Facebook data

1
Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!!
#23132 Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
graphgraph

Jag trodde att surfsverige var ett neutralt forum när det kommer till religion och politik! Hur kommer det sig att scientologerna har en banner på surfsverige?
Deras dvd/bok som riktar sig till individer med dålig självkänsla är inte att rekomendera! Om någon är i behov av självhjälps/insikts litteratur så välj för allt i världen något annat.

Den surfande psykologen

Logga in för att svara
#23133 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
graphgraph

Detta bör du veta om scientologikyrkan och dianetikcenter!

Värvning:
Personlighetstest, bokförsäljning, gratis film, föredrag.

Lockar med:
Dianetik = ny "vetenskap" om sinnet, som botar de flesta sjukdomar.
Scientologi = befriar anden/thetanen inom dig och ger dig obegränsade förmågor.
Genom att delta i kurser och få andlig vägledning blir du en supermänniska.
Det kallas att "gå över bron".

Grundare/ledare:
L Ron Hubbard, amerikansk science fiction författare, död 1986.

Frontorganisationer/rekryteringsbaser:
Hundratals företag och föreningar. Vanligast i Sverige:

U-Man (personlighetstester, managementkurser)
Silhouett Profilanalys (d:o samt renhetskurser = bastubad)
KMR = Kommittén för Mänskliga Rättigheter (bekämpar psykiatrin)
Narconon (behandlar drogmissbrukare med bastubad och dianetikkurser)
RDS = Riksorganisationen för ett Drogfritt Sverige (samlar in pengar på 90-konto)
Gemensamt med andra totalitära rörelser:

Manipulation - döljer väsentligheter, använder suggestion vid andlig vägledning (auditering) och vid kursövningar
Kontroll - med bekännelser, bevakning och angiverisystem
Styrning - Hubbards ord är lag, absolut förbjudet att ändra eller diskutera
Kränkning - om inga framsteg = du mobbas, om du gör fel = ditt omdöme ifrågasätts (du beordras till "hantering" av en "etikofficer").

Logga in för att svara
#23134 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

olmar
graphgraph

Jag förstår att Surfsverige inte kan välja vilka banners som kommer. Siten får pengar om vi trycker på dom.
En alternativ lösning är ju att trycka så in frenetiskt på Scientologbannern att surfsverige får in stålar.

Annars håller jag fullständigt med: L Ron Hubbard var en dassig science-fiction författare som blev rik på folk med dåligt självförtroende.

Sekten beter síg som alla andra sådana. Gå inte på det!!!!!

Roll on - Sail away

Logga in för att svara
#23136 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vad som dyker upp på Google-annonserna kan tyvärr inte jag påverka. Sidorna analyseras och sen läggs en banner upp automatiskt som passar innehållet. Förstår inte hur Googlemaskinen tänker i detta fall. Hoppas någon annan vill ta över bannerplatsen så vi får bort skiten.

Logga in för att svara
#23138 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

olmar
graphgraph

Vad kostar den (Bannerplatsen alltså)?
Helt ärligt vad får du in???

Logga in för att svara
#23141 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jag klickar på det utav respekt till surfsverige!

Logga in för att svara
#23144 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Exactly - Petter gets a hit PLUS - they have to pay per click - don't they? and I'm not planning on joining them at this moment ..... win win situation.

Logga in för att svara
#23150 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Jag gör givetvis detsamma. Och jag skulle även vilja rekommendera RATMAN att klicka på allt som lovar att "förbättra din IQ" efter 2007 års kanske mest ogenomtänkta kommentar...

Kontext: Jag och RAT sitter i bilen på väg till sundsvall, RAT kör kring 160 km/h, och ber mig ta tid för att se hur många sekunder det tar att köra 1 km. Följande konversation utspelas:

- (Ratman) Hu lenge to det?
- (Johan) 22.2 sekunder
- (Ratman) *tänker*
- (Ratman) Det betuda att om man körer 160 km/h i en timma så hinna man 180 km!
- (Johan) Eehhh va?

Behöver man säga mer? Länken behövs uppenbarligen..

Logga in för att svara
#23167 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det är långa avsånd i Norrland.160km/tim.18mil.Det låter som en perfekt setup för en Helltripp till Norra Norge.Djävligt gött åh höra att det finns mera dugligt folk i Norrland.Som inte bangar för en lång surftripp.

Logga in för att svara
#23181 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Nu har jag klickat på scientfoligy knappen 10 gånger ...

Logga in för att svara
#23461 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Man kan också gå in och beställa en gratis personlighets test - det gjorde jag men uppgav adamskis adress uppgifter mm Få se om han få nån hjälp den vägen ....

Logga in för att svara
#23471 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Gazzer skrev:
Man kan också gå in och beställa en gratis personlighets test - det gjorde jag men uppgav adamskis adress uppgifter mm Få se om han få nån hjälp den vägen ....

Jag är dig nu evigt tacksam Gazzer! Scientologin har verkligen hjälpt mig tillrätta. Nu vet jag att jag egentligen kommer från yttre rymden och att mitt dåliga självförtroende kom av att jag inte tillhörde det förträffliga kollektivet som utgörs av scientolgins medlemmar och dess förgrundsgestalt Hubbard (som tyvärr dog för att han blivit förgiftad av den amerikanska staten). Sufing och skate är nu blott i perifierin av mitt medvetande, universum och kollektivet är nu allt! Tack...

Logga in för att svara
#23472 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Just det... för er som har fått diagnosen Assberger så bör ni ta oavanstående inlägg med en nypa salt.

Logga in för att svara
#23473 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Alltså... "en nypa salt" betyder inte att ni ska äta salt utan att ni inte ska ta det så allvarligt. FAN, måste surfa snart, hehe:laugh:

Logga in för att svara
#23478 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Johan skrev:
Jag gör givetvis detsamma. Och jag skulle även vilja rekommendera RATMAN att klicka på allt som lovar att "förbättra din IQ" efter 2007 års kanske mest ogenomtänkta kommentar...

Kontext: Jag och RAT sitter i bilen på väg till sundsvall, RAT kör kring 160 km/h, och ber mig ta tid för att se hur många sekunder det tar att köra 1 km. Följande konversation utspelas:

- (Ratman) Hu lenge to det?
- (Johan) 22.2 sekunder
- (Ratman) *tänker*
- (Ratman) Det betuda att om man körer 160 km/h i en timma så hinna man 180 km!
- (Johan) Eehhh va?

Behöver man säga mer? Länken behövs uppenbarligen..

The conversation didn't go precisely as you wrote it Kojak..but I'll let you have this one...hahaha

But if you could stand up STRAIGHT... and not go into that full imitation of 'doing a shit on the toilet' when you surf I would be much happier..oh yeah..watch out..you may think i'm stupid but I don't need a brain to whip your little arse....hahahaha:blink:

Logga in för att svara
#23482 Svar: Scientologi på surfsverige, helt ärligt!!! 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Scientologin vart!? Hur? Vilken kyrka?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!