Facebook data

1
surfing=väntan
#22326 surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hej jag heter Sverre och tänkte skriva ner en liten tanke kring surfingens natur som slog mig när jag satt och tittade ner i mitt whiskyglas samtidigt som jag snurrade lite så jag såg lite av de där strömmarna som bildas i dålig whisky som om en fetare substans är det som sätter smak.

Surfing är väntan!
Först väntan i flera månader för att få komma till ett riktigt bra surfställe.
Sen kan det gå veckor innan swell kommer.
sen kan det gå dagar mellan nya swell.
Under en dag brukar det mesta av dagen gå åt till att vänta på att vinden ska mojna mot kvällen. Väntan mellan kl 10-16
Väl ute o surfar så måste man vänta på en specifik våg
vänta på sin tur
SEN SURFAR MAN I NÅGRA SEKUNDER
sen dags att paddla ut, vänta på tur, vänta på våg...

Surfing består alltså av väntan i varje slutet system. Väntan på en specifik tidpunkt i varje system.
Skulle man då gångra varje väntan i varje system med väntan i övriga system så skulle det gå en evinerlig tid på varje sekund surf.

Jag räknar: återkommer om resultatet...

Logga in för att svara
#22327 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

ungefär som lumpen

Logga in för att svara
#22328 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

räkneexempel:

Bra surfställe 2 mån om året
Vågdagar av dessa 2 mån c:a 1 månad.
surfing c:a 5 timmar om dan
antal vågor per dag c:a 20st
varje våg c:a 10 sek
= 200 sek dag x (1mån=30 dagar) = 6000sek surf av ( 3600sek/h x 24 x 365)= 31536000sek möjliga av existerande tid. ger en procenthalt av 6/31536= 0,02 procent av livet. eller 1 sek surfing per 5256 sekunder förfluten tid, eller det motsvarar 1 dags surfing effektiv tid på 5256 dagar= 14,4 år!

Sensmoral: Aldrig har så många levt och tänkt så mycket på något som är en så obetydlig del av livet! Eller aldrig har så många gort något så obetydligt till något så betydelsefullt!

Man kan också säga så här: En 10 sekunders våg motsvarar en väntan på 14.5 timmar so STAY FUCKING OFF MY WAVE!!! En 10 sekunder våg är lika mycket värd som en hel dag och på en dag kan man göra väldigt mycket!

Gudfadern har talat...

Logga in för att svara
#22336 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Sådana tankar tänker någon som inte surfar, som saknar det som gör en surfare till just det. Har vid få tillfällen surfat med gnällspikar, som aldrig är nöjda, som gnäller på att det är kasst, dåligt och slöa vågor. Det är så kallt i vattnet bla bla bla....

Stay home!

Ditt räkne-exempel suger socka, hoppas det skrämmer bort alla och dig med, se nu vilken negativ attityd du smittat mig med!

Logga in för att svara
#22338 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Vänta vänta väntaVa .fan nu vet jag varför doktorn påstår att mitt blodtryck är så högt.??? Jag som alltid tar det lungt.(på jobbet)

Logga in för att svara
#22340 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

sverre skrev:
Hej jag heter Sverre och tänkte skriva ner en liten tanke kring surfingens natur som slog mig när jag satt och tittade ner i mitt whiskyglas samtidigt som jag snurrade lite så jag såg lite av de där strömmarna som bildas i dålig whisky som om en fetare substans är det som sätter smak.

Surfing är väntan!
Först väntan i flera månader för att få komma till ett riktigt bra surfställe.
Sen kan det gå veckor innan swell kommer.
sen kan det gå dagar mellan nya swell.
Under en dag brukar det mesta av dagen gå åt till att vänta på att vinden ska mojna mot kvällen. Väntan mellan kl 10-16
Väl ute o surfar så måste man vänta på en specifik våg
vänta på sin tur
SEN SURFAR MAN I NÅGRA SEKUNDER
sen dags att paddla ut, vänta på tur, vänta på våg...

Surfing består alltså av väntan i varje slutet system. Väntan på en specifik tidpunkt i varje system.
Skulle man då gångra varje väntan i varje system med väntan i övriga system så skulle det gå en evinerlig tid på varje sekund surf.

Jag räknar: återkommer om resultatet...

1 step further, life is mostly waiting
waiting for the toilet to finish flushing, waiting in lines, waiting for the traffic lights, for the coffee to finish brewing, waiting for the game to start, waiting to get home, waiting for the computer to turn on for the page to reload for the upload, waiting for something new to happen, waiting for a vacation, waiting for a response to something you wrote on surfsverige,

there is alot of waiting in surfing, but life is waiting so surfing is life. ok I'm drunk, I'm off

Logga in för att svara
#22342 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:
Sådana tankar tänker någon som inte surfar, som saknar det som gör en surfare till just det. Har vid få tillfällen surfat med gnällspikar, som aldrig är nöjda, som gnäller på att det är kasst, dåligt och slöa vågor. Det är så kallt i vattnet bla bla bla....

Stay home!

Ditt räkne-exempel suger socka, hoppas det skrämmer bort alla och dig med, se nu vilken negativ attityd du smittat mig med!

DU har ju uppenbarligen problem som inte kan ta exemplet för vad det är. Som jag också skriver så innbär ju just detta med väntan hur värdefulla dessa stunder är då man just surfar! Lite självironi ingår också men du har ju förut visat prov på total avsaknad av förståelse för detta fenomen. Ta dig själv på lite större allvar så blir det nog ännu bättre.
Att du lyckades bli grinig över detta visar ju att du inte fattat grejen. Mu hahahaha! Jo just det, en film också till din ära:

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=26852f9b0229a8534e5d8189e075c5f6

Logga in för att svara
#22343 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Din beräkning är bra, men vad sägs om en svensk beräkning.
Surf en dag varannan vecka.
Två sessions per trip.
Tio vågor per session.
5 sek per våg.

Max femtio minuter surf per år. Och då får man tänka på det mesta är knähögt slush.

Men det är iaf bättre än det vanliga livet!

Logga in för att svara
#22344 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Hahhahahahahah.Sverre den videon rockar fett(.Citat Carola vafan hon nu heter i efternamn)

Logga in för att svara
#22345 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Daniel skrev:

Stay home!

En film till. www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=96e2f6f626f1cae5a38c1d15dd870b96

Logga in för att svara
#22346 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det är väl lika bra att gå ut med ett förtydligande så att det inte tar hus i helvete bland andra s.k. surfare här på sidan!

Varför surfar jag? Varför blir inte jag förgrymmad av min egen beräkning? Varför tänker jag, drömmer jag om surfing varje dag? För dessa sekunder på brädan...

JO FÖR ATT JAG TYCKER ATT DET ÄR VÄRT DET FÖR HELVETE !!!!!

Logga in för att svara
#22350 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ska du inte lägga dig snart Daniel...

Logga in för att svara
#22351 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jag tror.Sverre är GEB

Logga in för att svara
#22358 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Lite poesi om väntan hittad på nätet:

Stillhet

Skymningsblå sommarkvällar
när vinden gått till ro
vilar vattnet
inneslutet i sig självt
Speglar det utanförliggande
i ett omvänt perspektiv

Jag går sakta utmed stranden
Vattnet blankt, utan en krusning
Himlen, månskäran, strandens träd
dubbeltecknade
i en cirkeldimension
där gränserna suddats ut

Stillheten omsluter mig
I morgon och i går försvinner
allt är nu
Jag är i nuet
nuet är i mig
utan början, utan slut

Tidlös vilar jag i mig själv
som vattnet
innan jag på nytt, utanför,
betraktar verkligheten
där strand är strand
och vatten vatten

Logga in för att svara
#22359 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Förmågan att leva i nuet eller ej är skillnaden
mellan dem som skiner, och de som

Logga in för att svara
#22362 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

När jag lärde mig surfa försökte jag förklara för mina vänner vad som var så kul med o sitta och vänta så länge för så lite ståtid på brädan. Jag liknade det vid att gå på tur i fjällen ungefär. Man diggar helt enkelt o paddla omkring och sitta genomblöt o bara titta på omgivningen o vänta på nåt spännande. Typ.

Logga in för att svara
#22365 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Ja

Logga in för att svara
#22367 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

När vågorna är små, och det bara kommer ett set någongång ibland... man sitter där ute, blickar utåt, läser av havet, kanske nästa, lång tid går... kanske ska gå upp.... bara se en till våg, den här kanske blir något, tillslut takeoff ett par manövrar, EN TILL! en ny väntan börjar... bara en till, bara en till... kanske nästa... kanske nästa.....

Logga in för att svara
#22368 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

...Stay home!

Ditt räkne-exempel suger socka, hoppas det skrämmer bort alla och dig med, se nu vilken negativ attityd du smittat mig med! [/quote]

Om det blir mer motstånd så...

www.grapheine.com/classiktv/classiktv_play.php?id=58072

Logga in för att svara
#22369 Svar: surfing=väntan 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:

Stay home!

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=ade15a44b67188b3e635d0b3efb67959

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!