Facebook data

12
Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11
#24299 Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Visa kort var jag tvungen att klippa ner lite höjd mässigt för att INTE visa tecken på våra spots men nästan alla kort var tagen utan zoom från ungäfär 100m avstand..de som är zommad (som visar 'wall' på vågorna var dubbel gubbe minst) korterna var tagen idag..videon kommer tar lite mera tid jag är en gammal gubbe utan sånna data kunskap..

Logga in för att svara
#24300 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24301 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24302 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24303 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24304 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24305 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24306 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#24307 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

fucken pumping all day..a little hot water from a thermos down the old 6/5/4 and voila 4 timmars barrelfest.Jag eäkna att jag fick 5 förhand barrels and 3 backand

Logga in för att svara
#24308 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Känns det bättre nu då..vänta tills ni ser videon, då serman verkligen hur stor det var..

Logga in för att svara
#24309 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Jävlar i helvete vilken våg här i svedala:-) Kul att ni hittat en sånt schysst spot:woohoo:

Logga in för att svara
#24312 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det vat gåtti gåtti gått gåttB)

Logga in för att svara
#24313 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Fan va fint det ser ut. Körde lite mindre men minst lika cleant. Helt otroligt att det finns sådana vågor här i sverige...

Ser fram emot filmen.

Logga in för att svara
#24314 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Grattis! Norrland is da place for surf in Sweden, as it looks.

Logga in för att svara
#24319 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Fuck Off the surf pics are from oz and those other shots are in your backyard in with ya wettie on, go on admit it RATTY you fuckin ledg. Nah just kiddin but think you be here for 8 years without surfen and now finaly your figuren out what henio has now all along mooohahhahahahahaaaaaaaaaaaaaaa

Logga in för att svara
#24320 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

just had a look at the pics again and that place is off it's tits.. best photos from sweden ever or? what do other people think they are some of the best photo I have seen from sweden but it is an empty line up seen some photos of didine getting fully stand up tubed back in the early 90's at #!"¤#%¤#% in skåne. but these pics can be better. whatdoya reckon?

Logga in för att svara
#24322 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

It's hard to get a grip on how big it was because of exactly what you're saying mate..the video, (which I will get help with to get on the i-net), will show it how big it really was 'cause when we get there, I turn on the camera and film andrew and then we run down to the spot with the camera ON and then get a shot of what we call middles and then zoom into RATLAND which is about 600m away and then without zooming out..when andrew says...'loook at the point, look at the point' I swing the camera around and a BOMB set of about 6 waves just explodes and tubes down the point..easy 6ft (REAL OZZIE &ft that is) I'll get JOhan to help me do it..he hasn't even rung me today ..haha he couldn't go and we rang him and left a message that it was crankin'..I feel sorry for him..he doesn't wanna ring me for a while I guess..

Logga in för att svara
#24324 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Wow! Fler som fick clean surf idag.....

Logga in för att svara
#24326 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det blev mindre runt 12 tiden men endå 2.5 metre..denna våg och vind karta visa ganska prick rätt..

Logga in för att svara
#24327 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Gah!

Logga in för att svara
#24328 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

I bow my head.

Logga in för att svara
#24329 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Rat Rat Rat, what can a man say? Farrkin sick, we got a few goodies today but not at all in the same league as those stills. filmed the sess we had, just had the cam on the beach. Hope to edit and show, but depend on if sharkboy will edit for me, as I don´t have a clue how to do it. Super sick pics you got.

Logga in för att svara
#24331 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

A pic of west coast smuggled. [img]

Logga in för att svara
#24332 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Logga in för att svara
#24333 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

You won! Just looked at me film,you got it hands down,

Logga in för att svara
#24334 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Sick, Filth, pure downright nasty, congrats king rats!

Logga in för att svara
#24335 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

That just looks unreal, 6ft glassy offshore (!?) with a swedish wood background.
Hell reckon you could give us all the details of the spot
as its:

- So far away
- Conditions will probably never(?!) happen again...

It's a bit like estas big wednesday, and LEE's barrel shot.. Norrland - swedens surf madagaskar.

I loved the forecast map with arrow - whats the nearest town - ornskoldsvik?

Logga in för att svara
#24338 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

who said i put the arrow pointing to the right spot????..Just showing the swell and wind in that part of sweden...and like you say Andiss...we surf every time there is anything up here and that's the 1st time I've ever had the luck to time swell and a wind change that didn't happen at night to flatten it before morning

the sort of surf we had yesterday happens here maybe once in 5 years..it was luck, timing and good weather forecasting..glad we were there..

Logga in för att svara
#24339 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Bra dag att vara bakfull o ha personalmöte på... Kul att ni fick det så bra grabbar.

Senaste 12 åren har det varit så bra kanske 5 gånger, så det är inte speciellt ofta...

FAAAAN att jag missade det

Logga in för att svara
#24342 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Looks wicked. Looking forward to the video.

Här kommer en Rough-and-dirty-Quick-Guide till videoredigering som jag mailade till farsan för ett par timmar sen i ett annat sammanhang:

>>>
Filmerna- busenkelt. Du har ett program som heter Windows Movie Maker (det borde ligga under Windows Accessories, Office el likn) installerat på din dator. Det bygger på vanlig Office-logik och är alltså ganska intuitivt lätt att använda och förstå. Importera de videoklipp du vill använda och redigera. Snabbkommando Ctrl+I tror jag- browsa runt på hårddisk och välj de klipp du vill använda. Sen är det bara att drag'n'drop klippen till tidslinjen längst ner (som alltså är själva filmprojektet). Man kan enkelt klippa bort material genom att dra på själva filmklippet med muspilen. Sen finns det funktioner man kan lägga till som Övergångar, Text, Musik osv.

Kontrollera resultatet allt eftersom i lilla bildskärmen till höger i bild. Alla komponenter i filmen ligger på tidslinjen i olika nivåer längst ner så det är lätt att flytta runt, deleta, lägga till nytt osv. Resultatet beror sen på hur noggrann man är- en film som den m Hugo tar mig ung tot 20min att sätta ihop från att jag sätter mig och börjar ladda över filmerna från telefonen.

Obs att så länge du håller på att pilla m filmen så är det typ ett s.k WindowsMovieProject som bara går att öppna i MovieMaker. För att slutspara så måste man välja typ "Konvertera till film" i menyn. Programmet är dessutom tyvärr ganska instabilt och kraschar lätt. Spara dina projekt m jämna mellanrum! Vissa film-format (tex från Nokiatelefoner) funkar inte i MovieMaker och måste konverteras för att de ska funka- .wmv filer brukar jag konvertera till. Det finns bra freeware att ladda ner om du behöver det för konverteringen

Logga in för att svara
#24343 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Tack för tipset hman..ska läsa igenom meddelanden ordentligt..hämtar hit Johan och tar lite bärs och fixa till..
Det ÄR som Johan sa..att det blir så bra händer nästan aldrig..jag har märkt att ...ofta blir dem bäste förhållanden mitt i natten när det är mörkt och man kan inte surfa..tex..det blåser hårt pålandsvind hela dagen och sedan på natten vänder vinden och blåsa bort dem stora setsen..vi hade bara tur att få nåra timmar innan det började försvinna ...och det gjorde det naturligtvis..men det var gott tills det blev mindre!!

Logga in för att svara
#24344 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Ser sanslöst bra ut! Grattis grabbar! / J

Logga in för att svara
#24346 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

RATMAN skrev:
det blev mindre runt 12 tiden men endå 2.5 metre..denna våg och vind karta visa ganska prick rätt..

Men sluta outa nu för fän

PS.

Logga in för att svara
#24347 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Grymt!! Öskusten regerar..

Ser fram emot att se lite film!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#24397 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Just thought I´d remind myself how good youz got it and what the rest of us missed.

Logga in för att svara
#24398 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RATMAN skrev:

Oh yeah...thanks to Göran from BACKDOOR for 2 really nice 7S 6' superfishes that go FUCKEN UNREAL..

Thanks mate:)

Logga in för att svara
#24718 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Hey Ratman! It´s time to put up the movie now........ Wanna see the best wave I ever seen in sweden:woohoo:

Logga in för att svara
#24721 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jaaaaa du har faktisk rätt..men klaga på johan..det är hans fel...neeej jag måste fan spela in den på datorn för tusan..jag ska jobba på det och jag tycker att jag måste lägga upp någon typ av artikel faktisk..jag ska skärpa till..!!!!

Logga in för att svara
#24732 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Congrats to the ratman ones again, that wave looks really good there buddy:ohmy:

Logga in för att svara
#24735 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

cederholm skrev:
Congrats to the ratman ones again, that wave looks really good there buddy:ohmy:

Tack gubben...Det var jäääättte fint cederholm..kallt som satan men vi var inte kall..bra grejer vet du!! ska verkligen försöka att fixa film till i-net så fort jag förstår hur man göra det..hahaha:P

Logga in för att svara
#24736 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

RATMAN skrev:
cederholm skrev:

Tack gubben...Det var jäääättte fint cederholm..kallt som satan men vi var inte kall..bra grejer vet du!! ska verkligen försöka att fixa film till i-net så fort jag förstår hur man göra det..hahaha:P

Låter bra, ser fram emot filmen, får komma upp och besöka er en gång i dom norra delarna av svea:)

Logga in för att svara
#24784 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Tina
graphgraph

SWEEEET !

Logga in för att svara
#24818 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Gul 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

surfa7
graphgraph

Show us the movie for F"#ksake! I'm itchen 4 a look.

Logga in för att svara
#24828 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

comin' soon mate..

Logga in för att svara
#24937 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

I´m gonna get me a rat trap catch the farker , then let him loose and follow him. Or maybe just ring and ask for directions. But the trap sounds more fun!

Logga in för att svara
#24938 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

haha i'm hard to catch mate..you could have a go ..if ya can find me..haha:P

Logga in för att svara
#25058 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

it's fucken crankin again..hahaha 5.6m swell at 8pm 1/12/07..we are at it tomorrow..snowstorm pitch black and loooovin it..will get some more norrlands black gold...+ pics..RAT

Logga in för att svara
#25137 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Happy hunting! We are looonging for some more pics and a MOVIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#32171 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Ragge
graphgraph

Jag råkade av slump hitta den här gamla klassiska tråden men undrar om det blev någon film, har inte för mig att jag sett den men det är kanske bara jag som missat den. vore sjukt kul att se!

Logga in för att svara
#32172 Svar: Ok här är nåra pics Norrlands Svart Guld 9/11 17 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

HAHAHA det har inte varit nån film ännu..hahaa..jag är såå jävlar värdelös med att spela in grejer och ladda ner..video bandet lägga bara på hyllan ...vi hade planerat på en grabb kväll 3 veckor sedan för att dricker bärs och tittar på surf videon och fixa filmen .....men jag såg norges våg prognos och då gjorde vi en spontan resa till norge denna kvällen istället..hahaha..Ska verkligen försöka att få ihop det efter påsk..jag lovar..

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!