|
#23297 |
Tips inför vintern? 17 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
Obie
|
Känner nu lite fasa inför dom lite kallare vattnen i detta avlånga land, har ni några tips ang. typ underställ handskar booties? har en NPX 07 Zealot 6/5/4 E3 med huva hoppas den räcker or im fucked:blink: .. sim
|
|
|
|
|
#23298 |
Svar: Tips inför vintern? 17 år, 6 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Nar det blir riktigt kallt brukar jag mula in hela nyllet med forsvarets hudsalva, det hjalper en aning. Annars ar det bara bita ihop och forsoka rora sig mkt. Undvik sitt still och vanta pa vagor.
|
|
|
|
|
#23299 |
Obie
|
|
|
|
|
#23314 |
Jake
|
Kan starkt rekommendera Xcel handskar. Köpte 3mm 5 fingrar och hade i norge i helgen, de var hur bra som helst och jag tror inte jag kommer behöva använda mina gamla 5mm mer. Varma men väldigt smidiga.
|
|
|
|
|
#23340 |
Stoke: 68 |
|
Jag har 5mm krabba handskar, och 7mm vantar.. oxå 7/6mm skor...en 6/5/4 dräkt och vi surfa tills isen lägga sig..vi kan surfa hela dagen utan att blir kall alls..i fjol surfade vi 9 dec från soluppgång..(runt kl.9.30 tills kl. 15.00 tills det blev mörkt och var inte kall alls..5 grader i vattnet..köper bra grejer blir man inte kall;)
|
|
|
|
|
#23353 |
Jake
|
Är långt ifrån lika erfaren som Ratman men jag upplever att jag tappar känslan när jag kör i krabb-hanskar. Kör gärna med så tjocka skor som möjligt men tunna handskar. Tänk på att köpa tighta handskar oxå för annars har du en liter vatten i som du ska lyfta i varje paddeltag. Det är iofs bra träning....
|
|
|
|
|
#23400 |
Stoke: 68 |
|
Jake skrev:
Är långt ifrån lika erfaren som Ratman men jag upplever att jag tappar känslan när jag kör i krabb-hanskar. Kör gärna med så tjocka skor som möjligt men tunna handskar. Tänk på att köpa tighta handskar oxå för annars har du en liter vatten i som du ska lyfta i varje paddeltag. Det är iofs bra träning....
jag jake man tappar känslen i fingrarna efter en stund i riktigt kallt vatten om man surfa länge med krab handskar..den dagen jag surfade i fjol hade jag mina 7mm vantar på och var lika varm som en bröd bit i en rostare hela dagen..jag blev bara små kall när jag klev ut för att dricka kaffé 2 gånger för 2 min....haha det var varmare i vattnet en ute..haha
|
|
|
|
|