Facebook data

1
Peru !
#22381 Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Peru om några dagar, men så hittade jag den här tråden :

www.globalsurfers.com/read_thread.cfm?ForumID=Peru&ThreadID=40766&Thread=7711

Någon som varit där och har lite tips, annat än att inte åka taxi om man inte vill få en kula i huvet?
Är det helt vansininnigt att åka dit som ensam tjej? Önskar jag sett denna tråd tidigare...

Logga in för att svara
#22383 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

kelly
graphgraph

hola!
jag har varit runt på en del ställen i peru och hade inga problem... tog buss dit jag skulle.....
var bla i huanchaco, pacasmayo och samt några andra som jag inte kommer ihåg namnet på. vissa ställen kändes hotfullare än andra... men jag råka inte ut för nått.....
däremot i equador blev jag av mina prylar under pistolhot mot huvet... när jag åkte buss... inte så najs.
grymt fina vågor i peru måste tilläggas!!
lycka till!
kelly

Logga in för att svara
#22384 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Problem kan man stöta på vart man än åker i världen, vissa platser mer än andra men inget man ska nojja upp sig för. Sist hörde jag (stod t.o.m i Lonely Planet) att man ska akta sig för sydvästra Mexico men det var hur grymt som helst. Såg ingent alls som verkade farligt förutom snutarna då som gick runt med pumphagel men that's it!.

Har en kollega som rest 5 månader själv i Syd Amerika och hon bara älskade det men när det kom till Mexico hatade hon det. Hon höll på bli våldtagen etc så det fattade jag. Men vad jag menar är att det kan ju hända vart man än åker och händer det en så klart man vill avråda folk från att åka.

Ska själv dra till Peru och Ecuador nu till vintern och känner mej inte alls orolig, har bara hört bra saker om Peru och ett tips som jag fått är att åka till Punta Hermosa och bo hos Maria Luisa Villar Gallesi. Hennes mail är mlvillar@hotmail.com.

Hoppas du får en trevlig resa och stay alive!!

Logga in för att svara
#22385 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Har åkt i Latinamerika många gånger. Sammlaggt säkert ett par år. Har klarat mig relativt bra. Rent vapenrånad har jag bara blivit en gång. Peru är som alla andra länder i regionen osäkra på vissa platser på vissa tider på dygnet. Jag tycker inte du skall vara orolig för att åka dit. Fattigdomen i regionen skapar kriminalitet förståss men den är inte så farlig att det inte går att åka där. Jag känner mig inte mer hotad eller orolig där än i exempelvis sydostasien eller Skåne. Ta med ditt sunda förnuft bara.

Logga in för att svara
#22386 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag skulle bestämt vilja avråda från att åka till skåne! Var där en gång för länge sen... danskarna är inte att leka med.

Logga in för att svara
#22395 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Tack för tipsen !!! Lyckligtvis har jag aldrig varit sugen på varken Mexico eller Skåne. Tack för att peptalk, lätt att jaga upp sig i onödan kanske. Jag försöker intala mig att resvant folk aldrig drabbas så det är nog lugnt. Peace

Logga in för att svara
#22396 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Nä skåne är ju knappast livsfarligt jämfört med halland, bodde i fbg å halmstad i 22 år men höll på bli mördad flera gånger av låssas brats som tror 501 är riksnummret till orten. Fuck them!!

Logga in för att svara
#22464 Svar: Peru ! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Hej!

Reste ensam samt med flickvan i peru for nagra ar sedan. Harligt land, grymma vanstrar...

Hade inga som helst problem forutom pa ett stalle : chicama (ok inte jag, jag satt pa restaurangen o slappa - dalig fysik hehe - mina polare blev daremot ranade ute vid pointen). Stallet ar erkannt sketchy och en rad overfall har tyvarr skett. I ovrigt har jag enbart positiva saker attt saga om peru, du kommer att ha det mkt trevligt och fa bra vagor.

Vet inte om traden handlade om chicama, i vart fall: Det finns mangder av andra langa vanstrar i peru (vem fan orkar surfa en kilometer) om det ar det man ar sugen pa, tex pacasmayo.

Ar man sugen pa chicama skall man vara medvaten om att ratt mkt skit har hant dar under aren sa ett tips ar val att halla lag profil och lamna guldet hemma.

Trevlig resa,

//

Lars

Lagg et inlagg pa min gastbok om du har nagra fragor sa ska jag forsoka svara (ar pa resande fot)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!