Facebook data

1
surfa och jobba utomlands
#22447 surfa och jobba utomlands 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

kavat
graphgraph

Jag hade tänkt flytta utomlands nästa år för att jobba och surfa. Jag kör funboard/longboard och är något av en nybörjade så jag behöver inte skitstora vågor. Någon som har några tips på vart man bör söka sig? Var finns det bra surf och samtidigt möjlighet att hitta jobb (vilket som helst)? Costa Rica och Bali känns som ställen dit man åker på semester, inte just ett ställe där man vill bosätta sig en längre tid. Hossegor och Biarriz är ju alternativ, någon som vet om det är lätt att få jobb där? Kanarieöarna är ju ett annat alternativ, finns det turistindustri med jobbtillfällen på norra Gran Canaria och Fuerteventura? Jag har fått jobberbjudande på södra GC, är surfen där nåt att ha?

Logga in för att svara
#22449 Svar: surfa och jobba utomlands 17 år, 8 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Hola Kavat! Jag o Swingkid bor o jobbar på Fuerteventura-Corralejo.Det finns jobb inom Rest..om man letar runt o har lite tålamod,gärna erfarenhet..Lycka till! [img]

Logga in för att svara
#22450 Svar: surfa och jobba utomlands 17 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Working holiday visa i Australien, Stanna ett år, jobba 6 månader.

Logga in för att svara
#22452 Svar: surfa och jobba utomlands 17 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Annars kan man jobba som hora på Rosenlund och för pengarna surfa i Åsa en gång i månaden. Flexibla arbetstider som dock tenderar att förläggas kvälls/nattetid. Involverar kroppsarbete. Däremot får du hög status och i GBG är det det absolut måste för att få brudar. Surfet är sådär men om man ser det från den ljusa sidan så får du i alla fall stanna i Sverige och ta del av vårt underbara väder!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!