Facebook data

1
Snacka spots?
#23921 Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Ha ha nu blev ni rädda va att jag skulle outa några av era spots! varför skall det vara så himla hemligt jag har spots så det räcker och blir över till minst 20-25 pers;) allt från N till W men skulle behöva spots som funkar vid SSO- W Ok jag bor i West-Sverige, nu blandar jag spraket for jag ser att vissa bare skriiver på Engelsk fast de svarer pa swenska innlagg? Swenska forum eller engelsk?

Logga in för att svara
#23924 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

DU är ett forum!!!!!!!!

Logga in för att svara
#23925 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

adamski skrev:
DU är ett forum!!!!!!!!

DU är ett forum

Logga in för att svara
#23927 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Johan skrev:
adamski skrev:
DU är ett forum!!!!!!!!

DU är ett forum

Va faan? JAG?

Logga in för att svara
#23928 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Johan skrev:
Johan skrev:
adamski skrev:
DU är ett forum!!!!!!!!

DU är ett forum

Va faan? JAG?

Ja, DU

Logga in för att svara
#23929 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Johan skrev:
Johan skrev:
Johan skrev:
adamski skrev:
DU är ett forum!!!!!!!!

DU är ett forum

Va faan? JAG?

Ja, DU

ok

Logga in för att svara
#23931 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Forum jag?? va? har ni hävt i er lika mycket pilsner som jag?

Logga in för att svara
#23932 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

oso1978 skrev:

Inga pilsner. Dock några centiliter vin

Logga in för att svara
#23933 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Johan skrev:
oso1978 skrev:

Tjejdricka? Vin? skoja bara häver i mig en och annan flaska då och då, eller kanske bag in box . ha skulle bara se om det blev någomn reaktion på sidan om man skrev en så provoserande inslag som att snacka spots!! Har iofrsig spots i de riktnigar jag snacka om och osurfade spots som ingen utom min bästa polare vet om. Men det är lite upp till alla andra att bli lite mindre teratoriala. Vi bor på en planet som vi måste dela med en massa andra trevliga knäppgökar!

Logga in för att svara
#23934 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

oso1978 skrev:
Johan skrev:
oso1978 skrev:

Tjejdricka? Vin? skoja bara häver i mig en och annan flaska då och då, eller kanske bag in box . ha skulle bara se om det blev någomn reaktion på sidan om man skrev en så provoserande inslag som att snacka spots!! Har iofrsig spots i de riktnigar jag snacka om och osurfade spots som ingen utom min bästa polare vet om. Men det är lite upp till alla andra att bli lite mindre teratoriala. Vi bor på en planet som vi måste dela med en massa andra trevliga knäppgökar!

Dela med Ants, han gillar ju crowds. Hahahaha

Logga in för att svara
#23935 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Johan skrev:
oso1978 skrev:
Johan skrev:
oso1978 skrev:

Dela med Ants, han gillar ju crowds. Hahahaha

Menar du crowds på 10 pers ? eller vives en Estockholmo? Antnts verkar vara en flitig myra? ha ha ha! Ge mig hans numero de el fono!!

Logga in för att svara
#23936 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

ÄÄ tycker att surfarna i sverige borde vara mer toleranta dela en och en annan våg? Desto mer spots vi har desto mindre flocks there are around the spots? vi är inga killers wesa shell be lowers!

Logga in för att svara
#23938 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Nu skall jag sova surfs up tomorgon bitti Ha det gött fofls i sweden.....

Logga in för att svara
#23947 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Du har helt rätt. Tyvärr är det en del folk som lärt sig surfa på fel ställen utomlands där attityden är sån, och så tror de att det är cool och korrekt att bete sig så. Tragiskt.
Å andra sidan... det är inte ofta det går av i sverige. Förstår att man vill få så många vågor man bara kan vid de få tillfällena. MEN, och det är ett stort men, det är jäkligt dumt, töntigt, osv osv att hota folk som nämner ett "secret". Om det verkligen är secret och bara några få känner till det, se då till att komma överens emellan er om att hålla det hemligt. Annars kan ni väl bosätta er i länder där terror, våld och mord är vardagsmat. Ta inte med det hit.

Alltså, summering - Secrets är OK. Hota folk till tystnad inte OK. Alla ställen är inte secrets och ingen äger vågor i sverige.

Logga in för att svara
#23950 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

App app app sakta i backarna nu va...Vem har HOTAT? nån med något om vederbörande lägger ut nåt surfställe???

Att man kan tänkas bli sur, besviken och förbannad om nån avslöjar ett surt förvärvat surfställe är väl en sak men ärligt talat vem har hotat nån med något? VADÅ?

Lever du i nån slags fantasivärld eller, Alex?

Logga in för att svara
#23952 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

En annan sak som man kanske inte tänker på är att när man avslöjar "surfspots" så berövar man kommande generationers surfare på det som kallas för "upptäckarglädjen".

En ganska stor del av nöjet med surfing, kanske inte för alla men för rätt många iallafall.

Logga in för att svara
#23966 Svar: Snacka spots? 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Håller helt och hållet med om att upptäckarglädjen är en viktig del i surfing, och jag snackar absolut inte om att man inte får hålla ställen hemliga, som du kan se om du läser HELA mitt inlägg

Med hoten menar jag naturligtvis inte de som näst intill slitit ut några bokstäver på tangentbordet (OUTA), utan på de som dragit den här "bataljen" utanför forumet och använt en aggresiv form för att få andra att sluta nämna spots. Spots som oftast varit kända långt innan de själva började surfa. Ja ja, det där snacket har vi kört ett tag redan, speciellt förra vintern (börjar se ett sammanhang) och jag tog antagligen fel när jag trodde att du skulle koppla till det.

Skulle det inte vara roligare om vi snackade ihop oss här på forumet istället. Ställde samman iaktagelser och på så sätt kanske hittar nya ställen? Det behöver verkligen vi svältfödda svenska surfare.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!