Jag tänkte gå on-topic igen här, om man vill surfa lite större pointbreak, med en hyfsat stor bräda, i mitt fall Afterburner 6'8" (single to double concave, lite rundad rail och en swallow tail), så för att få lite stabilitet i brädan och så att den biter lite mer, är H2:an rätt då? Typ få lite bett i bottomturnen, så att istället för att brädan "sladdar" så biter den, sen carves, lite mjukare cutbacks etc.?
Risken är väl, att man ställer sig framför fenorna lite granna, om det är lite större, och kör lite mer rail to rail, så kanske blir det för hårt med H2? Nu har jag vanliga G5:or på, frågan är om jag som en usel surfare kommer att känna skillnad?
Var innne på FCS och svarade på några frågor, H2 och Kfin kom med som 100%.
Målet är att få min bräda att hantera pointbreaks lite bättre, just nu är väl den lite mer beachbreak. Jag menar längden etc. finns där för att hantera lite större kraftigare vågor, men när jag körde Ribeira i Portugal tyckte jag att den blev lite vinglig, självklart så hade det lite att göra med att jag stod med tyngdpunkten långt bak också...