|
#23831 |
Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 20 |
|
|
|
|
|
#23832 |
Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 33 |
|
typiskt, borjar lipa.. va faen det ar ju bara att roja pa med gatsten.
Kan tanka mig att en bic eller nsp hade vart ett battre vapen.
|
|
|
|
|
#23835 |
Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets 17 år, 7 månader sen |
|
Sälarna fruktar galna norrmän. Delfinerna får hjärtklappning av japaner. Värst är det dock för makrillen som behöver stå ut med Tjörnbor och dylikt pack. Ena studen leker makrillen glatt i vattnet, i nästa så får den strupen avskuren. Ack du ärovördiga Makrill.... 
|
|
|
|
|
#23844 |
Stoke: 0 |
Kat
|
Mer fläsk och mindre fisk är mitt slagord!
nääee mer grönsaker och mindre kött! sök på "Earthlings" på google och kolla på den.. :/
|
|
|
|
|
#23845 |
|
Kat skrev:
Mer fläsk och mindre fisk är mitt slagord!
nääee mer grönsaker och mindre kött! sök på "Earthlings" på google och kolla på den.. :/
Så länge man bara äter av djur som har det jävligt i livet är det ok. Hur kul är det att stå med 7000 andra grisar på en kvadratmeter? Eller hur kul har lille kycklingen som tvingas leva sitt korta liv med en modifierad kropp som ger ständiga plågor? Nä, i de fallen är döden en befrielse och jag gör en god gärning som äter upp dem. Växter/grönsaker har däremot de ultimata liven och förtjänar att få leva vidare. Kan man chilla hårdare än en morot? Kan man vara mer praktfull en sparris? 
|
|
|
|
|
#23846 |
Kat
|
|
|
|
|
#23848 |
Stoke: 143 |
|
Fjölav,,Perskans:blink: 
|
|
|
|
|
#23853 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Ät inte kött, bli vegetarian och gör livet surt (tydligen) för alla köttätare runt en. Det är punk det!
|
|
|
|
|
#23855 |
Stoke: 12 |
Per
|
Ät kött från kor, grisar, kyckling m.m. Utan oss köttätare får dessa djur inte leva.
Är du djurvän, ät kött!!!
|
|
|
|
|
#23856 |
Ants
|
En helt klart jävligt puckad inställning. Som om det ens vore ballt att tycka så.
Fuck peace & war!
|
|
|
|
|
#23859 |
Stoke: 1 |
Johan
|
Ants skrev:
Ät inte kött, bli vegetarian och gör livet surt (tydligen) för alla köttätare runt en. Det är punk det!
Äh, det är helt klart mer punk att äta kött. Gärna rått!
|
|
|
|
|
#23862 |
Ants
|
Jaha, hur då? Om majoriteten äter kött i Sverige vad skulle det vara för punk att göra precis som alla andra. Jävla medlöpare säger jag bara. Skulle tro att de flesta äter kött bara för att de gör det, helt utan eftertanke, bara för att man blivit uppväxt på det. Hemsk verklighet det. Göra saker pga av att andra gör så.
Alla andra har så jävla fel, så är det bara och det har jag fattat ju äldre och visare jag blir!
Love all haters!
|
|
|
|
|
#23863 |
Stoke: 49 |
|
Äta och äta. Jag röker hellre gräs. /Jesper B
|
|
|
|
|
#23865 |
Johan
|
Jesper B skrev:
Äta och äta. Jag röker hellre gräs. /Jesper B
Hahahahahahahaha
Jaha, hur då? Om majoriteten äter kött i Sverige vad skulle det vara för punk att göra precis som alla andra. Jävla medlöpare säger jag bara. Skulle tro att de flesta äter kött bara för att de gör det, helt utan eftertanke, bara för att man blivit uppväxt på det. Hemsk verklighet det. Göra saker pga av att andra gör så.
Men om majoriteten äter kött så vore ju det givna valet för att vara punk att inte äta kött, vilket gör att det skulle bli alldeles för lätt att vara punk. Därför är det ju mer punk att göra det som folk INTE förväntar sig vara punk, och således bli SUPER PUNK! hahahahaha
|
|
|
|
|
#23868 |
Ants
|
Det där var ett dåligt försvarstal för att göra det enklaste och lättaste, dvs fortsätta i invanda vägar..
Feck alla köttätare!
|
|
|
|
|
#23871 |
Johan
|
Ants skrev:
Det där var ett dåligt försvarstal för att göra det enklaste och lättaste, dvs fortsätta i invanda vägar..
Feck alla köttätare!
Hahahaha, jag tyckte det var ett bra försvarstal? KÖTT ÄR PUNK!
|
|
|
|
|
#23872 |
Ants
|
Om du tycker det då är inte punk punk längre 
|
|
|
|
|
#23873 |
Johan
|
Ants skrev:
Om du tycker det då är inte punk punk längre
Hahahahaha 
|
|
|
|
|
#23875 |
|
Hej ants,
Vet ju att du har massa rygg problem o andra skador.. Rekommenderar traning o punk kott. Kankse hjalper snabbare an att sitta o slabba med linssoppa. Var ju sjalv vegan i 3 ar med axlar som hoppade ur led regelbundet. Slutade vara punk, tranade o kakade mainstream kott - axel problem borta... fast nu ar man ju fet istallet.
Forresten ar vegetarian lojligt. Vegan minst! Vegetarian ar ju otydligt = mjolk o ost kraver att man slar ihjal kalvar. Sen ar det ju kott i nastan allt i vilket fall...
Punk kott : hund/katt osv. Lar ju vara mindre folk som kakar hund i sverige an veganer.
Funderar sjalv pa att bara ata mask, bli en homosexuel kristen kommunist nazist och aka rullskidor i ramp bara for att vara annorlunda...
Japp trakigt pa jobb igen
|
|
|
|
|
#23876 |
Ants
|
Andiss skrev:
Vet ju att du har massa rygg problem o andra skador..
Ryggen är fixad. Hade inget med veg-mat att göra. Åt ju kött tills jag fick felet. Kan inte heller skylla det på köttet.
Att skylla dina problem på vegetarisk mat låter helt ologiskt.
Djurkött är seg mat. Jag kommer aldrig äta det igen. Jo om jag svälter och inte har något val, men det är ju enklare att odla växter än ta hand om djur, så varför skulle jag behöva äta kött.
|
|
|
|
|
#23877 |
KayP
|
Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur...
Jag är vegetarian för att jag hatar grönsaker!
|
|
|
|
|
#23878 |
Ants
|
Ha ha, det är äta evil punk anda!
|
|
|
|
|
#23880 |
|
Axelproblemet var ihallande sa lange jag var vegan.. Jag at sakert ente riktigt... 
|
|
|
|
|
#23881 |
|
Bra diskussion! Jag äter själv kött men kan inte moraliskt sett stå upp för detta. Fisk/skaldjur äter jag inte alls eftersom forskningen visat på vilka negativa konsekvenser det får för världshaven (detta brukar jag ljuga ihop som anledning men sanningen är att allt som lever i vatten smakar äckligt så in i helvete). Hur som, det är onekligen så att det globala miljön skulle tjäna på fler vegetarianer/veganer eftersom mängden energi som går åt för ett kilo kött vida överskrider den energi som krävs för att framställa motsvarande mängd frukt/grönt. Även om man ser till näringsinnehåll. De "vegesar" som äter mycket soja produkter ska dock inte inte slå sig för brösten allt för hårt då sojaproduktionen är den främsta orsaken till skövling av regnskog (undiv också produkter med palmolivolja).
Nåvål, har själv kommit på ett test för kolla hur mycket hycklare jag är. Jag älskar kött, oavsett om det är punk eller inte. Men skulle jag själv kunna sätta bultpistolen i kon jag ska äta? Se till att få tillgång till ett slakteri och fråga vad som krävs för att få uträtta avrättningen. Om man sedan inte klarar av att mörda djuret så ska man inte heller äta kött, om man nu inte trivs med att vara en hycklare. Själv har jag skjutit upp detta prov i ca 10 (sedan jag kom på idén) eftersom jag vet att jag inte skulle klara det. Jag värnar om liv men äter liv. Jag värnar om miljön men gör inte vad som är bäst för den.
Hej, mitt namn är Adamski och jag är en hycklare....
PS: Fast det viktigaste är att vi värnar om Makrillen!
(och Jesper hade en väldigt bra poäng, hehe)
|
|
|
|
|
#23882 |
|
Med tanke på vilka miljöbovar de flesta svenska surfare är, pga allt resande, så borde vi ju faktiskt ta lite extra hänsyn till miljön vid sidan om....
|
|
|
|
|
#23885 |
|
Eftersom jag var vegan/aktivist o allting det innebar i 4 ar kan jag total skita i allt nu i ca 5 ar for jag har sa mycket bonus poang. Jag eldar sopor o bilbatterier i tradgarden och ater bla val fett till frukost. 
|
|
|
|
|
#23886 |
|
|
|
|
|
#23887 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Andiss skrev:
Eftersom jag var vegan/aktivist o allting det innebar i 4 ar kan jag total skita i allt nu i ca 5 ar for jag har sa mycket bonus poang. Jag eldar sopor o bilbatterier i tradgarden och ater bla val fett till frukost.
...och inte minst särskriver.
|
|
|
|
|
#23888 |
|
Ber om ursakt for alla sarskrivningar... i engelskan sarskriver man allt och uppenbarligen har detta paverkat min skriftsvenska!
|
|
|
|
|
#23889 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Ät mask och håll käft!
XXXX
|
|
|
|
|
#23890 |
|
|
|
|
|
#23895 |
|
Redax skrev:
Ät mask och håll käft!
XXXX
Maskhatare...  Make love not worms Redax!
|
|
|
|
|
#23899 |
Per
|
Ants skrev:
En helt klart jävligt puckad inställning. Som om det ens vore ballt att tycka så. 
Fuck peace & war!
Nej men då kanske du Ants kan låta alla Sveriges grisar, kor och höns få bo hemma hos dig. Eller är det så att bönderna skulle fortsätta föda upp dessa djur och fixa husrum över vintern åt dom gratis. Eller de kanske skulle klara sig på egen hand ute i naturen??
Sedan har du ju en vana att svära åt mig men det kan jag ta.
Ha det
Per
|
|
|
|
|
#23900 |
Kat
|
Ants skrev:
fan va punk jag känner mig 
|
|
|
|
|
#23902 |
Kat
|
Per skrev:
Ants skrev:
Fuck peace & war!
Nej men då kanske du Ants kan låta alla Sveriges grisar, kor och höns få bo hemma hos dig. Eller är det så att bönderna skulle fortsätta föda upp dessa djur och fixa husrum över vintern åt dom gratis. Eller de kanske skulle klara sig på egen hand ute i naturen??
Ha det
Per
grejen är att alla dessa grisar och kor hade inte funnits om det inte vore för alla köttätare, eftersom man föder upp djuren pga. av dom! så man äter ju inte bara djuren som redan finns utan man föder upp dom för att äta dom, och inte nog med det, man ger dom massa skit så att dom blir stora och feta på nolltid..
|
|
|
|
|
#23903 |
Kat
|
vilken punk diskussion det blev! tack adamski! 
|
|
|
|
|
#23910 |
Per
|
Kat skrev:
Per skrev:
Ants skrev:
Fuck peace & war!
Ha det
Per
grejen är att alla dessa grisar och kor hade inte funnits om det inte vore för alla köttätare, eftersom man föder upp djuren pga. av dom! så man äter ju inte bara djuren som redan finns utan man föder upp dom för att äta dom, och inte nog med det, man ger dom massa skit så att dom blir stora och feta på nolltid..
Jag äter hellre dåligt och lever än är död.
|
|
|
|
|
#23911 |
Johan
|
Per skrev:
Kat skrev:
Per skrev:
Ants skrev:
Fuck peace & war!
Ha det
Per
Jag äter hellre dåligt och lever än är död.
hear hear! Meeeeaiht´s the shiiiiiaiht!
|
|
|
|
|
#23917 |
Kat
|
|
|
|
|
#23918 |
|
Kott o Kott glom inte all go inalvsmat. Lever, njure polsa o blopalt...mmmmmmm.
Go vegan eller at kott inget halvmesyr!
Lite djur skamt pa detta:
Why cant kiwi's bring their girlfriends to rugby games?
They'll eat all the grass!!!
|
|
|
|
|
#23920 |
|
|
|
|
|
#23986 |
|
Att äta kött har jag inga problem med men att äta kött från djur som inte har haft ett drägligt liv är problematiskt, gör det i bland men är inte stolt över det.. Men vegomat är inte alltid toppen det heller. Hur många hektar regnskog skövlar man inte för att odla sojabönor?hur mycket mangrove förstör man inte för att odla jätteräkor? Vi måste alla ta vårt ansvar.. Äta kött eller inte det är ett personligt beslut, vi skall varken kritisera vegatarianer eller köttätare, men däremot sättet som vår mat framställs på. Ät kravodlat rättvisemärkt mat, det tjänar vi alla på inte att kritisera varandra! 
|
|
|
|
|
#24264 |
Ants
|
Idag stod det i Svenska Dagbladet på framsidan att rött kött ger 30% större risk till cancer och att världshälso organisationen nu står bakom det..

|
|
|
|
|
#24288 |
|
Om du slutar dricka mjolk, ata ost o agg sa kommer du ma annu battre..
|
|
|
|
|
#24361 |
|
Ants skrev:
Idag stod det i Svenska Dagbladet på framsidan att rött kött ger 30% större risk till cancer och att världshälso organisationen nu står bakom det..
Håller med det fins mycket som ger cancer, typ för mycket sol och om du vill äta välstekt mat så får du cancer, dom (läkarkåren/forskarna) kommer hela tiden på saker som du kan få cancer av, vilket inte är av så stor betydelse.
 Det uppstår hela tiden cancer i våra kroppar men som vår kropp själv kan ta hand om, det som gäller är att äta en balanserad kost innehållande alla näringsämnen som vi behöver, vitaminer och mineraler för att stärka det egna imunförsvaret. Det är tyvär svårt att tilgodose sig dessa esensiella ämnen, när vi parasiter har förstört vår jord.
Vi behöver 90 olika näringsingredienser i vår föda varje dag. Vi behöver 60 mineraler, 16 vitaminer, 12 essentiella aminosyror eller proteinbyggstenar och tre essentiella fettsyror.mineraler. Växterna kan inte framställa mineraler. Detta finns inte i jorden mera, och det finns därför inte i våra växter. Ett dokument från senaten nr 264 från den 74 kongressen den andra sessionen säger att jorden i USA är utblottad på mineraler så växterna får inga mineraler och människor som äter dessa växter får mineralbrist. Det är så på alla de ställen där man odlar grönsaker på en industriell skala. Vi mäniskor har varit så finurliga att vi har dränerat alla odlingsmarker så de inte skall bli översvämmade, en process som återmineraliserar jorden.
Ja man kan ju undra om vi får i oss rätt mängd mineraler? Läs artiklar om vad brist på de olika mineralerna ger för symtom. Det är allt från diabetes, psykiska rubbningar, hjärt och kärl problem, benskörhet, lägre ämnesomsättning, håglöshet, irritabilitet, försämrad fortplantning m.m.
Kosten är vår vän och fiende:woohoo: 
|
|
|
|
|
#24362 |
|
Ants skrev:
Håller med det fins mycket som ger cancer, typ för mycket sol och om du vill äta välstekt mat så får du cancer, dom (läkarkåren/forskarna) kommer hela tiden på saker som du kan få cancer av, vilket inte är av så stor betydelse.
 Det uppstår hela tiden cancer i våra kroppar men som vår kropp själv kan ta hand om, det som gäller är att äta en balanserad kost innehållande alla näringsämnen som vi behöver, vitaminer och mineraler för att stärka det egna imunförsvaret. Det är tyvär svårt att tilgodose sig dessa esensiella ämnen, när vi parasiter har förstört vår jord.
Vi behöver 90 olika näringsingredienser i vår föda varje dag. Vi behöver 60 mineraler, 16 vitaminer, 12 essentiella aminosyror eller proteinbyggstenar och tre essentiella fettsyror.mineraler. Växterna kan inte framställa mineraler. Detta finns inte i jorden mera, och det finns därför inte i våra växter. Ett dokument från senaten nr 264 från den 74 kongressen den andra sessionen säger att jorden i USA är utblottad på mineraler så växterna får inga mineraler och människor som äter dessa växter får mineralbrist. Det är så på alla de ställen där man odlar grönsaker på en industriell skala. Vi mäniskor har varit så finurliga att vi har dränerat alla odlingsmarker så de inte skall bli översvämmade, en process som återmineraliserar jorden.
Ja man kan ju undra om vi får i oss rätt mängd mineraler? Läs artiklar om vad brist på de olika mineralerna ger för symtom. Det är allt från diabetes, psykiska rubbningar, hjärt och kärl problem, benskörhet, lägre ämnesomsättning, håglöshet, irritabilitet, försämrad fortplantning m.m.
Kosten är vår vän och fiende:woohoo: 
|
|
|
|
|
#24366 |
|
Om vaxter inte har dessa mineraler - hur far djuren (som jag dodar o ater upp) i sig dem da?
Inte undra att ants ar sa konstig, han maste ju ha mineral brist, litium kankse?
|
|
|
|
|
#24368 |
|
Andiss skrev:
Om vaxter inte har dessa mineraler - hur far djuren (som jag dodar o ater upp) i sig dem da?
Inte undra att ants ar sa konstig, han maste ju ha mineral brist, litium kankse?
Bönderna ger sina djur mineraltillskott sedan lång tid tillbaks. Förr när kossorna inte fick i sig de mineraler som de behövde rymde dom ut i skoge käkade svamp och diverse andra växter på ej brukad jord som var rik på mineraler.  Det kan du fråga en bonde själv.
|
|
|
|
|
#24369 |
Ants
|
Ha ha tack Andis
Men vilken bakvänd logik du har.. Du säger ju själv, var ska djuren du äter upp få i sig allt?
Din och alla djurätares värld är ju fan helt upp och ner och ni accepterar vansinnet. Menar då alla "köttfabriker" Jag har inget emot att att människor jagar och äter djur för egen och närmaste krets bruk.
Köttåtare och windowsanvändare har en skruv lös!
Feck!
|
|
|
|
|
#24370 |
|
Fråga om han ger dom mineraltilskott menade jag. För om bonden inte är närmare 70 så vet han kanske inget om att kossorna rymde på det viset, om det inte har berättats vidare till honom av hans farfar D.V.S.
|
|
|
|
|