|
#24807 |
Storleksfråga till tjejerna (Rip Curl) 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tänkte köpa en våtdräkt till flickvännen i julklapp men lite osäker på storlek.Min tjej är ca 169 cm lång och väger kanske 57 eller så, hon ligger mitt emellan US 8 och US 10. Nån med liknande mått som vill dela med sig av hur dom sitter?
Så jag skulle vilja ha era mått, gärna med bilder..
Nej då, all feedback uppskattas även utan bilder!
David
|
|
|
|
|
#24867 |
Svar: Storleksfråga till tjejerna (Rip Curl) 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Hej!
Ganska exakt mina mått. Jag har en Fireskin Rip Curl storlek tio. Inte mindre tack då börjar de klämma i nämnbara och onämnbara ställen. Hoppas det hjälpte lite, annars gå in i min gästbok. Finns bilder på mitt galleri av den fina våtdräkten också.
Ha di. E
|
|
|
|
|
#24875 |
Stoke: 2 |
|
Har oxo ganska exakt de måtten (fast 168,5 cm) och äger en Rip Curl Core Fireskin 3/2 storlek 8 som sitter väldigt bra, förutom kanske lite mycket luft i ryggen, fast det är nog alltid så, och kanske kanske lite tight kring halsen, men över lag är jag mycket nöjd. Det är den jag har på mig på profilbilden, om det nu möjligen av någon outgrundlig anledning skulle hjälpa...
|
|
|
|
|
#24879 |
|
Så ni två (Gzaa och pikles) har samma mått och olika storlekar?
Det här var ju svårare än vad jag trodde.. Går nog på 10, att det är luft i ryggen kan ju bero på att våtdräkten är för kort så den dras ut och inte vilar mot svanken.
Hur är din i ryggen Gzaa? Flickvännen är ganska liten upptill och i midjan men större nertill om man får säga så..
David
|
|
|
|
|
#24880 |
|
David W skrev:
att det är luft i ryggen kan ju bero på att våtdräkten är för kort så den dras ut och inte vilar mot svanken.
... eller så beror det på att jag jag har en markerad svank. Samtliga mina dräkter är 8, finns ju risk att det bara far runt en massa vatten och att dräkten tyngs och glider ner i grenen om det blir för stort, men finns ju lika ganska många olika kroppsformer, speciellt tjejerdräkter kan variera mycket i passform har jag hört, och märkt för den delen, så skulle nog försöka få henne prova runt innan jag köpte nåt... eller se till att man kan byta, om man nu inte vll förstöra överraskning.
|
|
|
|
|
#24887 |
|
pikles skrev:
... eller så beror det på att jag jag har en markerad svank.
Ghettobooty! Min tjej har också det, hon brukar klaga på att jeans aldrig passar då dom glappar i korsryggen. Så det är problem med vådräkter också då? Stackars henne, trodde det skulle vara lugnt med all stretch..
Ahh, kan ingen till tjej skriva vilken storlek dom har! Än så länge en röst på 10 och en på 8..
David
|
|
|
|
|
#24889 |
GZaa
|
Tja. är tyvärr ingen glad innehavare av en ghettoass utan en ganska blygsam, hmmm. well, annan modell.
HAr ingen aning hur det kan vara sån skillnad? Min dräkt sitter"precis" på mig, alltså hade den varit bara en liten cm mindre hade jag inte kunnat ha den. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig på den punkten....Du får chansa, men om Pickles har nästan exakt samma kroppsform som din tjej så är det kanske bäst att satsa på en 8?
Hopas det går bra och att inte julen blir förstörd pga. fel storlek och då fel julklapp och så får du sura minnen hela julhelgen:laugh:
GZ aka.erika
|
|
|
|
|
#24891 |
Kat
|
är det mycket skillnad på storlekarna beroende på vilket märke det är?? jag har ingen ripcurl men jag kan ju dela med mig lite ändå 
jag är bara 1,62 och väger typ 60 (okej jag vet jag väger mkt för min längd  ) men, jag är liksom smal (om man får säga det..  ) i alla fall, jag har 8 på de flesta dräkterna jag har testat!
lycka till! 
|
|
|
|
|
#24894 |
|
Kat skrev:
är det mycket skillnad på storlekarna beroende på vilket märke det är??
Min erfarenhet är att rip curl är betydligt mindre i storlekarna än oneill och quiksilver iaf, vad har du?
Får gå på rip curls rekommendation helt enkelt, de säger att hon ska ha en 10:a. Så om någon vill köpa en oanvänd Rip Curl Fireskin 5/3 storlek 10 kanske ni får chansen om en månad!
|
|
|
|
|
#24907 |
Kat
|
jaa kör på en 10a om dom är små i storlekarna.. min är npx eller ngt, vet inte om det är känns eller så men det funkar iaf
hoppas den passar! 
|
|
|
|
|
#24908 |
Kat
|
|
|
|
|
#24910 |
|
Jag skulle ge henne en 8a. helt säkert en 8a.
|
|
|
|
|
#24911 |
Kat
|
fan va svårt ändå.. hon är ju typ ganska lång eller ah, normal och jättesmal (?!)
hmmmmmmmm.... och ghettobooty.. öööhmm..  vänta, snart kommer mitt slutliga råd
en 9a  hahah, skulle funnits det.. nej men fan ta en 8a då.. min är litelite lång i armar och ben annars passar den ju bra så om hon är längre funkar det kankse.. om inte ripcurl är mkt mindre..
sorry for confusing you:whistle: lycka till igen!
|
|
|
|
|
#24923 |
GZaa
|
hej igen!
Skulle inte en tia vara super? Jag har exakt samma mått och exakt samma dräkt som David tänker köpa. Jag är inte speciellt buttalicius men ändå, men min sommardräkt är en 8, har inte tjockleken på dräkten också lite att göra i det hela? Pickles har ju en 8 i 3/2 och samma mått som mig....Hmmm jag beställde min och fick chansa. Så det är svårt att avgöra...Well lycka till vad du än bestämmer dig för. Slipper snart att bry mig om våtdräkt då jag kommer att plaska runt i tropisk vatten i bara bikini. He. nu fick jag det sagt också...
Lycka till med dräktbeställning David!
E
|
|
|
|
|
#24924 |
Åsa
|
Är inte riktigt av samma mått, 10 cm längre men ungefär samma kilon. Har en 12:a 4/3 F-bomb men kommer faktiskt i en 10:a också. Röstar nog trots allt för en 10:a om hon inte har alltför spinkiga armar och dräkten är en 3/2 el 4/3.
|
|
|
|
|
#24925 |
Åsa
|
Nu läste jag nog måtten på din brud lite snabbt, jag är nog 177 och väger runt 64 (57 skulle väl låta lite magert för min längd kanske...) 
|
|
|
|
|
#24926 |
|
Tack för all respons tjejer:) ! Kul att så många kunde hjälpa till, det blev Rip Curl Fireskin 5/3 size 10. Om jag hade köpt en för liten till henne skulle julhelgen bli tråkig, hon hade säkert känt sig tjock och fått ångest över att hon ätit för mycket julgodis och fått för sig att mitt beslut att köpa en liten våtdräkt på nåt sätt är en förtäckt pik eller ett önsketänkande över en smalare flickvän (helt fel).. Kanske överdrev lite, men tjejer kan vara lite roliga ibland;)
Ha det bra alla, vi drar snart till till algarve på en kombinerad spa och surfresa!
David
|
|
|
|
|
#24927 |
|
David W skrev:
Tack för all respons tjejer:) ! Kul att så många kunde hjälpa till, det blev Rip Curl Fireskin 5/3 size 10. Om jag hade köpt en för liten till henne skulle julhelgen bli tråkig, hon hade säkert känt sig tjock och fått ångest över att hon ätit för mycket julgodis och fått för sig att mitt beslut att köpa en liten våtdräkt på nåt sätt är en förtäckt pik eller ett önsketänkande över en smalare flickvän (helt fel).. Kanske överdrev lite, men tjejer kan vara lite roliga ibland;)
Ha det bra alla, vi drar snart till till algarve på en kombinerad spa och surfresa!
David
Blir nog skitbra! Om hon inte heller är van vid dräkt så kan det kanske kännas bättre med lite mer rörlighet.
Och ang. jeansen med glapp i svanken är jag med henne hela vägen, för det finns bara en lösning har jag lärt mig hårda skolan, köpa jeans i latinamerika.
och du... killar kan också vara lite roliga ibland, eller ganska ofta faktiskt
|
|
|
|
|