Facebook data

1
Pa väg till jobbet...
#22931 Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

I morse stod jag som vanligt i solen ute pa dack pa vag till jobbet i staden. Plotsligt saktade farjan ner och ungefar 10 meter bort dok tva stora javla valar dok upp. En vuxen med en unge framfor. Farjan holl pa att kantra av allt folk som ville se bestarna nar kaptenen annonserat ut spektaklet i hogtalarna. De gled runt ett tag och brot ytan med sina massiva ryggar och frustade med lufthalen innan farjan satte av och lamnade de bakom sig.

Hemma i Sverige far man ju vara nojd om man ser en hund pa tuben pa vag till jobbet bland alla deppgokar. Har ar det lite annorlunda...

Rekommenderar alla surfare att aka till Australien och jobba ett ar med ett Working Holiday Visa. Du har fram till du fyller 31 pa dig att gora det. Efter det blir det betydligt krangligare. Alternativt sa kan du plugga eller jobba svart pa turistvisum. Det sistnamnda funkar sa lange du lamnar landet en svang var 3:e manad (det gar aven att forlanga turistvisum med ytterligare 3 manader utan att lamna landet ibland). Ar du "skilled" och innehar ett yrke som staten har ett underskott pa sa kan du bli sponsrad av ett foretag och jobba aven efter du fyllt 31.

Logga in för att svara
#22932 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

jaha, där får man för att man sitter o surar i crow's nest.

Logga in för att svara
#22936 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Hur sent borjar du jobba? SOL?

Jag sag mest betong i tunneln under hamnen och en katt utanfor den lokala GAA pitchen.

Logga in för att svara
#22939 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

I saw a shit bobbing up and down in my toilet this morning..it had a baby with it too...

Logga in för att svara
#22941 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

I just saw a dark deep and unpenetrable anxiety as I rolled up to the office. Oh, and the coffee machine.

Logga in för att svara
#22946 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Tore
graphgraph

Bra info Redax, trodde det var 30 som gällde så det ger en ju lite mer tid att ta chansen.
Man undrar ju ibland verkligen vad man gör här hemma i detta grå, kalla land fullt av gnällspikar o kassa vågor. Härdar sig mentalt? Inte fan vet jag...

Logga in för att svara
#22947 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

Tore
graphgraph

Bra info Redax, trodde det var 30 som gällde så det ger en ju lite mer tid att ta chansen.
Man undrar ju ibland verkligen vad man gör här hemma i detta grå, kalla land fullt av gnällspikar o kassa vågor. Härdar sig mentalt? Inte fan vet jag...

Logga in för att svara
#22954 Svar: Pa väg till jobbet... 17 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Låter lockande Redax. Kämpar själv igenom de sista månaderna på utbildningen och funderar nu hårt på vart jag ska flytta/resa till våren. Om jag bor i närheten av dig så hade det varit ännu bättre, då kan jag hota dig på riktigt om du ens funderar på att kicka ut mig från surfsverige:P . Hehe, nejdå, skönt att få lite goa betraktelser från down under...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!