Facebook data

1
fenor ere nått eller
#2476 fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

vasa

har någon kört fcs H2 fener eller de där kurvade G-CRV?
skulle va kul o prova men 100 $ e en del cash för o testa. har väl mest kört standard fenor men fattar ju att d blir skillnad. man kan ju få flera ´bräder i en o samma liksom.
e d nån som har nått tips eller har provat nåra kul?
hare

Logga in för att svara
#2486 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

h2's are awesome but you need to use them on a board that's kind of short if your back foot is in front of them then they feel kind of stiff, besides that, they are the best fins I've ever used.
Hollywood GBG has a fcs test centre, and they have the H2's in all 3 sizes, it's free to test them too.

Logga in för att svara
#2490 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

H2 e grymma
M5 är oxå nice

Inte testat som curvade. Men rekommenderar båda ovanstående.

/Lars

Logga in för att svara
#2526 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

vasa

låter ju fint. har varit ute i förådet o sågat o borrat i ett par gamla. blir intressant o prova. om ja svänger förbi göteborg så kommer ja in o lånar men först ska ja till mexico, nica o el salvador ett halvår+

Logga in för att svara
#2558 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

El Salvador e grymt!
Nica har kallt vatten..

När drar du?

/Lars

Logga in för att svara
#2686 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

vasa

far på fre17 te l.a först för bilköp sen baja o neråt. tälta o skaka maragaritas

Logga in för att svara
#2698 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

kelly

låter ju kul......

Logga in för att svara
#2708 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

vasa skrev:
far på fre17 te l.a först för bilköp sen baja o neråt. tälta o skaka maragaritas

å fy fan va gött de låter men en annan ska ju knega varje kväll i två månader till sen bär det av..
Hur långt söderut ska du har du tänkt (Panama?), åker du ensam?
Jag kommer vara i krokarna i slutet av januari och hakar gärna på i bilen om du har plats..

/Lars

Logga in för att svara
#2717 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

vasa

i januari e vi nog kvar i trakterna colima/michocan, nordsvallen e d ända o lita till. vi kan ju höras över mail donjonasito@yahoo.com. far med vänner som kommer o går men vissa består, alla ska me. även kelly borde rukka på sitt buss/fru o barn/lärare säte. vi hörs o syns

Logga in för att svara
#2734 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen  

kelly

jag vill ju... .... necesito mas plata...

Logga in för att svara
#2875 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag tänkte gå on-topic igen här, om man vill surfa lite större pointbreak, med en hyfsat stor bräda, i mitt fall Afterburner 6'8" (single to double concave, lite rundad rail och en swallow tail), så för att få lite stabilitet i brädan och så att den biter lite mer, är H2:an rätt då? Typ få lite bett i bottomturnen, så att istället för att brädan "sladdar" så biter den, sen carves, lite mjukare cutbacks etc.?

Risken är väl, att man ställer sig framför fenorna lite granna, om det är lite större, och kör lite mer rail to rail, så kanske blir det för hårt med H2? Nu har jag vanliga G5:or på, frågan är om jag som en usel surfare kommer att känna skillnad?

Var innne på FCS och svarade på några frågor, H2 och Kfin kom med som 100%.

Målet är att få min bräda att hantera pointbreaks lite bättre, just nu är väl den lite mer beachbreak. Jag menar längden etc. finns där för att hantera lite större kraftigare vågor, men när jag körde Ribeira i Portugal tyckte jag att den blev lite vinglig, självklart så hade det lite att göra med att jag stod med tyngdpunkten långt bak också...

Logga in för att svara
#2876 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

The H2's will give you more bite in turns but will feel slidey dropping straight down the face instead, I'd try out the Fiberglass FG5 instead, the stiffness will keep it from storing energy and just releasing, the inside foil gives you a little more drive out of turns and hold in the pocket and the weight is alot less. There is a huge difference between those and the plastic ones. You can borrow a set no problem from me at the store

Logga in för att svara
#2877 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

by the way that fin selector on FCS is whack it'll say 100% H2's. (Which are my favorites but I ride a shorter board than you)

Logga in för att svara
#2887 Svar: fenor ere nått eller 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

thanx Sharkie, yeah, I retried it once more, still got 100% H2, seems "rigged". FG-5 sounds the way to go, for now.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!