Facebook data

1
Camp eller motell i Marocko?!
#23320 Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

ska till marocko 2 v. i februari och har inte bestämt om det blir surfcamp eller motell ännu..
någon som har vart där och har tips på billiga ställen nära stranden? kom gärna med andra tips om ni har några, resan är helt oplanerad änsålänge, endast flyget är bokat!

peace

Logga in för att svara
#23333 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jasså, nu blir det surftripp! återkommer efter nordresan o berättar om campet...

Logga in för att svara
#23350 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
graphgraph

tja
vilket bolag flyger du med och vart? Hur mycket kostade det? Är själv sugen på att styra upp en resa neråt någonstans så småningom...påsk eller nåt.

/g

Logga in för att svara
#23390 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

HST
graphgraph

Tja. Antingen så bokar du via www.xtravel.se/sv/vatten/agadir. Dom har ett riktigt sjysst surfhus med fina rum och bra mat i Tamrakht. Det ligger ett par beachbreaks precis nedanför huset, men de bästa breaksen ligger i en annan by som heter Taghazout ca 5 km norrut. Där har du ca 10 minuters promenad till Anka Point och Mysteries. Anka kan bli riktigt stort, speciellt på vintern. Har varit där de senaste 2 åren i mars månad och fått rätt bra utdelning. Hyr du bil så finns det ett bra surfbreak 30 minuters körning norrut som heter Boilers. Men passa dig; Marockanerna kör som dårar.

Det finns en hel del lägenheter du kan hyra i Taghazout. Dom hade bokning via den här sidan förut iaf. www.taghazout.org/

/magnus

Logga in för att svara
#23392 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

mud_soldier
graphgraph

Du har ju la point surf camp i Marocko. Som drivs av mycket trevliga människor. Har inte varit där. Men har hört att det skall vara schysst.

www.lapointsurfcamp.com/

Logga in för att svara
#23393 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Hej!
sitter precis pa ett cafe i taghazout. jag akte hit pa chans och letade boende och det funkade ratt bra. tva veckors boende i taghazoute ska inte kosta mer an 1000 spann pa ett hotell med skaplig standard. om ni ar tva eller fler sa kan ni komma undan med halften! bara ni tar er hit och har lite pengar med er sa tror jqg att det loser sig

lycka till

Logga in för att svara
#23395 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Näe jag och mina surfpoler´s stanna bilen i Tagghszout´s Jan/feb 07så blev vi attackerade av flera nasare som ville hyra ut lägenhet.Dom drog och slet i oss.,den ena va billigare än den andra.En snubbe ägde hela byn.En annan ägde halva byn.En annan ägde också halva byn + grann kommunen.Vi va 6st från Skellet.Och vi slanta upp 200dhr (eller va fan nu valutan heter) Per gubbe i veckan.Med andra ord.Det va tamefan billigare där än att bo hemma hos Morzan.

Logga in för att svara
#23420 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

thanks för alla svar! som det ser ut nu blir det bil och lägenhet i Taghazout! surfhuset i Tamrakht verkade också schysst, ska kolla lite mer på det! hoppas du får mkt bra surf nu Thompa!

Logga in för att svara
#23428 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

mxsurf
graphgraph

Vad har ni andra för erfarenheter av crowden i området kring Taghazout? Jag var där i 4 veckor för några år sedan och det var ständigt trångt i vattnet. Personligen skulle jag tveka på att rekomendera någon att åka dit men det kanske inte alltid är lika körigt.

Logga in för att svara
#23454 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

tack kat

crowd; lmin erfarenhet a r litet swell stor crowd pa de fa points som funkar; stort swell; vagor bryter overallt och du hittar latt grym surf med liten eller ingen crowd

Logga in för att svara
#23465 Svar: Camp eller motell i Marocko?! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

jag är trots allt ganska grön än så länge, bara jag får surf varje dag på ett eller annat sätt blir jag glad!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!