Facebook data

1
Missing Data!
#24086 Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

<strong>Här diskuteras nyheten: Missing Data!</strong>

"Frågan är om detta bara är ett av många nummerbyten som Lotsverket genomfört genom åren."

Det verkar som de. Det nummer jag brukar använda är fortfarande i bruk.
Men att dela med sig av detta är väl som att outa spots. Så att istället för att bräddra i sjökort så får man bläddra i telefonkatalogen.

Logga in för att svara
#24091 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

ice skrev:
Men att dela med sig av detta är väl som att outa spots. Så att istället för att bräddra i sjökort så får man bläddra i telefonkatalogen.

Helt riktigt hehe!

Logga in för att svara
#24103 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Ja minns såväl när jag pryade på lotsutkiken i 8:an, vi blev utskjutsade varje morgon till Landsort. Det här var således på medeltiden, långt före ngn surfare ringde ut och frågade om lotsen trodde att det skulle funka och surfa på Stenstrand. Då, under pryo tiden hände inte ett skit, bara kaffe & kanelbullar, så nog hade dom tid att kolla våghöjden alltid. Men det är klart, att när Pär Viking ringde för 10:de gången samma dag och skrek om det funkade nu´rå, så sura väl mästerlotsen till mellan bulltuggorna. Som bofast i Nynäs känner man när det är dags för Torö, vi har alla våra egna indicators. Min indicator är när jag hör vågskvalp utanför sovrumsfönstret eller på jobbet där det är en stor björk som berättar hemlisar. Vad är Era tecken ?

Logga in för att svara
#24112 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

träden utanför mitt fönster vid erstaviken + ca 5 sajter - och telefonen till landsort, som numera verkar död.

Logga in för att svara
#24123 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Cagge skrev:
Som bofast i Nynäs känner man när det är dags för Torö, vi har alla våra egna indicators. Min indicator är när jag hör vågskvalp utanför sovrumsfönstret eller på jobbet där det är en stor björk som berättar hemlisar. Vad är Era tecken ?
Det är ju alltid lite pirrigt när man åker över bron och man får först titten på vattnet:dry: ... Men å andra sidan har man ju tittat som en idiot upp mot trädtopparna längs hela nynäsvägen.
Sen får man tacka för surfsveriges fina länkar

Logga in för att svara
#24139 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nar man ser svallen vandra langs med andra sidan hamnen nar man springer ner till Engstromsviken.

Logga in för att svara
#24155 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

ett tecken på att det är surf är att fötterna börjar bli kalla utan att man ens varit i än:P trädtopparna och en kompass som jag monterat utanför fönstret på jobbet så man ska se vindriktningen samt hårt studerande av SMHI

Logga in för att svara
#24156 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

när jag har mycket att göra - DÅ blir det surf!!!!!!!!

Logga in för att svara
#24161 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Grynnorna söder om Mellsten.
När det bryter ordentlig där är det riktigt bra på Torö.
Sedan kan jag gå ned till "Rinkan" och känna om det är dags att dra.
Fast jag har ju blivit en riktig gourmetsurfare på sista tiden. Är nästa bara ute tidigt på morgonen när det inte blåser. Så det blir att studera lågtryckens banor och hastighet.

Sen kan man ju alltid, som sagt var, räkna med surf när man har något annat att göra.

Cagge, jag bara väntade på historien om Viking... he, he.

Ang. lotssamtal så har man väl låtsats vara kapten på någon större skuta ett antal gånger.
Fast jag måste säga att de oftast var trevliga när man ringde.

Logga in för att svara
#24178 Svar: Missing Data! 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Efter att ha knäckt näsan 3 gånger på rugbyplanen har jag min egen bärbar väderstation. Pirrar det i näsbenet då är ett lågtryck på ingång!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!