Facebook data

1
Vad vill BOS?
#23209 Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

En markering eller oskyldigt kladd? Denna färgglada piece kom till natten till söndag på en elcentral nära Örgryte nya kyrka. Motivet är inte glasklart men insatta menar annat. En stark BOS profil jobbar i närheten och känner till området. Denne kan också ha kännt till att representanter från Gbg Fat Boyz hade samlats på en adress i närheten. Om det råder rivialitet mellan grupperingarna är oklart, men att BOS nu har intagit en aggresivare ton är klart. Den som talar för friktion är att en insatt i Gbg Fat Boyz och tillika boende nära piecen har blivit angripen i sin gästbok på SurfSverige med orden "trying to be cool". Den attackerade ser inga motiv: -Visseligen känner jag till några secrets men vad jag vet så är BOS inte intresserade av spotbranchen, de håller väl på med hembränning, beskyddarverksamhet och i enstaka fall även illigal husvagnsstyling. Och att jag skulle försöka att vara cool är väl inget konstigt, vem vill inte det? -Jag tycker att BOS ska förklara sig, jag har inget emot BOS, och de har inget emot mig vad jag vet så upp med korten på bordet. Den attackerade avslutar med att säga att piecen är förbannat ful.

Utredare nämner teorier om gryende strider inom BOS. En person har god insyn i båda grupperingarna och piecen kan vara en markering mot denna person att lojaliten mot Godfadern Sverre är total, och eventuella andra lojaliteter inte kan tolereras säger utredaren, som också nämner att det är vanligt att småbossar armbågas sinsemellan för makt. Denna interna strid är högst sannolikt lokal, BOS har spridning i hela landet men några enstaka profiler chippar efter samma luft i samma utrymme. Ett uttlande av BOS ledare har inte varit möjligt att få.

Logga in för att svara
#23210 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

om detta skulle inträffat i NERD country hade vi kanske inte lagt till med silkesvantar precis ...

Logga in för att svara
#23211 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

BOS has your protection Jimbob, but keep in on the DL. I dream of uniting GBG fatboyz with BOS, but need to speak to the Godfather first.

Logga in för att svara
#23212 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

DL = Drinking Liberally?

Så piecen är ett verk av en person och således ej saktionerad av BOS? Men allvaret lyser starkare nu när Sharkboy dementerar genom att ge mig skydd. Sharkboy: Har du fiender inom BOS? Vem ogillar dina GbgFB fasoner? Vem har hackat Adamski inlogg? Vad har Adamskis för ställning? Vad har du för ställning? Vem springer vems ärenden? Vad har jag med det hela att göra?

/
Victim

Logga in för att svara
#23213 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jo, då var det bevisat. Man hittar på en massa knas när man inte får surfa.

Logga in för att svara
#23214 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

typiskt BOS kaos och oreda - get used to it.

Logga in för att svara
#23215 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Ledsen att du fått vänta på svar Jimbob. B O S har dock satt samman ett meddelande till GBG fat boys, jag och Ratman anser att det får representera den stämning vi vill ska råda oss emellan.

www.jibjab.com/starring_you/receipt/1938043

B O S 4 LIFE

Logga in för att svara
#23217 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Johan skrev:
Ledsen att du fått vänta på svar Jimbob. B O S har dock satt samman ett meddelande till GBG fat boys, jag och Ratman anser att det får representera den stämning vi vill ska råda oss emellan.

Tack Johan. Det känns skönt att veta att BOS fördömer det skedda. Men frågetecknen är inte slut, jag önskar att eder Almighty ser över detta när han återkommer. Respekt.

Logga in för att svara
#23219 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag skiter i fjanteriet med klubbar för inbördes beundran hitan eller ditan, all respekt Sharkboy, men när det börjar taggas och klottras blir jag tamig attans ARG! _OM_ det är sant att taggen på bilden har att göra BOS här...så tycker jag det gått för långt.

Gick själv ut genom porten igår för att se att något sprejat på rutan till porten (nej det stod in BOS, tror jag), för några veckor sen, smet de in innanför porten och sprejade på en helt nymålad vägg. Så ser det ut överallt. Jag respekterar inte man klottrar ner fastigheter och annat (sen om någon gör det på en grå betongvägg vid en väg eller vid spåret på tunnelbanan och det dessutom är snyggt så kanske det i vissa fall må vara hänt och vara okej).

Så igen, föreligger det något allvar kring detta, så tala gärna om vem det är JimBob, så jag vet vem jag _inte_ skall repsektera nästa gång det är surf på G.

Jag har redan jagat en taggare uppför backen mitt i natten när poilsen inte hade tid att komma, jag kommer att göra det igen om hör det där "schaka schaka click click schhhh schhhh".

Logga in för att svara
#23221 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Daniel skrev:
Jag skiter i fjanteriet med klubbar för inbördes beundran hitan eller ditan, all respekt Sharkboy, men när det börjar taggas och klottras blir jag tamig attans ARG! _OM_ det är sant att taggen på bilden har att göra BOS här...så tycker jag det gått för långt.

Gick själv ut genom porten igår för att se att något sprejat på rutan till porten (nej det stod in BOS, tror jag), för några veckor sen, smet de in innanför porten och sprejade på en helt nymålad vägg. Så ser det ut överallt. Jag respekterar inte man klottrar ner fastigheter och annat (sen om någon gör det på en grå betongvägg vid en väg eller vid spåret på tunnelbanan och det dessutom är snyggt så kanske det i vissa fall må vara hänt och vara okej).

Så igen, föreligger det något allvar kring detta, så tala gärna om vem det är JimBob, så jag vet vem jag _inte_ skall repsektera nästa gång det är surf på G.

Jag har redan jagat en taggare uppför backen mitt i natten när poilsen inte hade tid att komma, jag kommer att göra det igen om hör det där "schaka schaka click click schhhh schhhh".

I think you'll find .....daniel .....that the grafitti just 'happens' to be spelt the same way as brothers of sverre..aka BOS...by pure chance mate..It's just funny that it says bos i reckon haha..none of the members of bos have the mental and artistic capacity to draw or paint anywhere near that well

Logga in för att svara
#23222 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RATMAN skrev:
Daniel skrev:

I think you'll find .....daniel .....that the grafitti just 'happens' to be spelt the same way as brothers of sverre..aka BOS...by pure chance mate..It's just funny that it says bos i reckon haha..none of the members of bos have the mental and artistic capacity to draw or paint anywhere near that well

hey check that out ..hahaha..... i got my writing inside the citat !!!! how did I do that hahaha..

Logga in för att svara
#23227 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Daniel skrev:

Vad hände när du fick tag i taggaren? Hur många taggar hade han? Farliga grejer det där. Ungefär som björnar, dom är också farliga.

Logga in för att svara
#23228 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Daniel skrev:

Vad har graffiti med surf att göra?

Ratman är tex en notorisk fortkörare, vilket är olagligt, betyder detta att han tarvar mindre respekt? Eller kanske dom som röker jazztobak, är dom också sämre surfare?

Logga in för att svara
#23229 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Vad vill BOS?

BOS vill vad är bäst för surfsverige

Logga in för att svara
#23230 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Daniel skrev:

HAHA, du e så här sur redan nu, tänk när du fyllt 60. Du kommer att vara gubben i byn alla vill jävlas med. Fritidspoliser är det bästa vi vet. Jag ska själv ner på gatan nu och spöa cyklister som kör utan lyse, de som cyklar på trottoaren ska också få en känga.

Måste bara passa på och fråga en ska till. När du är ute och kör bil så är du den som lägger sig mitt ivägen och hindrar folk från att köra om så att de inte ska bryta hastighetsgränsen va? Eller har jag fel?

Logga in för att svara
#23237 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Helvete.

Jag är vanligtvis konspiratorisk på måndagar (vem fan ligger bakom måndag morgon etc). Men innan allvaret fortsätter så måste jag säga att den som blir kolsvart i synen av denna tråd gör bäst i att stänga sidan eller besanna sig. Jag i min enfald och ålder tror som vanligt att ironi fortfarande är läckert och outtömligt, eller har den dött ihjäl? Skoja på, blir det löjligt eller opassligt så blunda.

Piecen gjordes av småungar med dålig hållning. Inga paddelmuskler där inte.

Logga in för att svara
#23238 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Social styrelsen rekomenderar inte att använda ironi på Surfsverige....verkar mest swisha över huvudet på folk å fä....

Annat var det den härliga stunden så ni alla fick vara medlemar av Surfsverre för en dag!!!!!! Alla fick känna på att hur det är att vara en BOS om än bara för en ynka liten stund!!!

Logga in för att svara
#23242 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Jimbob skrev:
En markering eller oskyldigt kladd? Denna färgglada piece kom till natten till söndag på en elcentral nära Örgryte nya kyrka. Motivet är inte glasklart men insatta menar annat. En stark BOS profil jobbar i närheten och känner till området. Denne kan också ha kännt till att representanter från Gbg Fat Boyz hade samlats på en adress i närheten. Om det råder rivialitet mellan grupperingarna är oklart, men att BOS nu har intagit en aggresivare ton är klart. Den som talar för friktion är att en insatt i Gbg Fat Boyz och tillika boende nära piecen har blivit angripen i sin gästbok på SurfSverige med orden "trying to be cool". Den attackerade ser inga motiv: -Visseligen känner jag till några secrets men vad jag vet så är BOS inte intresserade av spotbranchen, de håller väl på med hembränning, beskyddarverksamhet och i enstaka fall även illigal husvagnsstyling. Och att jag skulle försöka att vara cool är väl inget konstigt, vem vill inte det? -Jag tycker att BOS ska förklara sig, jag har inget emot BOS, och de har inget emot mig vad jag vet så upp med korten på bordet. Den attackerade avslutar med att säga att piecen är förbannat ful.

Utredare nämner teorier om gryende strider inom BOS. En person har god insyn i båda grupperingarna och piecen kan vara en markering mot denna person att lojaliten mot Godfadern Sverre är total, och eventuella andra lojaliteter inte kan tolereras säger utredaren, som också nämner att det är vanligt att småbossar armbågas sinsemellan för makt. Denna interna strid är högst sannolikt lokal, BOS har spridning i hela landet men några enstaka profiler chippar efter samma luft i samma utrymme. Ett uttlande av BOS ledare har inte varit möjligt att få.

Klockrent Jimbob! Hahaha. Nu blir jag snart anklagad för att vara graffittimålare också, haha. Shit alltså Daniel... du är ju coolaste snubben, men du får inte ta allt så allvarligt. Nej, jag har inte målat grafitti. Min enda relation till graffiti var när jag och några kompisar på ironiskt manér vid 14 års ålder tagade över andra töntars tags med Ronk, Cop och Supercool och garvade. Men annars nej! Men nu är jag iof fett sugen på att börja! Hahahah

BOS for Life mother fuckers!

Logga in för att svara
#23247 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jo jag tänkte väl att det var något lurt, ändå läste jag Jimbobs inlägg några ggr, men var redan så jävla arg på att folk håller på att sprejar ner stan, så det var ganska skönt att få vräka ur sig, tur jag använde _OM_...

Johan, jag han aldrig ikapp honom....

och Jakob, jag är en ganska stoked och leende snubbe. Din liknelse haltar, folk som kör för fort eller utan lyse är knappast ens i närheten till någon som sprejar ner min egendom, men det säger väl lite kanske om dina värderingar.

Logga in för att svara
#23269 Svar: Vad vill BOS? 17 år, 6 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Daniel skrev:

och Jakob, jag är en ganska stoked och leende snubbe. Din liknelse haltar, folk som kör för fort eller utan lyse är knappast ens i närheten till någon som sprejar ner min egendom, men det säger väl lite kanske om dina värderingar.

Jag tänkte ju på att killarna som sprejade ner "din egendom" fick lift dit av sin fortkörande mamma som tyvärr inte hade tid att hämta upp dem när de var klara så hon lastade deras cyklar där bak. Dessa hojar saknade tyvärr lyse och när du började jag dem så drog de iväg, fullfart ner för trottoaren... jävla ungjävlar!!
Varför stannar de inte bara hemma och spelar Yatzy eller lägger pussel med morföräldrarna.... de gjorde jag när jag var ung...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!