som bott där? och kan berätta lite vorre de grymt..
MVH micke
|
|
|
|
|
#22291 |
Svar: Piha Newzealand 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 9 |
Jakob
|
micke b skrev:
Jag undrar om det är någon som har några tipps om stelle att bo på inte allt för långt från auckland, med bra surf. högst en halvtimme typ..
hörde om Piha är det någon som bott där? och kan berätta lite vorre de grymt..
MVH micke
Phia är det som är närmst Auckland, riktigt nice ställe även om jag inte tycker surfen är så grym... Klarat att det kan bli bra men ofta mycket vind och då blir det ju som det blir. Skulle dock säga att du bör räkna med mer än en halvtimma för att ta dig dit, snarare 60 om man ska vara realistisk. Finns en del ställen i närheten av Piha som bjuder på surf så om du väl e där och har bil finns det lite annat än bara piha beach...
enjoy, New Zeeland regerar.
|
|
|
|
|
#22293 |
Stoke: 0 |
|
hej jakob vet du hur det är och bo där? hur tar man sig in till stan och så, du förstår frugan ska börja jobbar i stan så hon behöver kunna ta sig dit lätt.. kan man åka komunalt?
|
|
|
|
|
#22303 |
Stoke: 1 |
|
Tja!
Vet att det brukade gå en surfshuttlebuss mellan oakland och piha varje morgon och eftermiddag men det är troligtvis bara på sommaren, dec-feb. Tror att det lönar sig att köpa bil dock, sjukt billigt att köpa bil där och bussarna är ofta rätt dyra.
Piha kan ha helt galet bra surf, speciellt på utsidan lion rock, men som Jakob skrev så blåser det sönder lite för ofta... Mitt råd är att bo inne i stan och köpa en bil så att du kan dra och surfa piha när det är bra och annars köra ner till raglan på västkusten (kanske världens skönaste våg...) eller ut på coromandel på östkusten när det funkar... Båda ställena tar typ bara 3 timmar i bil från auckland.
Kör hårt, nya zealand har sjukt bra surf bara man letar lite! (Ett bra tips är att köpa new zealand surfing guide av wavetrack, riktigt grym!)
/Jesper
|
|
|
|
|