Hej alla Toröfantaster!
Snart är det visning och möjligtvis även ett ägarbyte av den av oss så frekvent besökta tomten på Torö.
Visst skulle det vara katastrofalt om framtida ägare skulle göra Stenstranden, Örudden eller Kärringviken otillgängliga för oss surfare, vindsurfare, kitesurfare, fågelskådare eller allmänt natur- och strandälskare. Även om detta skulle vara det värsta scenario, så kan man väl konstatera att det har varit otrevliga möten och samtal med tidigare ägare som mest troligtvis även kommer att ske med framtida ägare, särskild om denna inte informeras om alla intressegrupper som vistas på tomten vid sidan om ägaren. Sådan information saknas nämligen i mäklarens annons, se
www.skeppsholmen.se/showItem.php?url=http://w4.objektdata.se/pregen/873/OBJ11816_849309873/wp.htm?GID=OBJ11816_849309873 .
Detta är en av anledningar att jag undrar här publikt om det finns fler än mig som funderar seriöst på att hitta och realisera en lösning så att alla intressegrupper kan ha sina intressen tillgodsedda i en framtida nyttjandeplan och ägandestruktur?!
Har kanske nån/några bland er vindsurfare eller vågsurfare träffats och diskuterat? Kanske nån av er har även kontakt med eller är entusiastisk fågelskådare??
Vänligen kontakta mig då, för jag och några till (främst kitesurfare, men jag är före detta vindsurfare också) har avsikten att vara proaktiva på ett eller annat sätt i den nuvarande situationen.
Ingo Pfeiffer -
flowsurf@gmail.com
Mob +46705945665