Facebook data

1
Efter en halvtimmes surf på Torö idag...
#23651 Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jo det var lite tryck i vågorna idag, men va faan. En så här skada har jag aldrig sett. På nått sätt så snurrades leashen runt brädan och trycktes igenom den en bra bit. Har någon sett nått sånt här förr?

Logga in för att svara
#23652 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Logga in för att svara
#23653 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Logga in för att svara
#23654 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Logga in för att svara
#23655 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Mycket sjukt, trist för brädan och dig men ganska underhållande för oss andra på något konstigt sätt. Sitter och tänker på hur något sådant kan hända hemma i halvslöa vågor men kan inte komma till någon slutsats. Du borde lätt få ett pris fur underligaste ding eller något liknande vid nästa "surfers poll" eller vad nu surfarnas oscarsgala heter.
Lycka till med lagningen, lär inte vara allt för jobbigt att fixa, skönt det ivarjefall.

Logga in för att svara
#23656 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Har lite svårt att se vad som hänt men de ser ut som leashen gått igenom halvvägs till stringern? Sjukt isåfall. Sett de hända om man har swallow tail och för långt "leashsnöre/ögla" mellan aldrig mitt på stringern. Pajade du pluggarna med?

Hur var surfet då? Stort å bra?

Logga in för att svara
#23658 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tråkigt med brädan.

Surfet var grymt, kom hem precis. Feta vågor!!!

Logga in för att svara
#23660 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag har lyckats med det lars beskriver...två ggr på samma bräda. Ett hack från där tailen går ihop hela vägen upp till leashpluggen. Skummet lagas bra (om du inte är superseriös) med fogskum passa dig för färgen bara.

Logga in för att svara
#23661 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Har sett liknande dings men da endast pga av leash snoret for langt och vid tyngre forhallanden 2-3 meter Troligtvis ar glasning o skummet kasst.

Vad var det for shaper, kan vara nagot att undvika..?!

Logga in för att svara
#23663 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:
vid tyngre forhallanden 2-3 meter

Det var det idag (då och då..)

Logga in för att svara
#23664 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

tja alex, såg exakt likadant i stadlandet i augusti. Då var det också stort. Gemensamme nämnaren är att den killen liksom har rätt många kilon som motdrag eller vad man ska säga. Trist!

Logga in för att svara
#23667 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

grattis till en fet ding! En ordentlig ding är lite som ett snyggt ärr....
Kommer aldrig glömma när jag knäckte brädan i frankrike i år, kändes som om jag tog klivet upp till riktig surfare

men denna kommer du nog kunna laga snyggt...

Logga in för att svara
#23670 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Är det nån som fick lite bilder på surfet idag? Skulle va kul att se storleken, hörde att det var rätt stort och stökigt

Logga in för att svara
#23671 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Aj! Kan det vara så att leashen e för slapp i sin omkrets, eller hur jag nu ska säga? När den spänner mot ngt så blir den smalare o styvare, typ som en pianotråd, o därmed lättare skär igenom en svagare rail?
Fasta fenor har jag pajat med leashen, bl a 2 på en gång i Bidart. Iofs var den leashen ett tunnare rep med gummi runtom (inte mitt påhitt). Känner fortfarande ryckningarna i högerbenet.

Tidigare i höst 'snyggade jag till' CDn rejält i nosen.
Lämnade den till Junior som lyckades bra med operationen.
Nu e brädan i tjänst igen. Så kolla med honom.

Logga in för att svara
#23673 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

FET CREATURES PAD!!!

Logga in för att svara
#23685 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag... 17 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Fyfan nasty!!! Gordo va det på svarta Al merricken?

Logga in för att svara
#23698 Svar: Efter en halvtimmes surf på Torö idag.. 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nicko skrev:
Är det nån som fick lite bilder på surfet idag? Skulle va kul att se storleken, hörde att det var rätt stort och stökigt

Jag fick denna från Matte Wiberg tidigt igår morse.

Foto: Matte Wiberg

Själv var jag i vattnet ca kl 16 sommartid. JA, fuck vintertiden!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!