Facebook data

1
Skumt ang medlemsavg till SSA
#24572 Skumt ang medlemsavg till SSA 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Är det någon mer än jag som tycker detta är konstigt?

Och här följer en summering:

Förra året betalade jag in min medlemsavgift någon gång under september eller oktober. Några månader senare, i januari i 2007 hör SSA av sig per telefon till mig och säger att jag måste betala in medlemsavgiften igen för att De nu beslutat att avgiften ska vara inbetalad kring årsskiftet. Lättare att hålla kolla på var orsaken, det kan jag förstå, därimot inte att man inte kan ha lite flexibilitet till de som just betalat in. Va faan, tänk efter. Årsmedlemsskap som gäller 3 månader är ju inte riktigt bra... OK, jag sa detta i telefon också, rak som man är, och vägrade helt enkelt betala in. Ingen påföljd, jag fick mitt medlemskort.
Sedan händer inget mer för än nu. Det är två månader kvar till årsskiftet å nog får jag sms som hävdar att mitt medlemsskap har gått ut. Va faan! (igen) har de ändrat tillbaka nu eller är det bara så att de vill ha mer pengar att leka med? Eller vill de få in pengar 2007 så att de kan ringa i januari 2008?

Även om 100 spänn inte är mycket men det känns ändå olustigt att "jonglera" med avgiften.

Logga in för att svara
#24575 Svar: Skumt ang medlemsavg till SSA 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Hej Alex!

Som kassör så får jag svara på detta. Vad jag inte förstår är varför du inte tar upp detta direkt med SSA eller mig som kassör istället? Det blir lätt en massa onödig smutskastning och missuppfattningar på nätet..

Här kommer min förklaring.
Före årsmöte 2007 så hade årsmöte 2006 bestämt att medlemsavgiften betalas per år, dvs 2006-01-01 till 2006-12-31. Säga vad man vill om detta, men det var så beslutat.

Så jag antar att den(?) som ringde dig ringde för att meddela dig om att du behöver betala in ny avgift i tid före årsmötet så du har din rösträtt för årsmöte 2007 ?

Personligen så kan jag inte svara så mycket för beslut och verksamheten under 2006 då jag visserligen var suppleant i styrelsen, men hölls hela tiden utanför, därav mitt min revolt för att få SSA på fötter igen..

Hursomhelst. From årsmöte 2007 som var på våren så beslutades årsavgiften att gälla from datum till datum under ett år. avgiften bestämdes till 100 kr.
Personligen kan jag hålla med om att 100 kr är för mycket för ingenting i handen. Det borde ingå något som gör att man känner att man får något, tex t.shirt, beanie, stickers, försäkring osv, men kanske för en större summa och sänka basic medlemskap till tex bara 50 kr. Men det är sådan som beslutas på nästa årsmöte. Vi bestämde också att införa föreningsanslutning där föreningen kan erbjuda medlemmarna vad de beslutar.

Jag förstår inte din fråga riktigt, men enklare att du som sagt kontaktar mig direkt så kan jag kika på våra noteringar om dig som medlem.

Mvh /
ants.neo<->surfforbundet.se
08 559 210 91
073 545 91 00

Logga in för att svara
#24579 Svar: Skumt ang medlemsavg till SSA 17 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Eftersom det är lördag, och jag faktiskt redan "kommit igång" så nöjer jag mig med att kommentera ditt första inlägg.

Alltså:
- Smutkasta?! Jag beskrev bara vad som hänt mig och frågar om andra surfare i sverige råkat ut för samma sak. Punkt.

Resterande text du skrivit orkar jag inte läsa.

För att uppväga den negativa klangen i dessa inlägg vill jag tillägga att jag tycker att årets tävlingsverksamhet har varit grymt bra, säger jag utan att ha närvarit en enda gång, och alltså att SSA gjort ett bra jobb.

Logga in för att svara
#24580 Svar: Skumt ang medlemsavg till SSA 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Orkade inte heller läsa ditt så ordentligt..

Smutskasta har jag aldrig sagt DU gjort..

Ha en bra kväll!

Logga in för att svara
#24581 Svar: Skumt ang medlemsavg till SSA 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Och tack för cred

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!