Facebook data

12
Döds-hot på surfsverige?
#22700 Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Loggade just in och fann följande i chatten:

'' I consider Aisha a problem. What do you say about killing her. I`m too drunk at the moment but maybe you can do it... '' (Kolla chatten, finns kvar i skrivande stund.)

RIKTIGT OBEHAGLIGT !!! I synnerhet då samma kille tidigare dragit rasistiska skämt, och visat sympati för nazister helt öppet i chatten.

Känns inte riktigt som att man vill komma tillbaks på ett tag.Trist.

Logga in för att svara
#22702 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

dom forsokte nog bra va roliga. du behover inte va radd. dom kommer nog sluta nar dom ser ditt inlagg.

Logga in för att svara
#22703 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

HAHAHAHAHAHA! Läser man chatten ser man att Adamski var kanske lite för full för att sitta själv vid datorn! HAHAHAHAHAHAHAHHAAAHHAHA!!

Logga in för att svara
#22704 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

plåtslagarn skrev:
dom forsokte nog bra va roliga. du behover inte va radd. dom kommer nog sluta nar dom ser ditt inlagg.

Tack plåtslagaren. Hoppas du har rätt ! ....

Logga in för att svara
#22709 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

BOS has your protection

Logga in för att svara
#22711 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Medlemmen adamski är avstängd från sidan med omedelbar verkan.
Dessa "skämt" hör inte hemma på Surfsverige. Vi har tidigare varnat samma medlem vid två olika tillfällen. Jag vill klargöra att medlemmen inte direkt visat nazist-sympatier som Aisha skriver, utan beskyllt andra för sådana, dock utan någon som helst grund.

Eftersom vi inte lämnar ut våra medlemmars mailadresser så är adamski välkommen att via mail till oss (och vidarebefordring) be Aisha om ursäkt.

Logga in för att svara
#22714 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

SharkBoy skrev:
BOS has your protection

Nerd Crew = 5
BOS = -10

Logga in för att svara
#22719 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hahaha .. Adam du får sätta alkolås på datorn

Men att han har sympati för nazister har jag svårt att tro, har ju ändå kännt fyllot i snart 10 år. Tror heller inte att Aisha behöver ta "hotet" på allvar även om det var jävligt korkat skrivet.

Logga in för att svara
#22731 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Vad nu? En B O S broder som blir portad från Surfsverre??? Kanske det skulle kunna tänkas vara så att Adamski EGENTLIGEN är Ebba von Sydow, och Redax är Vimal Kovac??? Och kanske Surfsverige EGENTLIGEN är Stureplan??? www.aftonbladet.se/nojesliv/article1014758.ab

Beträffande nazistsympatier så vill jag bara som ex pat israel bara säga SKÄMS..

Men. Om Surfsverige är stureplan, och adamski är Ebba von Sydow, vilka är då B O S ????

Och... Vilka är då Nerd crew??

Många tankar.

Logga in för att svara
#22733 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ett problem jag tagit upp med Sharkboy är att vi har inte fördelen av att se och höra vad personen vill säga med typ: "skärp dig" - den kan levereras i tusentals olika nyanser "in person" på nätet blir det gärna fel - du har bara ETT sätt att komunicera - jag tror naturligtvis inte att dödshotet var alvarligt menad - inte på långa vägar - men jag tycker att man måste ta sitt ansvar om folk missuppfattar eller mistolkar det som man skrivit. Nu tror jag iofs att vi få se adamski snart tillbaka i forumet när saker och ting blir lagt till handlingarna så att säga. Det gäller helt enkelt att tänk efter lite i forsättningen - det gör jag.

//Gaz

Logga in för att svara
#22734 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag kanner mig hotad av denna diskussion. Redax kan du stanga av alla i denna trad. Inklusive mig sjalv eftersom jag skrev i traden...

Eller som vi skrev pa nagons bil i helgen

" Gay to read this"

Logga in för att svara
#22736 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Såsom ganska ny på detta forum slänger jag väl kanske lite väl stora stenar i ett litet väl litet och sprött glashus (eller ankdam?).

Men, jag tycker ändå att det är ypperligt av Redax att dra gränser för den så kallade humor som några få personer behagar förpesta detta annars ypperliga forum med. Jag tror, nej jag vet, att rätt många sköna lirare håller sig långt borta från detta forum på grund av just denna sk humor. En packad chattares totalkorkade dödshot tycker jag "bara" är ett lite tydligare uttryck för denna "humor".

Hur vore det om ni, ni vet vilka ni är, i stället försökte ge uttryck för en lite mer positiv attityd? Det går grymt bra att skoja på sin egen bekostnad, eller helt enkelt försöka vara lite postitiv, lite mer stokad.

Gotland gick förövrigt av rejält både fredag och lördag. Fredag missade jag pga jobb men det var episkt på flera spots, finns någon bild från ett av dem i annan tråd här. Lördag var varmt, soligt, glassy med lite lätt offshore på många fantastiska spots. Vi åkte runt och kollade ena pointen efter den andra med fantastiska släta fina högrar och vänstrar i 1-1,5 gubbe. Vi bestämde oss för att surfa flera av dem men vi fastnade på det vi lite på slump slutligen valde att börja på. Det var helt enkelt för bra för att paddla bort till nästa point som också såg fantastisk ut. Dessutom var vi bara tre på line up - så långt vi kunde se! Surfing när den är som bäst och dessutom runt hörnet!

Låter bli att säga var, eftersom det här (på detta forum, knappast på Gotlands många line ups) råder en otroligt stark localism-kultur. Den gillar jag inte heller - men respekterar.

Den totalt humorbefriade, helt menlöst positiva och dessutom djupt nerSUPade

Jesper B

Logga in för att svara
#22738 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

"otroligt stark localismkultur" Var daa? Brukar du aaka pa storstryk ofta eller aer det bara lite slashade daeck??

Logga in för att svara
#22739 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

"på detta forum" skrev han. svårt att spöa nån eller paja bilen på forumet. men kanske går om några år..

Logga in för att svara
#22740 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

IIiiiissscchh..man maste vara ratt vek om man inte kan ta jargongen pa surfsverige... Tacka vet jag gamla supen dar smockorna hangde i luften varje dag..

Kan man satta segel pa supen?

Logga in för att svara
#22741 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

"hort pa HM"

- Brukar du hanga pa Surfsverige?
- Na, det ar en sadan jobbig attityd
- Ja det ar sa manga arga locals dar...

Logga in för att svara
#22744 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Lite roliga är ni faktiskt!

Hur som helst: En del av localism-kulturen är att man inte "outar" spots, till exempel på ett forum som detta. I vissa fall kan man väl förstå den attityden. När det handlar om små fina hemliga spots som snabbt skulle bli överbefolkade av kooks om de blir med kända. Men när någon börjar skrika för att man nämner t ex Mats Väg eller lägger in en bild från skäret, dvs i Sverige väldigt kända vågor, då kan man väl tycka det är rätt töntigt.

Väl på line up har jag definitivt inte mött någon localism här hemma. Tvärt om är alla grymmegoa och glada!

Håll stoket uppe!

Jesper

Logga in för att svara
#22747 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det dar ar ju klassik bradseglings attityd. Kom hit o segla!!
Antar att du ente surfat skane brytet en trevlig lordag med 45 pers i line up. Om man ar den lite mer kansliga typen ar det enkelt att brusa upp o slanga ett oskyldigt inlagg pa konfen..

Samma bryt brukade vara ett ett semi okant bryt tills det blev exponerat i diverse filmer o forum.
(Det var mitt fel att dansk javlarna hittade dit)

Logga in för att svara
#22749 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen  

lobotomerad

Hej, Adamski här. Först och främst vill jag be om ursäkt till Aisha. Anledningen till mitt "dödshot" kom av tråden Pseudopersonligheter. Jag trodde alltså inte på att Aisha verkligen var en sjöjungfru och ville därför att BOS skulle eliminera henne (OBS! ALLTSÅ ELIMINERA KARAKTÄREN AISHA). Men som vanligt när jag är full blev det bara plumt, tråkigt och i största allmänhet fånigt. Nummer två: Jag har absolut inga nazistsympatier eller ens några rasistiska värderingar. Jag kallade Aisha för Himmler när hon frågade på chatten varför hennes inlägg blev raderade. Jag var alltså fånig och långsökt igen och hade dessutom den dåliga taimingen att mobba henne då hon inte visste vem Himmler var. På nått sätt uppfattades detta av Aisha som att jag var nazist och det är självklart beklagligt. Men det här är ju ett surfforum och ingen samlingsplats för historienördar så jag hade ingen rätt att dissa Aisha. Jag respekterar Redax för att han kastade ut mig, det var det ända rätta då jag uppenbarligen gjort en medmänniska orolig för hennes säkerhet. Jag har absolut ingenting emot sjöjungfrur, de har samma rätt som alla andra att samexistera. Jag äter inte ens djur som lever i vatten. Nu blev jag fånig igen märkte jag, men jag vill bara ge min bild av det hela. Inte så roligt att offentligt bli utpekad som en mordisk nazist. Hoppas på att detta inlägg ska få vara kvar för att balansera upp tråden. Min lobotomerade karaktär kommer inte göra några andra inlägg än på denna tråd. Ifall jag inte får vara på surfsverige som adamski kommer jag heller inte att vara på surfsverige. Det skulle vara extremt fånigt. Jag står för vem jag är fastän det är jävligt pinsamt ibland. MVH Adamski

Logga in för att svara
#22750 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Andiss,
Jag skriver ju att jag respekterar den grejen, dvs att värna om att mindre kända spots hålls mindre kända. I synnerhet om de ligger nära stora surfaretäta områden (Danmark, kanske Stockholm och så). Självklart kan man bli sur och slänga iväg saker på forum mm. Jag vill verkligen inte dömma folk för deras enstaka misstag - jag gör dem ideligen.

Dessutom kan det väl vara rätt kul med "högt i tak", "debatt", småretande och lite diskussion utifrån olika perspektiv och uppfattningar.

Men i vissa fall, från vissa individer är det en mer systematiskt nedsättande ton. Mer av ständigt negativa uttalande om det mesta utom sig själv, och eventuella fans. Jag har djädrigt svårt för den typen av självberömmande och jargong/skämt som handlar om att dissa andra. Tyvärr är det inte enbart jag som uppfattar det så. Det stora flertalet orkar dock inte med att debattera det här. Jag måste erkänna att jag inte fattar hur jag orkar själv. Snacka om att fightas med väderkvarnar!

"Skämt", "jargong" och liknande uttryck... tja, jag vet inte riktigt. Tycker inte man kan skylla ifrån sig med det. Man har inte makt över hur man blir tolkad i offentliga rum, t ex på forum som detta. Tycker nog man måste försöka tänka ett steg längre än på hur de närmaste beundrarna uppfattar vad man skriver.

Nu LOVAR jag mig själv (igen) att inte hålla på och förklara detta mer. De som inte hajar eller vill haja läget får låta bli. De som vill ta till sig, trots eventuella ömma punkter får göra det. De som vill gå i försvarsställning får göra det. De som inte bryr sig lär fortsätta attt inte bry sig. De som inte orkar...

Jag kommer försöka hålla mig till de mer positiva trådarna.

Mana!

/Jesper

Logga in för att svara
#22751 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

OK en sista kommentar:

Stark ursäkt, känns genuin. Nu blev plötsligt Adamski min hjälte!

/Jesper

Logga in för att svara
#22752 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jesper, jag vet precis vad du menar. En skon blanding av seriost snack o humor ar vad man vill ha. Missforstand ar ju ofta anledningen till att folk blir upprorda.. sen att personer forsoker fa andra att ga igang ..det far man ju bara ta helt enkelt..

S.U.P., slass o leva javel helt enkelt!

Adamski>> Himmler!!! *LOL* annars ar det ju redax som ar den storsta historie revisonisten!! *pekar finger*

Logga in för att svara
#22756 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Adamski: ditt "svar" på minner mig om en grej som händer några år sedan. Jag råkade köra på en äldre dam lite lätt på väg ut ifrån Konsumparkeringen. Hon blev riktigt arg och hoppade ur bilen och skrek: "varför gjorde du så där?". Jag svarade: "för att jag är en idiot". Hon svarade: "jaha" ..... sedan sa jag att hon kunde lämna in bilen till verkstan och hälsa att Gaz betalar - sånt funkar i Östhammar. De blev inga reperationsskador att betala och ingen skade skett i ditt fall heller antar jag nu så här efteråt?

Logga in för att svara
#22757 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Johan skrev:
Vad nu? En B O S broder som blir portad från Surfsverre??? Kanske det skulle kunna tänkas vara så att Adamski EGENTLIGEN är Ebba von Sydow, och Redax är Vimal Kovac??? Och kanske Surfsverige EGENTLIGEN är Stureplan??? www.aftonbladet.se/nojesliv/article1014758.ab

Beträffande nazistsympatier så vill jag bara som ex pat israel bara säga SKÄMS..

Men. Om Surfsverige är stureplan, och adamski är Ebba von Sydow, vilka är då B O S ????

Och... Vilka är då Nerd crew??

Många tankar.

Vad hände egentligen med min konspirationsteori?

Logga in för att svara
#22758 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jag tycker det va helt rätt av Aisha att slå larm om "dödshotet" Redax gör rätt då han stänger av Adamski.Adamski är nog ånger full.Avstängning på livs tid rekomenderar jag inte.Han har trots allt redan loggat in igen.Ah vafan 2-3 vecker räcker gott nu då han bett om förlåtelse.Men det som är lite konstigt är att Andiss tycker att att Aisha är en fjolla.??????? Japp hon kanske är en tjej. Och vi som undrar varför alla brudar har ett eget forum. Jajjamensan jag gillar den ibland råa shargongen (ja ja vet fel stavat) som råder på forumet.Har surf polare som tycker att den gamla Kallsupen tiden va bättre.Men,,, Dom flesta tycker att dagens SurfSv är lite rå.Men,,, Och den gamla Kallsupen bara för rå asså.Jag som Norrlänning tycker den är rätt okej.Ps.Har Andiss,gazzer, med flera gjort "Norrlandstestet"

Logga in för att svara
#22770 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

b]jocke skrev:[/b]
Jag tycker det va helt rätt av Aisha att slå larm om "dödshotet" Redax gör rätt då han stänger av Adamski.Adamski är nog ånger full.Avstängning på livs tid rekomenderar jag inte.Han har trots allt redan loggat in igen.Ah vafan 2-3 vecker räcker gott nu då han bett om förlåtelse.Men det som är lite konstigt är att Andiss tycker att att Aisha är en fjolla.??????? Japp hon kanske är en tjej. Och vi som undrar varför alla brudar har ett eget forum. Jajjamensan jag gillar den ibland råa shargongen (ja ja vet fel stavat) som råder på forumet.Har surf polare som tycker att den gamla Kallsupen tiden va bättre.Men,,, Dom flesta tycker att dagens SurfSv är lite rå.Men,,, Och den gamla Kallsupen bara för rå asså.Jag som Norrlänning tycker den är rätt okej.Ps.Har Andiss,gazzer, med flera gjort "Norrlandstestet"

?? alla tjejer är inte fjollor.. och vi behöver ingen särbehandling som ett eget forum...

Logga in för att svara
#22771 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Det här är löjligt.
Tror folk verkligen att det hänger riktiga lönn-mördare surfsverige?

Det är ju för fan en lek.
Aisha leker jungfru, precis som Adamski leker gangster.

So whats the mother fucking deal?

BOS fo life.

Logga in för att svara
#22777 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

b]Aisha skrev:[/b]
plåtslagarn skrev:

Tack plåtslagaren. Hoppas du har rätt ! ....

SharkBoy skrev:
BOS has your protection

Thankyou Sharkboy

Sk8:en skrev:
Tror heller inte att Aisha behöver ta "hotet" på allvar även om det var jävligt korkat skrivet.

Tack Sk8en

Gazzer skrev:
Ett problem jag tagit upp med Sharkboy är att vi har inte fördelen av att se och höra vad personen vill säga med typ: "skärp dig" - den kan levereras i tusentals olika nyanser "in person" på nätet blir det gärna fel - du har bara ETT sätt att komunicera - jag tror naturligtvis inte att dödshotet var alvarligt menad - inte på långa vägar - men jag tycker att man måste ta sitt ansvar om folk missuppfattar eller mistolkar det som man skrivit. Nu tror jag iofs att vi få se adamski snart tillbaka i forumet när saker och ting blir lagt till handlingarna så att säga. Det gäller helt enkelt att tänk efter lite i forsättningen - det gör jag.

//Gaz

Jag håller med !

lobotomerad skrev:
Hej, Adamski här. Först och främst vill jag be om ursäkt till Aisha.

Ursäkt godtagen. Jag tycker att Adamski ska släppas in igen, han klarar sig nog inte utan Surfsverige mycket länge till. Däremot tycker jag att Redax agerande var korrekt. Det finns en gräns. Och nu har Redax visat den. För er som inte förstår vad som hänt, så beror det på att Redax redan raderat massa otäcka grejer i chatten. Jag hoppas att Adamski låter bli att ta ut sin frustration på mig nästa gång. (Å andra sidan, om Adamski är den jag tror, så är han ju väldigt trevlig när han skrivet i sitt eget namn också.)

Jesper B skrev:
Jag kommer försöka hålla mig till de mer positiva trådarna.

Det gör du rätt i Vill även tack dig för att du "orkade". Sällan någon som gör det här inte tyvärr. Så tack!

jocke skrev:
Jag tycker det va helt rätt av Aisha att slå larm om "dödshotet" Redax gör rätt då han stänger av Adamski.Adamski är nog ånger full.Avstängning på livs tid rekomenderar jag inte.Han har trots allt redan loggat in igen.Ah vafan 2-3 vecker räcker gott nu då han bett om förlåtelse.Men det som är lite konstigt är att Andiss tycker att att Aisha är en fjolla.??????? Japp hon kanske är en tjej. Och vi som undrar varför alla brudar har ett eget forum.

Tack Jocke! Det värmde ! Jag är definitivt tjej ! Vad gäller det andra forumet så skickade jag ett mail men fick inget svar, så jag har inte sett nåt ännu.

Seth skrev:

Det är ju för fan en lek.
So whats the mother fucking deal?

BOS fo life.

Uttala dig inte om sånt du inte vet om. Du har uppenbarligen inte hängt med. Redax har raderat allt nu.

Kat skrev:

?? alla tjejer är inte fjollor.. och vi behöver ingen särbehandling som ett eget forum...

Du missförstod visst Jocke helt? Det här är en diskussion som kan var svår att hänga med i om man inte tagit del av all info. Men vad gäller bögar (som Andiss snackade om) så konstaterade Jocke bara att det är väl inte så konstigt om en tjej/kvinna är lite feminin. (Jag menar vilken kille vill ha en maskulin tjej )

ErikG skrev:
x

Surfsveriges egen Skåne-hunk: välkommen tillbaka. Vi har saknat dig ! Puss!

Redax skrev:
Medlemmen adamski är avstängd från sidan med omedelbar verkan.
Dessa "skämt" hör inte hemma på Surfsverige. Vi har tidigare varnat samma medlem vid två olika tillfällen.

Eftersom vi inte lämnar ut våra medlemmars mailadresser så är adamski välkommen att via mail till oss (och vidarebefordring) be Aisha om ursäkt.

Tack Redax, för prompt respons och ansvarstagande, jag räknar med att du inte lämnat ut mitt efternamn till någon heller? !!??

Väldigt obehaglig historia det här, men det känns bättre nu. Jag tycker Adamski skrev fint och övertygande, och jag är inte lika orolig längre. Vill gärna berätta också att jag försökt hänga på andra sidor, men det går inte. Den här sidan är snyggast, mest överskådlig!!! Läsbarhet är viktigt! Dessutom tydlig, enkel och ren design. Fanns lite intressant att läsa på de andra också, men jag blev alldeles yr av trådlistan på Steffo, väldigt svårläst bara en massa linjer/frames/rutor överallt. Hrm... så hursomhelst. Tack för en bra sida, och släpp gärna in Adamski igen för min del. Puss!

Logga in för att svara
#22779 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Jag kanske även borde nämna att jag faktiskt blev skitskraj !!! Jag trodde uppriktigt sagt att Adamski var skinnhead och att han var ute efter mig!!!! ... men det visade sig att skenat bedrar och att han inte menat de han sagt. Redax vidarebefodrade ett email från Adamski, som var minst sagt självutlämnande. Jag vet inte om jag är alldeles för blödig, men jag tyckte faktiskt riktigt synd om honom, nästan kärlek. Naket ärligt brev som inte lämnar många alternativ. "Förlåta", "Förlåta med en kram", "Förlåta med en sträng min och sedan en kram" osv. När en människa blottar sitt hjärta kan man bara förlåta.

Det jag trodde var ett mordhot var bara ett dåligt skämt.
(Jag tror inte heller längre att han är nazist eller skinnhead.)

Peace Adamski ! Ta hand om dig!

Logga in för att svara
#22780 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Välkommen tillbaka adamski!

Logga in för att svara
#22782 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

adamski: Känd dig hedrad av att som BOS medlem gjort det stosta puddel vet sett på forumet hittintills!!! Gratis till dig , hälsningar The Nerd Crew

Logga in för att svara
#22783 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

- or as we say back home: how's that humble pie for breakfast dude!! Get used to it!!

Logga in för att svara
#22789 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Aisha skrev:
Jag kanske även borde nämna att jag faktiskt blev skitskraj !!! Jag trodde uppriktigt sagt att Adamski var skinnhead och att han var ute efter mig!!!! ... men det visade sig att skenat bedrar och att han inte menat de han sagt. Redax vidarebefodrade ett email från Adamski, som var minst sagt självutlämnande. Jag vet inte om jag är alldeles för blödig, men jag tyckte faktiskt riktigt synd om honom, nästan kärlek. Naket ärligt brev som inte lämnar många alternativ. "Förlåta", "Förlåta med en kram", "Förlåta med en sträng min och sedan en kram" osv. När en människa blottar sitt hjärta kan man bara förlåta.

Kärlek börjar med bråk!

Logga in för att svara
#22803 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Aisha skrev:

Förlåt också för att jag inte trodde på att du var en sjöjungfru. Klart du blev rädd och trodde att jag skulle komma efter dig när du inte berättat något om dig själv eller vart du bor. Men nu förstår jag att bilderna på dig i gästboken som sjöjungfru är riktiga och att du trodde jag skulle känna igen dig om jag valde att börja fiska i allt det vatten som utgör våra hav och sjöar. Men du borde väl förstått att jag inte tänkte ge mig ut och fiska mitt i natten, eller nån gång för den delen? Finns väl ingen som fått en sjöjungfru på kroken (mig veterligen). Men eftersom din karaktär som sjöjungfru är genuin så behöver du inte vara orolig för att BOS ska störa dina aktiviteter surfsverige. För mig känns hela upplevelsen fantasktisk. Jag har aldrig i mitt liv blivit kallad nazist innan detta. Eller våldsam. Men det har du och jag nu ändrat på tillsammans. Tack...

Okey Aisha, du kanske blev rädd. Jag ville ovan med min sarkasm visa på orimligheten. Men skräck är subjektiv och du äger dina egna ord och din sanning. Jag har helt enkelt fått utgå ifrån att du kände dig hotat på riktigt. Jag skall därför i fortsättningen inte göra några utspel mot dig. Men jag kommer givietvis att försvara mig mot olika påhopp.

PS: Jag ska aldrig mer kalla nån nazist eller rasist på detta forum utan fog. Särskilt då detta kan tolkas som att jag skulle vara det. Att kalla Aisha för Himmler på chatten var idiotiskt. Det förtjänar ingen att bli kallad. Dessutom var ju detta namecalling helt utan grund. Och kalla nån för nazist och rasist utan grund är ju förtal, vilket är straffbart. Förlåt...

Tack Redax för att du låtit mig komma tillbaka. Min abstinens som Aisha påtalar är redan borta.
Ska sköta mig i fortsättningen. Men om någon hotar en BOS meddlem så kan man ju aldrig veta

MVH Adamski Brattski

Logga in för att svara
#22806 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Snart lär man väl kunna ladda ner hela denna nagelbitare på Pirate Bay och folk kommer sitta och vänta framför datorerna på nästa spännande avsnitt...

Vem säger att livet inte är som i Dallas??!! Bobby kom väl också tillbaka från de "döda", eller var det JR?!

Känns fint att alla är vänner nu dock. Finns inte "Group Hug" som en application någonstans?!

Logga in för att svara
#22809 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Hela det här blev ganska spännande !!!!! Vi som inte har sett nåra vågor alls för nästan en månad ....det gv oss någonting att läsa...
Jag såg adamski's meddelande i chatten när han skrev den och tyckte att det var riktigt jävlar konstigt att skriva som han gjorde..även om jag VISSTE att han var full och bara skrev utan att tänka...MEN...allt åt sidan, nu vattnet har lugnat ner på havet...det hat varit väldigt underhållande (på ett ganska obehagligt sätt)

Lungt Aisha....??!!

Logga in för att svara
#22815 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Aisha skrev:
"Uttala dig inte om sånt du inte vet om."

Det är fortfarande jävligt löjligt.

Logga in för att svara
#22818 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Logga in för att svara
#22822 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Seth skrev:

Hahahahahaha

Fan Seth, har du inte LÄST välkommen tillbaka Adamski tråden?

Logga in för att svara
#22823 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Jo och det är det ända som inte är löjligt.

Logga in för att svara
#22824 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

För min del kommer iaf Adamski att vara Ebba von Sydow. Ända tills någon bevisar motsatsen.

Logga in för att svara
#22857 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Hampus.E
graphgraph

HAhaha vilken tråd bästa läsningen på länge

Logga in för att svara
#22859 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Aisha skrev:

...väldigt "DRAMA" . Redax: har du sparat chatten som du deletade? Vi skulle kunna göra värsta såpan på den här och sälja dyrt till TV . Du och Adamski och jag

Logga in för att svara
#22860 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aisha
graphgraph

Vi tre blir miljonärer köper fett hus vid fint bryt, och bjuder in hela surfsverige!

Logga in för att svara
#22861 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Nu när jag ändå är det svarta fåret vill jag citera Terry Pratchet. Discworld ni vet.... "människor som säger att de inte behöver andra människor, behöver andra människor för att veta att de är den sortens människor som inte behöver andra människor". Med detta vill jag säga ingenting förutom att hela tråden är osammanhängande likt mig. Jag ser därför hur gud har skapat denna tråd som en avbild av mig själv. Eller hur?

Om ni fortsätter på denna tråd kommer jag alltså att bombardera er med meningslösheter, vilket hela jag är fyllt av. Så akta....

Logga in för att svara
#22863 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Seth
graphgraph

Var försiktig med ord som bombardera, vissa kan ju bli liv rädda.

Logga in för att svara
#22868 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Seth skrev:
Var försiktig med ord som bombardera, vissa kan ju bli liv rädda.

hahaha...men sant:P

Logga in för att svara
#22876 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Seth>>

"Bogger to read this"

Logga in för att svara
#22888 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Hmm! Har insett att det finns folk därute som tror jag adam forslund är adamski - så är själklart inte fallet!!! Jag skriver bara nykter!!!!

Logga in för att svara
#22890 Svar: Döds-hot på surfsverige? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

adisgladis skrev:
Hmm! Har insett att det finns folk därute som tror jag adam forslund är adamski - så är själklart inte fallet!!! Jag skriver bara nykter!!!!

Inte jag. Brukar vara full när jag skriver, precis som RATMAN "Beer guzzler" Rutter. Det blir så mycket roligare när man är full!

Bäst vore faktiskt att vara full jämt och bara skriva inlägg. Då skulle man ju aldrig bli bakis och fundera över om nån feltolkat det man skriver. Bara full. Hela tiden.

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!