Facebook data

1
Bali med nära och kära
#22484 Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

murkutsk
graphgraph

Hallå!
Ska över jul och nyår med min familj till bali för första gången. Målet är att jag ska kunna surfa så mycket som möjligt men självklart måste man komprimissa och de ska självklart också ha så trevligt som möjligt. Någon som har förslag? Åker med mina föräldrar som är strax över 40 och min mormor som är 65+. Var ska man hålla till för att göra alla tillfredsställda? Är inte ute de hårigaste bryten..

Vore grymt med lite tips..

Vänliga hälsningar
August

Logga in för att svara
#22486 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Nusa Dua eller Sanur (södra bali) är bra för äldre och barnfamiljer.
Medewi är ett fridfullt ställe med en lång vänster(nybörjar våg) som kan vara gött att hänga på om kuta området blir lite för stressande.
Lycka till!

Logga in för att svara
#22499 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Vid Jul och nyår är det östra sidan som som gäller, så Nusa Dua och Sanur är bra förslag. Även Lembongan Island, och Serangan. (Medewi funkar bättre April-Sept typ)

Logga in för att svara
#22501 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det funkar på båda sidorna av ön heeela året..det spelar ingen roll vilken sida..men du kan gå in på nätet och kolla hotels där..det bror på hur mycket du vill spendera per dag men en ganska bra hotel är ett måste om du har en mormor med dig..annars blir det stekpannan från kärringen.kaaapang..

Logga in för att svara
#22502 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

RATMAN skrev:
det funkar på båda sidorna av ön heeela året..det spelar ingen roll vilken sida..men du kan gå in på nätet och kolla hotels där..det bror på hur mycket du vill spendera per dag men en ganska bra hotel är ett måste om du har en mormor med dig..annars blir det stekpannan från kärringen.kaaapang..

Ratman, do Medewi really work all the time?

Logga in för att svara
#22503 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Didn't work when I was there. No surf

Logga in för att svara
#22504 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Medewi behöver ju lite swell för att funka och swell kommer de året runt, peaksäsong är dock jun-aug. Sen så är vindarna lite kruxigt. I jan/feb kan de var onshorestorm (regnperiod) från kl 9 på morgonen på västsidan medans de är offshore hela dan i juli typ.
Men oroa dig inte, jul/nyår brukar var ok, då har de inte riktigt kickat in. Ang. boende så skulle jag rekommendera Nusa dua, Sanur typ. De beror på pris och vad dom andra vill ha.

Logga in för att svara
#22507 Svar: Bali med nära och kära 17 år, 8 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

De senaste åren har det rägnat väldigt mycket i deceber medan januari har varit betydligt torrare. Om du hålla dig på god kant med icke surfande så håll dig i närheten av Kuta, Sanur, Nusa Dua, där det finns lite annat att göra när det regnar. Nusa dua plockar upp mycke swell och är oftast offshore i regnperiod och skulle det blåsa västliga vindar så är det inte så långt att åka över till Ulu, Dreamland osv.

Kapten

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!