Facebook data

1
youriding - bästa poängtricksen?
#24359 youriding - bästa poängtricksen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Hur gör ni för att få riktigt höga poäng i tävlingar, är det bara att dra lååååånga floaters eller finns det bättre tricks?

Logga in för att svara
#24360 Svar: youriding - bästa poängtricksen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Anpassa trick efter hur vågen är just då. Är det en fin och lång tub - tuba. Är den en skitsnabb section du inte hinner tuba eller inte får plats i - floater. Sakta ner för att hålla dig vid skuldran - roller roundhouse eller cutback. Fin väggande section - snap el. roller. Fin form på den stängande sektionen - airials och om inte floater.... precis som riktig surf - lätt va?

Floaters blir sjukt långa och ger mycket poäng i spelet, som jag tror du märkt. Brukar därför avsluta de allra flesta vågorna med en sån. Annars använder jag den enb. som IRL.

Logga in för att svara
#24395 Svar: youriding - bästa poängtricksen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Tidigare körde jag ofta långa tuber för att samla poäng.

Sen körde jag långa tuber med avslutande lång floater. Floatern ska tajmas så att balansmätaren når botten precis när stranden kommer mot dig.

Sen sket jag i tuben och bara körde feting floater efter feting floater med cutback emellan medan balansmätaren tankade sig full. Tips: Balansmätaren fylls på snabbast när man är på botten av vågen.

Nu kör jag maxade floaters med cutbacks emellan. De tillfällen du avslutar med en gryming floater och hamnar i vitvattnet och får vänta in strandens ankomst passa då på att svänga fram och tillbaka. Varje sväng ger tusen poäng, det har hjälpt mig hoppa upp många placeringar i rankingen.

Logga in för att svara
#24401 Svar: youriding - bästa poängtricksen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

willy, jag kör samma taktik som du men det är ju inte speciellt skoj, det gäller ju som du säger att sluta floata precis när balansmätaren går ut...

Logga in för att svara
#24407 Svar: youriding - bästa poängtricksen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag håller med. Det är inte så kul att hålla på sådär men det ger poäng och man vinner sina heat. På de nyare vågorna ger inte floaters lika mkt så då gäller det att använda sina skills och köra många feta trick på rätt ställen i vågen. Det är roligare!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!