|
#2461 |
G-Bay goes Undercover 18 år, 6 månader sen |
|
Anon
|
|
|
|
|
#2470 |
Svar: G-Bay goes Undercover 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
ice
|
Synd!
Kanske kan lägga upp bilder utan avslöjande naturbakrunder.
Tycker att bilderna är klart värt att visa resten av världen.
|
|
|
|
|
#2473 |
Stoke: 4 |
|
|
|
|
|
#2474 |
KayP
|
|
|
|
|
#2475 |
Stoke: 6 |
Kman
|
ice skrev:
Synd!
Kanske kan lägga upp bilder utan avslöjande naturbakrunder.
Tycker att bilderna är klart värt att visa resten av världen.
håller med ismannen. ta bort avslöjande natur och skriv inte vart det är men fortsätt gärna lägga upp bilder. den samlingen som las ut var det bästa jag har sett från svea rike.
|
|
|
|
|
#2479 |
Stoke: 1 |
|
helt förståeligt beslut. ni lade ju upp så mycket fina bilder att folk tappade hakan.....och därmed inser att det är värt att försöka hitta era spots. det är ju en annan sak om nån nån gång lägger upp nån bild på ett skönt secret, det glöms snabbt bort och ingen tänker på det efter ett tag. men era bilder i den mängden och under så kort tid glömmer man inte i första taget.....så det var nog rätt att hindra vidare exponering.
|
|
|
|
|
#2480 |
Remo
|
Jag förstår er verkligen att ni vill ha erat spot ifred, men man får inte glömma hur viktigt det är med lite stoke i vardagen. Fina bilder, oavsett om dom är på små skruttiga vanliga vågor, eller årtusendets bästa svenska våg, ger en det där pirret som gör att man tänker tillbaks på förra gången man låg där i vattnet och allt stämde.
Tack för att vi fick titta på bilderna ett tag, och nu när dom är borta blir dom nästan ännu mer magiska. Hur stora och cleana var egentligen de där vågorna??? Dom växer för varje gång man tänker på dem.
Ni är väldigt duktiga på att ta bilder, så det vore kul om man kunde få se en glimt nån gång igen, men självklart behöver man inte få veta var det är...
|
|
|
|
|
#2482 |
|
Bor man i närheten så borde det inte vara så svårt o lista ut vilken skidbacke som ligger i bakgrunden o på så sätt relativt lätt hita till vågen! kanske vore en bra idé att ta bort den bilden?
|
|
|
|
|
#2509 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
Jag menar att 25 m/s med samma vindriktning flera dagar i rad & 200 mil kust. Sjökort, Lantmäteri och ett hysteriskt begär efter surf. Det är som att sitta och bajsa - det går inte att missa!! Ut och leta. Det är superschysst att kolla in bra surfbilder här. Mer sånt. Jag kartlade Gotland på 90-talet & hittade mer än 30 spots. De finns beskrivna på Sourf Karte, ska jag ta bort den? Var finns den? Varför? Vad är meningen med livet? 
|
|
|
|
|
#2515 |
|
sourf karte!! den får inte spridas. vi har nog med turister på ön i allafall, ska de börja sno våra vågor nu oxå...? 
|
|
|
|
|
#2520 |
|
Hmm..
|
Var det så smart att skicka material till Aftonbladet då, och nämna stället vid namn...
|
|
|
|
|
#2531 |
|
Janne E
|
Sorry Anon.....
Tycker att det du skriver i en annan tråd snarare riskerar att skapa en halvparanoid "titta över axeln känsla".
G-Bay crewet har ju varit fantastiskt generösa med sina bilder och jag har svårt att tänka mig att någon
skulle missbruka deras förtroende.Givetvis behöver man ju inte skriva folk på näsan var ställena ligger.
Tror att rätt valda bilder inte avslöjar ett surfställe men sprider mycket glädje och inspiration till andra surfare.
Med ett sjökort och sunt förnuft tror jag att det är lättare att hitta surfspots än att försöka lista ut var den eventuella bilden är tagen.
Borde väl ha dåligt samvete då för att det är så många surfare på Torö nuförtiden.
Tänkte inte att det kunde bli så här i början på 80-talet när man nämnde stället för
kända & okända surfare.
J
|
|
|
|
|
#2533 |
Ants
|
Om jag hittade ett spot så skulle jag absolut dela mig av det till alla jag bara kan superaktivt, däremot så har jag aldrig spridit ett spot som andra delat med sig till mig och sagt att de önskar det hemligt så länge det går. Själv har jag aldrig förstått grejen med det. Varför vara rädd för mycket folk i Sverige? Fan se det positiva i det, du blir en bättre surfare med lite flås i nacken.. Jävla vänstervåganhängare!

|
|
|
|
|
#2534 |
|
robban
|
yes, power to the people....
släpp spotsen fria...
|
|
|
|
|
#2535 |
|
Björn
|
om nu det är så himla hemligt gör inte det till en så big grej--->
"Surfarna i Gävletrakten fick under onsdagen uppleva vad som eventuellt kan vara de bästa vågorna som någonsin surfats i Sverige. Rocky Point var större än i mannaminne och Esta och Gurra var där och dokumenterade. Kolla in: Galleri 1 | Galleri 2"
Och helt plötsligt ,., stopp stopp ingen ska veta nått; det är ju rätt så försent för det nu.
-Så fram med bilderna. Och låt folk njuta.
Ge den sura gubben en tårta/kakburk varje gång ni surfar så gnäller han inte när ni kommer. Han blir istället glad och lite delaktig i det surfande Sverige.
peace out.
|
|
|
|
|
#2568 |
Stoke: 33 |
|
Tycker Grabbarna gör rätt. När det gäller points o rev kan man hålla låg profil. När det gäller beachbreaks är det bra röja ut.
Hört att nu för tiden vissa spots i sverige är nu kaos med upp mot 40 pers i vattnet som droppar in o ligger i vägen.
|
|
|
|
|
#2592 |
|
Tina
|
Nynäs o dess omnejds spots tar de flesta för givet. Jag tycker att man skall värna om surfställen liksom naturen.
|
|
|
|
|
#2598 |
|
adfhadfh
|
PRECIS ANDISS OCH VA FAN BEROR DET PÅ TROR DU? Det sägs att din Danska är jaevligt daejlig maen...
|
|
|
|
|
#2599 |
|
adfhadfh
|
Ants, så vitt jag förstår så surfar inte du speciellt mycket, utan hänger mest på forum som detta. Inte så konstigt att du inte lider av för mkt folk i vattnet. Åk ut till Väddö en bra dag, eller något av Sveriges bra pointbreak i söder så ska du få se om du ändrar dig. Alla är inte lika sociala som du. Jag surfar inte för att det är "skönt och chillat att hänga med en massa sköna lirare". Jag surfar för att jag gillar att surfa. Helst i lugn och ro.
|
|
|
|
|
#2601 |
Ants
|
Hej adfhadfh!
Jorå jag surfar när jag kan, men just nu så kan jag inte pga en inflammation i min vänstra underarms sena sedan tidig höst. Precis innan det så pajade jag några muskelfästen i en alldeles för snäv kickramp på ett vatten skateboard hopp, så sensommar surfet missade jag också. Före det så återhämtade jag mig från min steloperation av min rygg och före det så led jag av ichias och före det under ca 10 år så led jag av inflammation av nedre ryggen så vissa dagar gick det inte ens sitta, stå eller sova. Surfade och gjorde annat så gott jag kunde alltså.
Förstår inte varför du ifrågasätter mitt surfande ditt kukhuve!
Jag gillar crowd, vare sig det är utomlands eller Sverige. Speciellt i Sverige så är det mycket roligt med mycket folk och speciellt på ett pointbreak. Varför bry sig om att förändra det som inte går att förändra. Tycker du är en sur mupp som gnäller över mycket crowd! Själv har jag en positv inställning till crowd och det gör att jag aldrig behöver gnälla, bra va
Vi surfar precis för samma anledning!
Fuck soulsurf!
|
|
|
|
|
#2603 |
Stoke: 33 |
|
Jo, det ar endast mitt fel att alla danskar kommer till skane!!!! det var darfor jag flyttade ocksa..crowden var sa javla jobbig.
Gallande crowd sa ar det problem om folk inte respekterar reglerna i vattnet. Respekterar de inte sa ar det bara att borja droppa in, snaka o dyl. Fast det gor du val redan, adfhadfh?
|
|
|
|
|
#2614 |
|
Jörgen Lindqvist
|
Det är väl klart attdessa smarta gossar vill hålla på sina egna spots som de lagt ner hundratals timmar på att hitta! Sen är det ju liksom upp till alla att hitta dit, lära sig väder och vind och allt sånt. Jämförelsen med Gotland haltar ju lite, där finns det kanske 10-15 bra spots på olika vindar och lika många till lite sämre ställen - och man måste boka och åka en färja dit etc, etc. Att Gotland skulle riskera crowd är ju inte direkt aktuellt.
Sen är det ju en jäkla skilnad på tex mats väg och stenstranden gällande hur mkt folk ställena pallar med. mats väg blir ju fullt med åtta bra surfare, stenstranden kan ju fyllas av halva surfsverige - och ändå får man sig några vågor.
|
|
|
|
|
#2616 |
|
är det inte dags att avslöja exakt var rocky point ligger nu?
|
|
|
|
|
#2618 |
Ants
|
Ni beter er som småtjejer allihopa! Gnällla om en våg hit och dit.. Fuck peace!
|
|
|
|
|
#2695 |
|
rackarn
|
hehe vafan... att först vara fett nöjda å lägga upp bilderna å sen skita på sig för att de plötsligt kom på att de inte ville ha crowds....bara för kul! "g-bay crew".... coolt namn! *yeah*^*surf*.... njaeee
|
|
|
|
|
#2696 |
|
KayP
|
Jag vill också bo i en mindre stad och ha en galen bra våg att hålla hemlig!!!
|
|
|
|
|
#2697 |
|
rackarn skrev:
hehe vafan... att först vara fett nöjda å lägga upp bilderna å sen skita på sig för att de plötsligt kom på att de inte ville ha crowds....bara för kul! "g-bay crew".... coolt namn! *yeah*^*surf*.... njaeee
Klockren analys rackarn!.. Vi var ju fett nöjda, men när folk började påpeka att det inte var så smart att lägga ut bilderna så kissade vi ner oss fullständigt, kisskalle och kisskoffe var värst som vanligt. kalle exempelvis kissade ner hela sin garderob... vi har ju liksom aldrig behövt bekymra oss om crowd uppe i hälsingland tidigare..
Men som så många påpekat så e det tyvärr ett problem vi måste passa oss för på dessa känsliga points.
Hela din analys stämmer som sagt perfekt förutom att du inte verkar förstå ironin i att vi kallar oss g-bay surf crew;)
|
|
|
|
|
#2704 |
Stoke: 30 |
|
the crowd has gotten out of control, i completely understand anyone who wants to keep their spots secret. Not only are there too many people but too many not showing any respect to the proper surf etiquette.
Redax, instead of a surfguide sverige, why don't you let me write up the surf ettiquette like I did for tacky? no one seems to obey, and I think it would be good for everyone. Might save a few from getting their asses beat abroad.
|
|
|
|
|
#2710 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
That would be great. Could you do it in swedish?
|
|
|
|
|
#2711 |
Stoke: 30 |
|
i could, someone may have to correct a bit though
|
|
|
|
|
#2713 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
No worries, I'll correct it!
|
|
|
|
|
#2718 |
|
En surfkanon alltså. Häftigt.
|
|
|
|
|
#2722 |
|
PIERRE
|
Ahhgr, hade varit så lætt om man tyckte om tennis. Man kunde hyra sig en Egen bana å ha den helt før sig sjælv... Men nu e det ju inte så enkelt,,, så...
|
|
|
|
|