Facebook data

1
Rio de Janeiro + Porto de Galinhas?
#22878 Rio de Janeiro + Porto de Galinhas? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

hoa
graphgraph

Är det någon som har surferfarenhet från dessa platser? Ska eventuellt en vecka till vardera ställe i slutet av februari. All info är av intresse.

Tack på förhand.

Logga in för att svara
#22925 Svar: Rio de Janeiro + Porto de Galinhas? 17 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

i rio.... praia do diabo mellan copacabana och ipanema... arpoador på andra sidan udden om förgående strand (alltså "norra" änden av ipanema) och praiha söderut dit det går surfbussar från tidigt på morgonen, de plockar upp längsmed copacabana och ipanema bland annat. fråga i surfshopsen!

Logga in för att svara
#22948 Svar: Rio de Janeiro + Porto de Galinhas? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

hoa
graphgraph

Tack för ditt svar rackarn. Hur är det med crowds? hör hört att det kan vara en hel del folk i vattnet men att brasilianarna är morgontrötta. Någon som vet?

Någon som surfat runt Recife och Porto de Galinhas?

Logga in för att svara
#23070 Svar: Rio de Janeiro + Porto de Galinhas? 17 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

ställena i stan brukar få en del crowds... för att inte tala om allt folk som badar på typ ipanema när shore/beachbreaket funkar. stämmer nog att dem är morgontrötta. hade innan min visit fått höra att brassarna ska vara aggro i vattnet å så men jag blev väl bemött, tilldelad vågor etc. bara det vanliga att man visar respekt och ser till att ha kul framför allt. om något skulle hända ändå, läge att inte tjafsa emot.

Logga in för att svara
#23071 Svar: Rio de Janeiro + Porto de Galinhas? 17 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

åh juste ja... om du tar dig till prainha (för övrigt jävligt chill strand så def. värt det tycker jag.) behöver man inte bråka om vågorn. klart, finns ju bättre peaks där många sitter men nog kan man nöja sig med "mindre" å sitta längre bort (när man ändå är i ett varmt brasilien och har det rätt bra hehe).

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!