|
#24246 |
Stormvarning utfärdad! 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
<strong>Här diskuteras nyheten: Stormvarning utfärdad!</strong>
Sänkte prognosen från 80 till 20 m/s??? Typiskt SMHI. Lovar aldrig vad de håller.
|
|
|
|
|
#24249 |
Svar: Stormvarning utfärdad! 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 1 |
|
20 m/s är en riktig axelryckningshastighet.
|
|
|
|
|
#24252 |
Stoke: 0 |
|
80 m/s måste varit en felskrivning som dom rættat till. Tror knappast SMHI går att skylla på i det fallet, i vart fall inte någon meteorolog dær.
|
|
|
|
|
#24253 |
Willy
|
janson skrev:
80 m/s måste varit en felskrivning som dom rættat till. Tror knappast SMHI går att skylla på i det fallet, i vart fall inte någon meteorolog dær.
SMHI kan och bör man alltid skylla på. Detsamma gäller förresten för alla prognosmodeller och sidor. Vem skulle jag annars skylla på? Media? Nä de kastar jag tillräckligt med skit på redan.
|
|
|
|
|
#24255 |
|
Det sitter alltid nåt jævla pucko till journalist å gør væderartiklarna, antagligen før att dom ær før korkade før å sættas på andra uppdrag. Ointelligenta, ointresserade och fattar inget om væder skriver dom alltid helt fel men skiter i vilket før dom vet att det ændå ær meteorologen på smhi som får skiten før det. Næ du jag ser inte tillræckligt med skit som kastas på media. Och nær dom skriver 80 m/s måste væl alla som har nån som helst susning om væder och vind fatta att det måste vara fel av journalisten. Skulle smhi ens misstænkta hælften av den styrkan skulle nog varningarna inte vara av klass 1.
Nog før att SMHI ær ett jævla skitføretag, men det ær inte meteorologernas fel, de står ganska lågt i rang dær.
|
|
|
|
|
#24257 |
Stoke: 3 |
|
Tänk vad populärt och trendigt det är nu för tiden att bara häva ur sig att SMHI är skit..
utan att folk ens har en susning om hur och vad dom gör
/Också skeptisk ibland..
|
|
|
|
|
#24263 |
Willy
|
janson skrev:
Det sitter alltid nåt jævla pucko till journalist å gør væderartiklarna, antagligen før att dom ær før korkade før å sættas på andra uppdrag. Ointelligenta, ointresserade och fattar inget om væder skriver dom alltid helt fel men skiter i vilket før dom vet att det ændå ær meteorologen på smhi som får skiten før det. Næ du jag ser inte tillræckligt med skit som kastas på media. Och nær dom skriver 80 m/s måste væl alla som har nån som helst susning om væder och vind fatta att det måste vara fel av journalisten. Skulle smhi ens misstænkta hælften av den styrkan skulle nog varningarna inte vara av klass 1.
Nog før att SMHI ær ett jævla skitføretag, men det ær inte meteorologernas fel, de står ganska lågt i rang dær.
Mina första två inlägg var lite på skoj, men när det kommer ett allvarligt och vettigt inlägg vill jag oxå vara med! Jag håller med dig angående media. Dagens jouralistik måste förbättras. Det är så mycket som skrivs utan att fakta kontrolleras eller ens tänks efter. "Är det rimligt att det kan vara såhär? Ska jag kolla upp det eller publicera det?? Äsch, jag publicerar det..."
Det är kanske inte är så konstigt att media inte granskas så hårt. Vem ska granska de? Annan media? Och vad finns det för nyhetsvärde i det? Som Entombed skriker i sin sista låt på deras bästa platta: WHO EXAMINES THE DOCTORS? WHO EXAMINES THE DOCTORS?
|
|
|
|
|
#24266 |
ice
|
Ska det varnas så ska det... Ingen reagerar väl på 20m/s. Sen är det väl så att SMHI ska ligga på säkra sidan för varningar. Vilket jävla liv det skulle bli om man gick med varning om kuling och så kommer "gudrun" och knackar på.
Men 80 m/s det är väl av kartina-karaktär, lite väl hög marginal.
Ska bli kul och se om E6 står pallar för detta vatten...
|
|
|
|
|
#24270 |
Willy
|
Läste på lite och tydligen var det vindbyar på upp till 80 mph. Det motsvarar ungefär 40 m/s.
|
|
|
|
|
#24271 |
Stoke: -10 |
|
Men är det inte typiskt. Först så kommer inga vågor alls, sedan kommer en enda stor våg. Tänk om man missar täjkåff? Kan dom inte dela upp den i lite fler mindre vågor?
|
|
|
|
|
#24276 |
Stoke: 28 |
|
alex el gordo skrev:
Men är det inte typiskt. Först så kommer inga vågor alls, sedan kommer en enda stor våg. Tänk om man missar täjkåff? Kan dom inte dela upp den i lite fler mindre vågor? 
|
|
|
|
|
#24278 |
Willy
|
alex el gordo skrev:
mmm.. det är mycket som dom borde fixa. Jag tycker dom ska skärpa sig och tänka efter innan dom bestämmer grejer.
|
|
|
|
|
#24295 |
|
|
|
|
|
#24298 |
Stoke: 4 |
|
|
|
|
|
#24310 |
Stoke: 68 |
|
Willy skrev:
Sänkte prognosen från 80 till 20 m/s??? Typiskt SMHI. Lovar aldrig vad de håller.
mmm vad ska jag säga..smhi lovade oss 3.5 till 4m vågor och offshore idag och kolla vad vi fick....tagen från ungefär 100m avstand 
|
|
|
|
|
#24311 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#24374 |
|
Tror jag sjukanmäler mig och drar ut o kollar zandvoort på tisdag.
Kanske får några vågor i holland till slut...
|
|
|
|
|
#24375 |
|
Vart e bilden ifrån? Gäddviken?
RATMAN skrev:
Willy skrev:
mmm vad ska jag säga..smhi lovade oss 3.5 till 4m vågor och offshore idag och kolla vad vi fick....tagen från ungefär 100m avstand 
|
|
|
|
|