Facebook data

1
Alex och nic...
#24760 Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

... är det möjligt att hitta något idag för mig i barca? Jag har åkt ut på liknande prognos, och då var det platt, men det är fullmåne och grejer nu, plus att jag hörde att folk plaskade igår när swellet var mindre och riktningen fortfarande var nord. (runt 1 meters swell). Var ska jag åka isf? Måste träffa min vän som är på besök från madrid så det blir ut och åka under eftermiddan isf. Hoppas ni hinner se det här innan dess, för annars blir det en ny bomkörning

Logga in för att svara
#24768 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Kolla med Nic. Tror han skulle rekommendera något norr om stan, där jag själv inte har så mycket koll. Söder ut, typ Castel och Siteges kräver större och lite mer väst i swellet, om du kör shortboard vill säga.

Logga in för att svara
#24769 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

lyckades övertyala vänenn att äta i barceloneta, det bryter småvågor. chansar på montgat!

Logga in för att svara
#24793 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

tja. Jag var & surfade igår f.m. & var därför offline... =)
Hursomhelst, jag räknar med att du fick vågor i Montgat om det bröt inne i stan... hur är vatten- & lufttempen där nere nu? Fortfarande varmt?

Logga in för att svara
#24840 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Jodå, det bröt, men det var inte större. Hamnade på nudiststranden eftersom det var tusen kanoter på vanliga Montgat-brytet. Det var iofs cleant som satan där, jag var dessutom helt ensam och småvågorna på nån meter tubade sig lite, det såg rätt fint ut även om det kanske inte var såå roligt efter ett tag. Sol dock!

Det börjar bli kallt i vattnet. Jag låg i runt fyra timmar och hade förlorad känsel i fötterna några timmar efteråt. ANvände bara 3'2 för jag tyckte vattnet kändes varmt när jag gick in, men det måste varit max 16 grader med tanke på fossingarna?

Logga in för att svara
#24857 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Nudiststranden? Vilken strand har blivit nudiststrand?

Här hemma i Östersjön är det kring 7 grader i vattnet (4 grader vid havsbojen vid Huvudskär) & kring noll i luften...så 15-16 grader låter rätt bra

Fast jag minns att det aldrig blev kallare än 10-11 grader ( = kallare än vid atlantkusten) där nere & då är ju 15-16 förhållandevis kallt förstås.

Logga in för att svara
#24859 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jag hade aldrig något mer än en gammal kall 4x3a + 3mm våtskor. Handskar och huva behövde jag aldrig. Som kallast i luften var det 5 grader (1 dag) men så snart solen kom fram steg det till runt 15. Vattentempen har jag ingen koll på men typ som september i sverige. Trivsamt ställe Barcelona.

Logga in för att svara
#24913 Svar: Alex och nic... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

nic: den som ligger precis framför Montgat-stationen. Var där idag igen och scorade småtubande 1,5-2 meter vågor i runt en och en halvtimme, bara en annan i vattnet medan resten av packet var på den andra stranden. När tide byttes försvann dock alla vågor och det händer alltid här...
Problemet är att man nu inte kan gå ut och vänta till solnedgången och få sig ytterligare någon bra timma surf som man kunde för en månad sen. Solen, tillsamans med vintertid ställer till det och det är tragiskt att jag har obligatorisk närvaro när jag vet att det är bra surf :/

Angående vattentempen: ja, tempen är exakt som den var i mitten av september på Torö. 15-16 är min gissning.

Logga in för att svara
#26973 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Nytt år, nya möjligheter. Har varit här i tre dagar och tror jag kan hitta något imorgon, men jag vet inte vilka stränder som funkar bäst på swellet som kommer imorgon... Jag behöver nog en strand som tar emot mkt swell för att kunna åka, och jag är ledig hela dan imorrn tack vare inställd lektion... Så tid och plats som smeker Gencats-prognos, skulle uppskattas (personal.telefonica.terra.es/web/estadodelamar/medite/lim_olas.html )! Det blir mörkt snabbt och om nån av er vet nån sida som visar tides så skulle det också prisas högt... Tips för lördagstripp uppskattas också senare, ser ut att komma fint swell då oim det inte dör.

Logga in för att svara
#26974 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Vill inte uppa tråden, men anledningen till att jag frågar är att jag aldrig fått sydligt swell förrut.

Logga in för att svara
#26983 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

tja! Min erfarenhet är att Sitges är bästa stället att åka till när det är sydligt - dels fick jag inte kläm på "Castas" & Garraf, dels så finns det bryt i Sitges både för när det är smått (nudiststranden) och stort (inne i stan/söder om kyrkan - vid piren - & mitt favvobryt Aiguadolc).

Prognosen för idag ser svår ut. Först platt & sen framemot kvällen börjar det blåsa & bli stort fort. Jag skulle nog dra till Sitges & först satsa på lite småvågor på nudiststranden (den som ligger precis söder om marinan, gå norrut från stationen) & sen gå vidare norrut & hoppas på att det är lä bakom piren i underbara fantastiska ljuvliga Aiguadolc.

Lördag ser det inte ut att bli ngt när jag kikar på prognosen nu men kanske en dawnpatrol (till nudiststranden)?

När blir det mörkt? Vattentempen nere vid 10grader än? Här hemma var det nog 2-3 grader i vattnet igår...

Logga in för att svara
#27010 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Hamnade bara i Aiguadolce. Det var riktigt smått - ej surfbart... - till en början, (men inte väldigt märkbart mindre än nudiststranden) så jag väntade nån timme innan jag hoppade in. Sen mot eftermiddan så blev det bättre och bättre och under en timme var det bra vågor. Sen blev det rejält med strömt och stökigt sista timmen. Men det var kul, nu är jag bättre lokaliserad i Sitges...

Det är grymt varmtg i vattnet. Jag köpte iofs boots, så jag kände mig varmare än vanligt, men jag skulle tippa på runt 15 grader i vattnet (var 20 i luften).

Alla i vattnet pratade om att det skulle bli bra imorgon... Märkligt, för när jag kollar på prognosen så går swellet och fel håll.

Logga in för att svara
#27047 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

15 i vattnet & 20 i luften låter som en dröm!

Glömde bort för ett tag att du kör body - då kanske Aiguadolc är lite för slö? Någon bodyboardare jag mötte på stranden en gång påstod att Garraf ska vara bästa bodyboardvågen i regionen så den kan vara värd att kolla nu på vintern - minns att det alltid verkade vara crowded där under sommarhalvåret...

Logga in för att svara
#27061 Svar: Alex och nic... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Har bytt "upp" mig från body till en funboard, så aiguadolc var en bra våg sett ur det perspektivet. Bodyn kommer upp hit i mars

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!