|
#22666 |
Funderar på en 7S.... 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 101 |
|
Funderar på att kanske köpa en Fish. Närmare bestämt en 7S, 6,3"
På pappret verkar de ju både bra å prisvärda. Men är det någon som känner till hur bra de är i kvalité, å att surfa på.
Skulle vara tacksam för svar. Eftersom det handlar om ev beställa från Göteborg. (Stockholms-jävel)  Å jag inte kan klämma på den själv!
Inte bara svar nu från Goran å Patrick, Backdoor nu.....
Danne
|
|
|
|
|
#22668 |
Svar: Funderar på en 7S.... 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
Tore
|
Du är inte sugen på en Lost "Roundnose Fish" 6'4 istället?
Mycket populär fish-modell som paddlar och fångar vågor som en longboard och samtidigt är väldigt responsiv, lättsvängd och rolig att surfa.
Har en i mycket gott skick som du kan få till det facila priset 1900 kr. Leash ingår. Finns i Sthlm.
För mer info o bilder maila mig på:
torelundkvist@hotmail.com
eller ring mig på 0736 592108.
Tore
|
|
|
|
|
#22669 |
Remo
|
jag köpte en 6'0 för ca en månad sen efter att ha knäckt mina 2 favvobrädor, och kan bara säga att jag e riktigt nöjd. Små vågor är lätta att ta och i större vågor är den riktigt snabb... Kvaliteten känns bra oxå. Det är mycket volym i den, men railsen e normaltjocka vilket gör att efter railsen "sluttar" det uppåt rätt rejält, vilket ser lite skumt ut första gången man ser det, men det är inget jag tänkt på i vattnet. Riktigt prisvärd tyckte jag oxå, samt kul med lite färg..... Jag tror du blir riktigt nöjd!
|
|
|
|
|
#22671 |
|
Okaj!
Då köpte du en 7S SuperFish 6.0". Ja den e´ju ännu fetare! Tänkte mig den vanliga Fishen......kanske....!?
|
|
|
|
|
#22672 |
|
Eller fetare..... Den ser mer ut som en tradionell Fish. Fetare topp! Kanske är det en sån man ska ha...?
Nu blev jag kluven... 
|
|
|
|
|
#22673 |
Remo
|
sorry  tänkte inte på att det fans olika... jaja min bräda e iaf bra 
|
|
|
|
|
#22676 |
Stoke: 1 |
Keno
|
Surfade min nya 7S 6-3:a fish för första gången i fradags, funkade grymt bra, var rätt stort då å den kändes riktigt snabb, kul som fan! Vad kvaliteten beträffar så lär det visa sig med tiden...
|
|
|
|
|
#22680 |
|
Hej Keno!
En känslig fråga kanske....hi..hi...!? Men hur lång är du, å hur mycket väger du?
|
|
|
|
|
#22688 |
Stoke: 1 |
Keno
|
Tjo!
Är 183 cm å väger 79 kg, surfade mindre bräda förut men tyckte inte det funkade så bra. Den här är lite smalare i nosen jämfört med en traditionell fish å känns snabbare i svängarna, bra grejjer 
|
|
|
|
|
#22689 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#22691 |
Stoke: 28 |
|
That's some nasty sticks, man!"
|
|
|
|
|
#22696 |
|
Måste tacka för alla svar å visat intresse!
Jag är ju en rätt liten kille. Så en 6.3" Fish blir det nog inte. Får suga lite på karamellen å fundera lite där... 
|
|
|
|
|
#22698 |
|
Hur liten är du? Jag är 170 cm och väger ca 66 kg och funderar på en 7S SuperFish 6.0. Det borde väl funka,,, eller vad tror ni?
|
|
|
|
|
#22706 |
|
Typ samma längd å vikt som du! 
|
|
|
|
|
#22707 |
|
Det funkar nog skitbra! Om man inte är ett jäkla proffs. Då kanske man vill gå ner lite i storlek! 
|
|
|
|
|
#22753 |
Stoke: 4 |
Nick
|
tjaa, jag kör på en 7s 5'11 assie fish och är hur nöjd som helst,, funkar hyffsat även slappa dagar.
rekommenderar den starkt;)
pz man
|
|
|
|
|
#22764 |
Stoke: 14 |
|
Jag har kört på en 7S superfish 5'9 och jag väger 90 kg och är 180 lång. Den e grymt skön. 
|
|
|
|
|
#22802 |
Stoke: 2 |
|
Provat en Super Fish enbart ett par dagar. Låter därför bli att uttala mig om hur den är vad gäller glasning. När jag provade brädan var den enbart en thruster och vet inte om tillverkaren enbart slängt i ett par pluggar till eller också ändrat shapen när de gjorde om den till en quad/thruster.
Men vad gäller att åka på thrustern: Den är fullständigt kompromisslös vad gäller speed down the line och det gör den jäkligt bra dessutom. Hade skitkul på den och skulle gärna ha den i min quiver för speciella dagar och bryt. Tycker definitivt inte du ska vänta dig någon all round bräda när du köper en sån, även om det säkert går att köra den som så. Å andra sidan säger jag det med inställningen att fart är allt i min värld
Körde den från precis surfbart till en bit över huvudet, då den också började skimma för mig. Provade den dock inte i choppy förhållande och har lite farhågor om att den inte fungerar alls lika bra då. Är själv lite nyfiken på vad andra har att säga om det?
Körde den 7" kortare än vad jag kör en standard short board och hade fortfarande lite extra flytkraft från den.
|
|
|
|
|
#22808 |
|
jag har 6'3an och har bara positiva saker att säga.. så kör hårt!
|
|
|
|
|